|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goHva er husmannskost egentlig? |
|
|
|
#2 |
|
Curlingkone
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg liker husmannskost. Men det kommer jo veldig an på hvordan den er laget.
|
|
|
#3 |
|
ctrl+z
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så go
Selvsagt, men da liker man det jo også. Jeg gidder ikke å spise grøt fordi det er tradisjon, da må jeg jo like det også. Det var igrunnen poenget mitt.
|
|
|
#4 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg lager som regel kun mat jeg selv liker, men ungene og mannen elsker pølser så vist de vil ha det en dag så lager jeg det og noe annet til meg selv for jeg liker ikke pølser. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg liker ikke så godt tradisjonelle middager av typen kjøttkaker osv, men det er mye fordi jeg ikke liker så godt "poteter og saus"-konseptet. Jeg synes det er "tung" mat. Poden og gubben er veldig glad i denne type mat, så det står på menyen i blant likevel. Mine favorittmiddager er nok mer av typen salat og wokede grønnsaker med tilbehør.
|
|
|
|
#6 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goKun mat vi liker - og som barna liker minst noen deler av.
Mens for meg blir det sånn ca. det samme (selv om vi ikke har ihjelkokte ting til, men rødkål). |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Borte
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg serverer stort sett ikke mat jeg har veldig lyst på selv, men som allikevel har et sunnhetsnivå jeg har lyst på. Det er mange hensyn å ta, og den maten jeg helst ville laget er det umulig å servere hele familien. Det blir mye tradisjonell mat, men med rene råvarer blir det sunt og godt selv om det er litt enkelt.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så go
Hva er det du har lyst på selv da? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg lager sjelden mat selv, så sånn sett har jeg vel ikke så mye å bidra med, men hjemme hos oss serveres det utelukkende mat som vi voksne liker. Og det aller meste av maten er sunn også. Det er da virkelig ingen motsetning mellom sunn mat og god mat. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
kamerat
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goDa jeg flyttet hjemmefra, syntes jeg det aller beste med voksenlivet var at jeg aldri mer trengte å ha noe jeg ikke likte til middag. Det mener jeg fortsatt, og nekter derfor plent å servere noe jeg ikke liker selv. Fiskeboller, f.eks., har vi aldri, og fiskepinner får de spise når jeg ikke er der. Derimot lager jeg stadig ting jeg synes er helt greit, men som noen andre i familien elsker hemningsløst, og en del ting jeg virkelig elsker, lager jeg sjelden, fordi ingen av de andre liker det. (Sopp!
|
|
|
#12 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg serverer stort sett det jeg liker, ja hvis ikke utelukkende. Men det bunner i at jeg liker det aller meste og er den minst kresne blant både familie og venner.
|
|
|
#13 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg serverer kun mat jeg liker ja, men det er selvsagt ikke alt som er favorittmaten min. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Epikur
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg serverer nesten utelukkende mat jeg liker. Men jeg liker sunn mat og tradisjonell god norsk mat og jeg er flink til å lage mat og koker sjelden eller aldri i hjel noen ting. Min torsk med gulrøtter og poteter er helt nydelig.
|
|
|
#15 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goDet er i hovedsak mannen min som står for matlagingen når han er hjemme, men vi serverer bare mat som vi liker. Ikke nødvendigvis som alle liker, men i det minste mer enn én av oss. Lite vits i å lage boknafisk eller fårikål når det bare er mannen min som spiser det. Eller rømmegrøt, som bare jeg liker.
|
|
|
#16 |
|
Fortynnet
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg orker ikke stå og lage mat jeg ikke liker, men jeg liker veldig mye forskjellig mat som også er sunn, så det er ikke noe problem - både husmannskost og mer moderne mat. Hvis jeg skal lage noe på veldig kort tid prøver jeg fortsatt å få til noe som jeg liker selv, og serverer aldri Spaghetti a la Capri, fiskepinner eller Toro gryteretter. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Som vanlig er jeg helt på linje med Filifjonka. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg lager i utgangspunktet bare mat jeg liker, men det trenger ikke være favoritter over hele fjøla. Jeg syns livet er for kort til å spise vond mat, det gjorde jeg nok av i oppveksten. Kokt torsk syns jeg f.eks. er motbydelig, så da finner jeg heller en annen fiskerett jeg liker.
|
|
|
#19 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg lager bare mat jeg liker selv. Hvis noen har ønsker om noe jeg ikke liker kan de lage det selv. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg lager ikke mat jeg misliker - men det er ikke så mye jeg misliker. Jeg nekter for eksempel å lage Taco med kjøttdeig og ferdig krydderblanding, men jeg lager Taco.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
![]() |
|
|