Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan påvirker din adferd klimaet? Klimakalkulator

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-07, 22:55   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan påvirker din adferd klimaet? Klimakalkulator

Her er det også bilkjøringen som er synderen. Men vi er alltid to i bilen, og da kan man vel halvere det? Det burde vært ett av spørsmålene!

Selv om jeg flyr ganske mye, er det ikke i nærheten av bilkjøringen, gitt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 09:34   #2
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Eg fekk 3,41 tonn. Då utgjer bilen det aller meste med 2,27 tonn (14 000 km for året, brukar 0,74 l/mil). Bilen MÅ vi ha. Skal ein basere seg på kollektivtrafikken her blir det etter prinsippet "tur idag - muleg retur i morgon", eller noko sånt...

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 11:34   #3
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk 5,89 tonn. Den store synderen er bilen. Jeg kjører ca 25 000 km i året og det gir stort utslag. I tillegg blir det ofte 3 til 5 flyturer innenlands/ utenlands i løpet av et år.

Tink: Jeg tror det må være noe galt med regnestykket ditt? Hvor stort drivstoff forbruk satte du opp pr mil? Det burde ikke være mye over 1 l/ pr mil?

Gammel 07-03-07, 11:46   #4
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Litt av et regnestykke dette...Vi kjører noe bil, men ikke så masse - litt vel mye småkjøring, men...

Men det som skremmer meg er utslippene fra fly; leste i vinter her at hvis du tar en flytur ca Norge-Gran Canaria så gir det like mye utslipp pr pers som en enkelt person har i utslipp fra bilkjøring på et helt år. Fydda, det var en dårlig setning.....

Gammel 07-03-07, 13:34   #5
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sitat:

Din bilkjøring med vanlig bil slipper ut 3.62 tonn CO2 pr. år.

Din flyvning innenlands slipper ut ca. 0.78 tonn CO2 årlig.
Din flyvning i Europa slipper ut ca. 0.10 tonn CO2 årlig.

Totalt:
Ditt strømforbruk (6593.33 kw/t) tilsvarer 0.36 tonn CO2.
Sammenlagt 4.85 tonn CO2.

Joda, jeg hadde trykket for liter pr mil, ikke km som utregningen tok utgangspunkt i. Jeg tar meg friheten å dele dette på 2,5 (sambo er med på nesten allt, så også lillemann - men vi hadde gjort det meste også uten han).

Fortsatt ikke noe å skryte av, men jeg skal som sagt prøve å gjøre noe med den der bilkjøringa.

Til våren blir alt lettere
mantra og hodepute.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12.