Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Dette har jeg lært av å ha visning og forberede flytting (AKA flytte-tråden)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-11, 09:49   #21
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette har jeg lært av å ha visning og forberede flytting (AKA flytte-tråden)

Hva lærte DU av din flytteprosess?
At man aldri kan starte nedpakkingen for tidlig, og at det er lurt å kaste underveis, fremfor å flytte rotet med seg. Dessuten så savner man færre ting enn det man skulle tro man ville savnet. Og det kan man bruke til å kvitte seg med skapskrot.

Dessuten er det lurt å ta den tiden som trengs til å pusse opp det nye mens man er i prosess, ellers blir det ikke gjort.

Hva var veldig lurt, og hva var veldig unødvendig?
Det var veldig lurt å pakke for flytting når vi skulle ha visning, og merke eskene godt med hva de inneholdt og hvor de skulle.

Det var også veldig lurt å velge en megler som vi kunne tenkt oss å kjøpt av.

Brukte du stylist?
Nei, det var ikke nødvendig, mente megler. Og prisen vi fikk tyder på at han hadde rett (og jeg er intet interiørgeni, bare så det er sagt.)

Leide lagringsplass eller lagringscontainer?
Vi hadde veldig store boder, så vi trengte ikke å leie lagerplass.

Hva tok lengre/kortere tid enn planlagt?
Pakkingen tok lengre tid. Mye lengre tid.

Hva hadde du gjort annerledes neste gang?
Leid flyttefolk og flyttevask. Pusset opp mer i overtakelsen, fremfor å vente til senere.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 09:50   #22
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette har jeg lært av å ha visning og forberede flytting (AKA flytte-tråden)

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Betale for flyttevask! Tenk, selv innsiden av søpleskapdøra ble skinnende hvit! Det er nok de best anvendte pengene noensinne.

I så fall, gå etter anbefalinger og vær kritisk. Flyttevasken som var gjort i huset vi overtok var begredelig. Nå skulle vi riktignok rive ut halve kåken, men ikke vinduene og de var dekket av et sinnsykt fettlag.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 09:56   #23
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

- Strippe huset ja,friske blomster og fine fruktfat på visning.
- Rydde inni skap,folk ser overalt....
- Vi flyttet selv (2 ganger siden vi bodde hos mine foreldre i 3 md før vi overtok huset),og jeg hadde ikke gjort det på noen annen måte. Hadde 4 -5 arbeidskarer som bar en hel kveld og jeg bare pekte hvor alt skulle stå.

Gammel 12-04-11, 10:02   #24
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

I så fall, gå etter anbefalinger og vær kritisk. Flyttevasken som var gjort i huset vi overtok var begredelig. Nå skulle vi riktignok rive ut halve kåken, men ikke vinduene og de var dekket av et sinnsykt fettlag.

Men som kjøper klager man da. Jeg klaget her, men det var dagen før påske og jeg sto klar med litervis av maling - så jeg vasket selv og fikk penger tilbake.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 10:05   #25
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Men som kjøper klager man da. Jeg klaget her, men det var dagen før påske og jeg sto klar med litervis av maling - så jeg vasket selv og fikk penger tilbake.

Jeg var gravid i uke 36 og vi skulle begynne å rive samme dag, jeg bestemte at vi ikke skulle klage. Men om omstendighetene hadde vært annerledes hadde vi definitivt klaget. Mannen ville klage.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 11:07   #26
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Men om de som har vasket er noen udugelige kjerringer, så kommer man ikke langt.

Gammel 12-04-11, 11:14   #27
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Men om de som har vasket er noen udugelige kjerringer, så kommer man ikke langt.

Jeg mistenker at mitt tilfelle satt den som hadde vasket i sin nye leilighet på andre enden av landet. Megleren foreslo straks at jeg kunne få tilbake tusen kroner om jeg tok meg av det skitne kjøkkentaket selv, uten å snakke med selger engang.
Pga avstand til selger så var det ikke noe overtakelsesmøte her. Eller kanskje det skyldtes dårlig megler. Whatever.

Back to topic: Leie noen inn til å vaske, ja! Og leie inn noen som gjør jobben ordentlig så man slipper klager og fuss.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 11:14   #28
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Betal folk for å pakke, flytte og vaske.

