Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sterilisering av kattunger (Var: Tre vakre små kattunger gis bort)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-11, 10:02   #1
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Tre vakre små kattunger

Man må også huske på at den vaksinen som gis før de gis til ny eier bare er første del i vaksinasjonsprogrammet. Katten må revaksineres innen en måned for at den skal ha effekt. Deretter skal den vaksineres en gang i året.

Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 10:50   #2
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Så søte ! Desverre orker jeg ikke katt etter at den siste ble påkjørt.

Helt enig i hvad de andre skriver. Du kan ta et beløp fra den som overtar kattungen for å dekke dine utgifter, A. Da viser de nye eiere også at de er seriøse.

Gammel 19-04-11, 13:01   #3
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så nydelige, Angelique.

Jg har også noen små nøster som skal gies bort om en måneds tid, og jeg har heller ingen planer om å chippe dem. De skal få ormekur og dersom de nye eierene ønsker det (og har planer om å følge opp) skal jeg vaksinere dem før de gies bort.

Lykke til, håper du finner gode hjem til dem.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 13:05   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, de er aldeles vakre!

Vi har aldri fått kattunger ferdig vaksinert og chippet, og har aldri tenkt over at dette skulle være noen andres ansvar enn vårt eget. Et ansvar vi - selvsagt - har tatt, inkludert også sterilisering/kastrering.

Men vi fikk ikke mye igjen for chipping av siste katten som forsvant for oss, gitt. Hun ble antakelig påkjørt, for min kjære så en død katt i veikanten en morgen han kjørte Guttungen til barnehagen for et par år siden. Han syns den liknet på katta vår, men ville ikke stoppe, da katta var blodig og fæl, og siden han hadde Guttungen i baksetet. Han leverte Guttungen i barnehagen og kjørte tilbake, og da var katta borte.

Hun var chippet, men vi har aldri hørt noe som helst. Vi antar likevel det var vår katt, da katta vår forsvant i samme momentet og har aldri kommet tilbake.

Gamle Svartepus på 13 er ikke chippet, men han er vaksinert, og han er kastrert, og du som jeg dypt og inderlig misliker de ukastrerte hannkattene som reker rundt her.

Gammel 19-04-11, 13:13   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Noe så nydelig!
Jeg skal ha baby. Jeg skal ikke ha kattunge.

Åh.

Her kan jo forresten de nye eierne fikse med vaksiner og alt de vil siden de kommer så tidlig på banen. Kjempesmart.

Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 13:17   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Ja, de er så vakre og jeg skulle mer enn gjerne beholdt en av de selv. Siden jeg har to hunder og tre katter fra før, syntes jeg det blir litt mye med ennå en katt.
Men, jeg koser så mye jeg kan med de.

Ormekur får de. Vi er nøye på det siden vi har så mange dyr. Datteren min er flink til å følge opp alle slike ting.

Nå er den helgrå gitt bort. HAr kun de to sorte igjen.

Gammel 19-04-11, 13:14   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal ikke ha kattunge, vi skal ikke ha kattunge, vi skal ikke ha kattunge.

Gammel 19-04-11, 13:15   #8
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke kattemenneske, og er bare nysgjerrig: Hvorfor denne "må-steriliseres" greia? Hva hvis man vil avle på dyret?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 13:16   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Missa - man vil ikke det.
Det er så himla mange kattunger der ute - det er ikke nok eiere. Og når det gjelder katter så er adoptivargumentet gyldig.

Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 13:17   #10
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avle gjør man vel kun på renrasede dyr, og da lar man ikke villkatter/huskatter få komme til.

Gammel 19-04-11, 13:20   #11
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Dette er mitt første kull på egne katter, og det blir det første og siste.
Det er mye arbeid, det mange katter rundt forbi. Mange mange kattunger som hele tiden skal gies bort via finn.no bla.

Saga har alltid fått p-piller, og det har fungert veldig bra i alle år. Hun er nå tre år. Men, siden det var litt vel heftig, unormalt heftig, på hjemmebanen for meg, glemte jeg bort pillen et par uker. Dessverre.
De andre to voksne kattene kan ikke produsere barn. Det er en jente og en gutt.

Gammel 19-04-11, 13:29   #12
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Saga har alltid fått p-piller, og det har fungert veldig bra i alle år. Hun er nå tre år. Men, siden det var litt vel heftig, unormalt heftig, på hjemmebanen for meg, glemte jeg bort pillen et par uker. Dessverre.
De andre to voksne kattene kan ikke produsere barn. Det er en jente og en gutt.

Det er uheldig å la en katt gå på p-piller over flere år. Ja, for det første kan uhell skje, og katten blir gravid. Men det er også en stor fare for at katten får jurkreft om den går på p-piller over flere år. Det lureste er å sterilisere/kastrere.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 13:24   #13
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, da skjønner jeg. For det er vel dem som avler katter profesjonelt og herjer på utstillinger og sånt, men renrasede ja. Seffern.

Jeg bare stusset litt; vi skal ha jakthund og da er det mange som ønsker at tispen skal gjennom et valpekull fordi de blir bedre jakthunder av det. Av hensyn til hunden selv altså, ikke fordi man har kenneldrift som hobby.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 13:27   #14
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ah, da skjønner jeg. For det er vel dem som avler katter profesjonelt og herjer på utstillinger og sånt, men renrasede ja. Seffern.

