Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvilken mnd er den beste mnd å bli gift i?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvilken måned er best å gifte seg?
Januar 2 1,85%
Februar 5 4,63%
Mars 1 0,93%
April 3 2,78%
Mai 14 12,96%
Juni 24 22,22%
Juli 7 6,48%
August 30 27,78%
September 11 10,19%
Oktober 3 2,78%
November 1 0,93%
Desember 5 4,63%
Niende måned 1 0,93%
Ingen/agurk/peanøtt eller brokkoli, evt dustepoll, eller noe 14 12,96%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-11, 00:14   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mnd er den beste mnd å bli gift i?

August. Mildt, fint, ikke i fellesferien og stemningsfullt mørkt om kvelden.

Gammel 30-04-11, 01:58   #2
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Finnes det en mnd som er best å gifte seg i da...?

*Peppermø*

Gammel 30-04-11, 21:21   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

15. April, på dagen 15 år etter at vi ble sammen

Gammel 30-04-11, 22:14   #4
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg stemte siste alternativet. Vi giftet oss i begynnelsen av mai. Ingen spesiell grunn til at vi valgte 2. mai annet enn at det var så raskt vi klarte å snekre sammen et bryllup etter at mannen fridde. Ingen grunn til å vente Også var det praktisk at det var langhelg i forhold til søsteren min som kom reisende fra Oslo.

Det siste der er vel samme grunn som vi hadde til å velge 02. mai. Hadde en del gjester som skulle reise fra Stavanger til østlandet og tenkte rett og slett at de ville sette pris på å kunne bruke 01. mai til å reise på, og det gjorde de. Jeg hadde vel uansett lyst på et vårbryllup, for jeg synes våren er den aller beste årstiden. Og vi fikk en nydelig dag!

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 06:41   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal nok aldri gifte meg på tradisjonelt vis med kjole og kirke og selskap, men OM jeg skulle gjort det ville jeg valgt en vintermåned. Gjerne sent i januar. Mørkt, forhåpentligvis stjerneklart og kaldt. Jeg blir stressa og varm av pynte-seg-svelger.
Også ville jeg hatt kjole med noe pelsgreier. :

Gammel 30-04-11, 06:59   #6
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Vi giftet oss 31.12.04 og jeg syns vinterbryllup er helt knall. Hadde pelskantet cape over kjolen, og pyntet alt med snøkrystaller og isblå farger

Gammel 30-04-11, 07:43   #7
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Juni, i allefall der jeg bor

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 07:53   #8
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spiller vel ikke så stor rolle, tror jeg. Vi giftet oss i juni, men jeg husker ikke hvorfor det ble den måneden. Mannen var student da, så vi prøvde sikkert å legge bryllupet utenfor studieåret?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 08:13   #9
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

September er en flott måned å gifte seg, når høsten er på sitt vakreste, og dagene fortsatt kan være gode og varme, men ikke så hete at det blir ubehagelig å ha på bunad eller dress.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 09:15   #10
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss ble det september, rett og slett for da var det eneste ledige helgen til begge på månedsvis.
Men sist i september var vakkert, varmt som en sommerdag, mørk og lun kveld og de vakreste fargene i naturen

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 09:16   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi giftet oss i oktober. Grunnen var at vi ville gifte oss i utlandet og trengte å gjøre det i en ferie slik at min far, som er lærer, kunne passe snuppa. Så vi giftet oss i høstferien 2006. New York var helt fantastisk i månedsskiftet september/oktober.

Skulle jeg hatt tradisjonelt bryllup i Norge med stort selskap, så tror jeg at jeg ville valgt mai.

Gammel 30-04-11, 11:02   #12
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Vi skal gifte oss i juni. Da er det sommer og fint vær, men ikke alt for varmt (da koker jeg og blir slapp).

Gammel 30-04-11, 11:09   #13
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Oktober.

Man er ikke væravhengig (for alle vet at det kan regne)
Nydelige trær
Lite som skjer ellers på høsten
Man kan velge og vrake i lokaler og må ikke bestille alt 18 mnd i forveien
Man kan ha foksu på peis, lys, viltmat, fargede blader osv i pynten
Digg med bryllupsreise når det er litt kjøligere.

Gammel 30-04-11, 11:11   #14
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi giftet oss 23. september, og det var vel mest fordi høstferien hadde startet da. Vi dro på bryllupsreise dagen etter. Det ble et veldig flott høstbryllup. Det hadde også noe med at jeg var så sær at jeg ville gifte meg innen et år etter forlovelsen, og vi forlovet oss 23. Oktober (som igjen var på 10 års dagen vår).

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 12:05   #15
Kaje
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2011
Kaje har et hav av muligheter foran seg
Standard

Mai er en nydelig mnd å gifte seg i syns jeg. Det er noe med våren som gir så mye livsglede og inspirasjon for meg. Men, mai var fullt i alle kirker og selskapslokaler, selv om vi forsøkte få det til allerede ett år i forveien. Det ble altså august for oss. Fin mnd det også.

Kaje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 12:32   #16
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Vi giftet oss i juli. Vi hadde utebryllup og kjempefint vær, så sånn sett var det praktisk. Men, det var ett stort men, jeg holdt virkelig på å renne bort hele dagen, brudekjole i strålende sol var ikke helt tingen.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 12:43   #17
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Hva som er best, vet jeg ikke, men vi giftet oss i august i fjor, og det var en av de aller fineste dagen den sommeren. Nesten for varmt! Men veeeldig fint.

Gammel 30-04-11, 16:38   #18
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi giftet oss St.Ha saften, hvorfor...tja, det var et år og to dager etter han fridde, og en lørdag.

Gammel 30-04-11, 16:55   #19
amanas

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Vi giftet oss 26 juni, jeg er veldig fornøyd med valget av dato

Vi fikk nydelig vær, uten at det ble for varmt. Å så ble ungene med besteforeldre som hadde ferie på hytteturer så vi fikk oss en fin usatur uten unger

Gammel 30-04-11, 16:58   #20
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg foretrekker august, det har alltid vært min favorittmåned og jeg liker best å ha ferie i august også.

Ei venninne giftet seg en kald marsdag, og hennes bryllupsbilder (tatt utendørs) er vel noen av de flotteste bryllupsbildene jeg har sett. Det var kjempekaldt, bakken var hvit, trærne rimet og himmelen fantastisk i et rosaskjær. Men man kan jo også risikere mildvær og regn, og at alt bare er svart, svart, svart.

Minus med vinterbryllup for min del er at jeg føler meg blek, gusten og minst attraktiv på den tiden av året. Jeg er sommermenneske.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.