Ulempen er at noen kasser kan bli stående i boden, uåpnet, i uforholdsmessig lang tid etterpå.

Jeg tror kjøpestyling ikke betaler seg for vanlige folk med normalt god (og vanlig) smak. Vi har blitt gode på å kjenne igjen den typen styling, og trekker automatisk fra. Men jeg hadde tatt bort alle fotografier, selv Fame-bilder - folk vil se seg selv i leiligheten, ikke deg. Jeg vet at noen nå kjører "close up and personal", og mener at det er den nye trenden, men jeg tror ikke på den.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 11:16   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... og hvor skal du flytte til?

- No. 4 -
Gammel 12-04-11, 11:18   #30
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Betal folk for å pakke, flytte og vaske.

Ulempen er at noen kasser kan bli stående i boden, uåpnet, i uforholdsmessig lang tid etterpå.

Det kan visst også skje hvis man har pakket sjøl.

Gammel 12-04-11, 11:20   #31
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah. :gnir meg i hendene:

Fin tråd. Jeg skal begynne selv nå, men har observert flytteprosessene en del ganger hos familie og venner. Og sett på ørten annonser.

- Det ser ganske teit ut på annonsebildene når den samme orkidéen flytter seg fra rom til rom.

- Fjern alt som ikke MÅ stå, og gjerne litt av det som MÅ stå også.

- Pakk vekk alle familiebilder, og re opp sengen. Med sengeteppe.

- Det er ikke sitronene som selger kåken, men grønnsåpelukt kan ikke skade.

- Inngangspartiet bør se pent, men ikke overstylet ut. Ny dørmatte og sånt kan være greit.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 11:39   #32
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

... og hvor skal du flytte til?

Nabolaget! (Se bloggen)

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 11:43   #33
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Mange gode råd her ja.

Vi valgte å ha flyttebyrå til de tunge og store tingene bare. Orket ikke tanken på å flytte vaskemaskin, tørketrommel, fryseskap og tørkeskap ned den smale kjellertrappen selv. Det funket veldig fint egentlig! Nå skal det sies at det kun er siste gangen vi gjorde det. De 8 gangene vi flyttet før det gjorde vi alt selv. Men man får jo flere og flere ting å dra på etterhvert som boligstørrelsen øker.

Gammel 12-04-11, 12:01   #34
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kast kast KAST KAST

Alt du tror du ikke har bruk for og så like mye en gang til.

Sørg for å ha skap og hyller ferdig der du skal flytte inn slik at det går raskt å få pakket ut igjen. For lite skap og hyller = uåpende esker som blir stående :btdt:

Jeg liker tomme minimalistiske hus, så derfor kjøpte jeg dekorsand og brukte vinglass som lysestaker rundt om i huset. Ta deg tid til å lage koselige sittegrupper ute. På trappen, på terrassen, diverse steder i hagen etc.

Gammel 12-04-11, 12:28   #35
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Betale for flyttevask! Tenk, selv innsiden av søpleskapdøra ble skinnende hvit! Det er nok de best anvendte pengene noensinne.

Hvis du finner rett person/byrå ja. Det var gjort betalt flyttevask her når jeg flytta inn, men det var en skikkelig slett jobb

Rydd vekk masse, ta det du tror er passe og så tar du enda litt til.
Benytt sjangsen til å kaste kaste kaste.
Merk eskene godt med hva som er inni.

Vi virkelig tømte leiligheta, men var heldig og kunne mellomlagre i kjelleren til eks-svigermor. Brukte ikke stylist og megler og hun som tok bilder syns det ble veldig bra. Hadde sengeteppe på både vår og ene guttungens seng (den andre senga tok vi bort).
Vi hadde god tid på oss så ting ble gjort nå og da.

Gammel 12-04-11, 12:31   #36
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Ah, tidligere blogginnlegg, ja. Det ser veldig bra ut.

- No. 4 -
Gammel 12-04-11, 12:53   #37
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Kaste og bruke vaskebyrå. Jeg tror det er det viktigste. Start tidlig med å kaste og pakke ned det du ikke bruker så ofte. Det er mulig du aldri kommer til å savne innholdet.

