Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor skal vi dra? - voksenferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-11, 22:45   #21
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal vi dra? - voksenferie

Dublin - flott og enkelt by å ta seg rundt i.
Krakow - billig og koselig by.
Lisboa - her har dere jo masse valgmuligheter - by og strand
Nice - her har man også mange muligheter til by og strand og kort vei til andre store steder.. Men det er jo Frankrike da.
Praha - er også er koselig by og gangavstand til mye.

Mitt største reisemålønske er India, men det er kanskje for lang flytid dit også på en uke.

Gammel 24-04-11, 22:46   #22
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Hadde jeg hatt barnefri i mer enn en langhelg ville jeg tatt med gubben til Nice og tatt en sakte uke langs kysten og endt opp i Barcelona. Vi skulle egentlig gjort det som bryllupsreise men det ble aldri noe av... bryllupsreisen altså.

Gammel 24-04-11, 23:18   #23
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Hvis dere velger Amsterdam, må dere bo her.

http://www.lloydhotel.com/

Gammel 24-04-11, 23:20   #24
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var nylig i Nederland (Delft, Almere og Amsterdam) og drar gjerne dit igjen på kjæresteferie. Koselige byer med mye å se på, masse bra pub'er og gode spisesteder. Lett å reise gjennom landet med tog.

Gammel 24-04-11, 23:27   #25
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SF mobber meg!

Nei altså, jeg har bodd i Frankrike og turnert det som er å turnere der så Paris, Nice, ( Strasbourg ) etc utgår. Nederland har jeg også bodd i og "sett meg ferdig" der

praha har vi vært i mange ganger. Ehm.. men england/irland/skottland kanskje
Finland, altså?

Jeg kjenner jeg synes det er litt skummelt (og ukjent) med Krakow, riga, etc. Blir det ikke det fort veldig storby?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 23:52   #26
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har så liten lyst til å dra på sånn research-bestille-alt-selv-ferie altså...
Og veldig liten lyst til å leie bil og kjøre rundt.

Gammel 24-04-11, 23:56   #27
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags tur har dere lyst på egentlig? Du vil ikke leie bil, ikke storby, ikke strand, gjerne oppleve, men ikke research selv? Og ikke italia, frankrike og spania?

Hva med noe sånt? http://www.tema.startour.no/bestill-...bb350d96fc5daf

Gammel 24-04-11, 23:57   #28
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Hehe, det er jo derfor vi sliter med å finne noe

Vi vil vel egentlig ha 3 uker på opplevelsesreise i Kina og Mongolia, krympet til en uke og til en brøkdel av prisen. Innenfor en kortish flytur

Gammel 24-04-11, 23:59   #29
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wanda, her.

Jordan? Jeg har ikke vært der selv, men jeg kjenner mange som snakker veldig varmt om stedet. Passe avstand for en ukes ferie.

En klassekompis av storebror har vært i Jordan nå i påsken og mamman sa at det var den beste ferien de noensinne har hatt..
Vet heller ikke noe om stedet og dette er første gangen jeg hører om Jordan som familiereisemål. Men det hørtes veldig eksotisk ut.

Gammel 25-04-11, 00:05   #30
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sett på reisebyråer som har turer til Kina?
Jeg har to kolleger som har reist til Bejing + omegn i år. 7 dager med guide. Synes ikke det var skrekkelig dyrt (11-12K ?). Reiste med http://www.kinareiser.no/

Gammel 25-04-11, 00:09   #31
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I følge internett er ikke Essaouira for varmt om sommeren. Siden du nevnte Marokko altså.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 00:17   #32
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Egypt starter sesongen i mai nå.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 00:23   #33
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sjekk noe organisert da vel. Star tour Temareiser har mye bra. Wickstrøm Reiser har mye eksotisk, er litt mindre charter og mer semi- tilrettelagt.

De har bla whiskytur til Skottland, eller Shanghai og omegn til fots og på sykkel.