Jeg bare stusset litt; vi skal ha jakthund og da er det mange som ønsker at tispen skal gjennom et valpekull fordi de blir bedre jakthunder av det. Av hensyn til hunden selv altså, ikke fordi man har kenneldrift som hobby.

Jeg har også hørt det angående katter, men ikke fra dyrlegen vår. Men at det er sunt at hunkatter får et kull før de steriliseres.

Gammel 19-04-11, 13:31   #15
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også hørt det angående katter, men ikke fra dyrlegen vår. Men at det er sunt at hunkatter får et kull før de steriliseres.

Det er en MYTE!! Og folk som sprer slike ting bør få fiskedask. Husk å si i fra til den som fortalte det til deg, neste gang du treffer vedkommende.
Evt dask vedkommende med en fisk

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 13:32   #16
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Akkurat det der er tull og vas.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 13:34   #17
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Her glemte jeg å quote Miss Norway.)
Ikke nødvendigvis herjer på utstillinger, men som regel renrasede, ja. Klart noen har lyst til å avle på huskatten sin også, men det er da litt mer skummelt med tanke på å få nye eiere til de små. Mange som synes det er lett og enkeltpenkelt å ta til seg en gratis kattunge. Og like gratis å la være å vaksinere og sterilisere/kastrere. Så er de da med på å spre katteaids og andre tullete sykdommer som kattene bare har godt av å få. Ja, og så er jo et kull med gratis kattunger billig for til de som har slanger/reptiler å fôre. Og mange løskatter/villkatter er jo en FinTing™. Da blir odørene rundt inngangsdører i de tusen hjem helt fantastisk, og remjinga nattestid hjelper oss slik at vi ikke sover alt for mye.

Angelique: Beklager at vi spammer tråden din. Det ser ut til at dere bare var maks uheldige, og at dere gjør det beste ut av situasjonen. Og nøstene er bare helt nydelige, forresten.

Men dette er også en ypperlig mulighet til å la andre uvitende få litt innblikk i hva som er smart å gjøre, og ikke minst mest dyrevennlig.
Om du ønsker kan jeg slette dette innlegget, og heller legge det inn i tråden min om sterilisering/kastrering?

Gammel 19-04-11, 14:04   #18
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

(Her glemte jeg å quote Miss Norway.)
Ikke nødvendigvis herjer på utstillinger, men som regel renrasede, ja. Klart noen har lyst til å avle på huskatten sin også, men det er da litt mer skummelt med tanke på å få nye eiere til de små. Mange som synes det er lett og enkeltpenkelt å ta til seg en gratis kattunge. Og like gratis å la være å vaksinere og sterilisere/kastrere. Så er de da med på å spre katteaids og andre tullete sykdommer som kattene bare har godt av å få. Ja, og så er jo et kull med gratis kattunger billig for til de som har slanger/reptiler å fôre. Og mange løskatter/villkatter er jo en FinTing™. Da blir odørene rundt inngangsdører i de tusen hjem helt fantastisk, og remjinga nattestid hjelper oss slik at vi ikke sover alt for mye.

Angelique: Beklager at vi spammer tråden din. Det ser ut til at dere bare var maks uheldige, og at dere gjør det beste ut av situasjonen. Og nøstene er bare helt nydelige, forresten.

Men dette er også en ypperlig mulighet til å la andre uvitende få litt innblikk i hva som er smart å gjøre, og ikke minst mest dyrevennlig.
Om du ønsker kan jeg slette dette innlegget, og heller legge det inn i tråden min om sterilisering/kastrering?

Syntes det er helt greit at vi/man diskuterer rundt dette. Jeg er forøvrig helt enig med deg og flere her. Selvom vi har hatt katter i mange år, har vi aldri hatt kattunger før nå. Jeg er også klar over problemet med jurkreft. Planen er, eller var, at Saga også , som den siste av de tre, skulle steriliseres. Jeg har rett og slett ikke fått gjort det ennå. Kombinasjon av mange uheldige ting på en gang, samt at jeg hadde en pakke p-piller liggende som jeg ønsket å bruke opp. Hun har kun fått denne ene pakken med p-piller, og det er helt greit.

Rasmus ble kastrert da han var 16 uker, Pus skulle steriliseres, men da vi kom til dyrlegen var det teknisk umulig da hun er gutt innvendig og jente utvendig. Saga skal steriliseres.

Gammel 19-04-11, 14:05   #19
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Må bare inn og si at de grå er noe av det nydeligste jeg har sett på lenge, og jeg ønsker meg virkelig en katt i fremtiden. Ikke akkurat nå, da vi har et par hunder som er helt overbevist om at katter = middag, og nå er de så gamle at kattejakt hadde slitt dem ut.
Håper du får gode hjem til dem, de er virkelig nydelige altså.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 14:56   #20
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår veterinær kastrerer/steriliserer ikke katter før de er 6 mnd.

Vi har planlagt kull, og nå planlegger vi sterilisering.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07.