Vi brukte stylist. Det var en del av pakke fra megler. Jeg har dårlig utviklede interiørgener, mennens er enda dårligere. Når mannen klagde på at jeg skulle tømme "alt" kunne jeg bare si at stylisten sa det. :file: Stylisten så også endel potensialer vi ikke hadde sett selv. Bla et kott som vi tømte helt og presenterte som et lyst og trivelig arbeidsrom.

Vask skikkelig alle steder der det er vann, i avløp og under kjøkkenvasken.

Hortensia. Det er en blomst som gjør mye ut av seg. Det blir også billigere enn å kjøpe avskårne blomster til fotografering og hver visning.

Jeg skal forresten aldri mer kjøpe frukt etter farge.

Gammel 12-04-11, 13:05   #38
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

- Det er ikke sitronene som selger kåken, men grønnsåpelukt kan ikke skade.
.

Vi gikk for de med lime. Krogsveen hadde veldig godt rykte her i byen, og vi så at boligene de solgte gikk kjempefort. Vi vurderte faktisk ikke noen andre.

Ellers studerte jeg en del boligannonser før vi gikk i gang selv, og visste sånn ca. hvordan det burde være. Stuva bort alt rot, hadde det ryddig og vasket, noen nye puter i sofaen + en fin blomst på bordet, sengeteppe med fine puter og gardiner som matchet på soverommet, og malte vårt blåe gjestedo hvitt. Mye lagret vi på loftet og i boden. Vi fikk også ryddet og kastet mye når vi holdt på.

Vi hadde (og har nå) mye hvitt på veggene og kirsebærfarget gulv. Det gjør seg bra på bilder. For noen kan det være lurt å male og fikse litt hvis det er et boligområde det kan tenkes går litt trått å få solgt. Sørge for at alle lister er kommet på plass, og ta litt sånne småting som gjør at ting ikke ser halvveis og uferdig ut.

Vi hadde visning søndag og boligen var solgt mandag. Fikk litt over prisantydning, og var veldig fornøyd.

Lærdom: Jo, det var like gørr å flytte denne gangen som sist. Skulle virkelig hatt råd til å leid folk til både å pakke og flytte. Men men. Vi klarte det. Fikk heldigvis litt hjelp, men ordna det meste selv.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 13:05   #39
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel - om du skal bruke flyttebyrå, sats på et byrå som er Seriøst - ja med stor S.

Da min kjære og jeg flyttet fra 36 kvm i femte etasje uten heis, i en blokk på Sagene, i sin tid, bestilte vi flyttebyrå. Vi avtalte dato og klokkeslett.

En ettermiddag, ca 14 dager før vi skulle flytte, ringte det på døra. "Hei, vi kommer fra flyttebyrået."

"Eh... Vi skal ikke flytte før om 14 dager, vi. Dato og klokkeslett vi har avtalt, er: XXX."

Jadda.

Så opprant den Store Flyttedagen. Dagen kom... dagen gikk... intet flyttebyrå dukket opp... før klokka var 21 på kvelden. Da ringte det på. "Hei, det er fra flyttebyrået. Vi skulle hente den anleggsmaskinen."

"Eh... Anleggsmaskin? Du - vi bor på 36 kvm i femte etasje, uten heis, i ei blokk på Sagene. Hva i all verden gjør at du tror vi har en anleggsmaskin som skal flyttes? Vi har en hel leilighet som skal tømmes, vi!"

Så står det to søte unggutter på døra, med en liten lastebil, og gutta klødde seg i hodet. De hadde da ikke fått noen beskjed om å tømme noen leilighet - de skulle hente en anleggsmaskin, de - det hadde de fått på lappen fra sjefen.

Det skal de ha - de jobba, de gutta. De tok med seg hva de fikk med seg, men det var ikke mye. Og ikke fikk de sikret noe som helst på lasteplanet, for slikt hadde de jo ikke med seg, må vite.

Resten av flyttelasset ble flyttet av god familie og fine hjelpere, og vi hadde en salig runde med krangel og rot og hjelp fra Forbrukerombud før vi endelig fikk avslag på regninga hos flyttebyrået. Ja - for sjefen kunne da slett ikke noe for at vi hadde gitt ham feil opplysninger - hvorfor i all verden hadde vi sagt at vi skulle flytte en annlegsmaskin, liksom!

Gammel 12-04-11, 14:06   #40
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde et vidunderlig flyttebyrå-cum-flyttevaskere. Jeg elsker dem fortsatt mer enn litt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.