Fins også andre arrangører av slike reiser, bl.a. I Fredrikstad.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 00:24   #34
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Egypt starter sesongen i mai nå.

Egypt i slutten av juni? Alt for varmt. Jeg stortrives i varmen, men var en gang innom Egypt et par dager i midten av juni og selv for meg som trives veldig godt i 30-40 grader så ble dette alt for varmt for meg.

Edinburgh er forresten er veldig fin by. Var der en helg i fjor. Men en skjønner ikke noe når en går etter kart, for en del av byen (gamlebyen) er i 2 etasjer. tok litt tid før vi skjønte det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 11:04   #35
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Vi vil vel egentlig ha 3 uker på opplevelsesreise i Kina og Mongolia, krympet til en uke og til en brøkdel av prisen. Innenfor en kortish flytur

Jeg synes ikke Island var så dumt jeg. Litt hesterygg, litt byrusling?

Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 11:14   #36
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

http://www.trekkingmongolia.com/mong...j_trekking.php

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 11:15   #37
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med portugal?
Så kan dere ta lisboa med storm og evt ta tog rundt omkring? Kose dere med god portvin?

Gammel 25-04-11, 16:47   #38
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Da er jo Island glimrende, en uke med trekking inn til et basseng som ligger midt oppe i fjellet, besøke Hekla, bade i den blå lagunen, gå ned til Gullfoss, Ri, leie terrengbiler og kjøre skikkelig off road, korte avstander og fantastiske restauranter som dere kan nikose dere med om kvelden. Island og Reykjavik er virkelig et fint sted å være kjærester! Lover!

Gammel 25-04-11, 19:08   #39
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Sett på reisebyråer som har turer til Kina?
Jeg har to kolleger som har reist til Bejing + omegn i år. 7 dager med guide. Synes ikke det var skrekkelig dyrt (11-12K ?). Reiste med http://www.kinareiser.no/

Åh! Jeg må innrømme jeg falt for de der. Flybillett, guide, null tenking.

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

En klassekompis av storebror har vært i Jordan nå i påsken og mamman sa at det var den beste ferien de noensinne har hatt..
Vet heller ikke noe om stedet og dette er første gangen jeg hører om Jordan som familiereisemål. Men det hørtes veldig eksotisk ut.

Jeg har funnet en Tur til Jordan som jeg gjerne skulle vært på, men de går ikke på sommersesongen. Temperatur, kanskje?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

I følge internett er ikke Essaouira for varmt om sommeren. Siden du nevnte Marokko altså.

Jeg fant en turoperatør som har 3-5-dagersturer for grupper på 2+ innover fra Marrakech. Også etpar dager i Marrakech i tillegg

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Sjekk noe organisert da vel. Star tour Temareiser har mye bra. Wickstrøm Reiser har mye eksotisk, er litt mindre charter og mer semi- tilrettelagt.

Takk for tipset, sjekket der og det er som oftest lengre turer enn vi har tid til denne gangen dessverre.

Også en uke da! Skal se litt nærmere på det opplegget. Men tror at skal jeg reise slik uttafor allmannsvei skal jeg reise med Explore Travel, som jeg har vært i tibet og nepal med tidligere. Jeg kjenner også flere som har reist med dem som også har vært veldig fornøyde.

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Da er jo Island glimrende, en uke med trekking inn til et basseng som ligger midt oppe i fjellet, besøke Hekla, bade i den blå lagunen, gå ned til Gullfoss, Ri, leie terrengbiler og kjøre skikkelig off road, korte avstander og fantastiske restauranter som dere kan nikose dere med om kvelden. Island og Reykjavik er virkelig et fint sted å være kjærester! Lover!

Jah, det synes jeg og. Men så er reisefølget ferdigreist på Island (også). jeje.

Gammel 25-04-11, 19:56   #40
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dubrovnik. Bo på Dubrovnik Palace. Drikk champagne til frokost, bad i sjøen, følg med seilbåtar ut i skjærgården, dra inn til byen om kvelden og spis verdens beste sjømat.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.