Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva slags smertestillende til akutt ryggvondt?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-11, 02:34   #21
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags smertestillende til akutt ryggvondt?

Jeg våknet for noen uker siden med vanvittig vondt i ryggen (såpass at jeg ikke greide å bøye meg fordi alt av muskler sviktet om jeg gjorde det). Så det an i noen dager, men måtte da ta 1 g Paracet og Naproxen for å i det hele tatt kunne fungere alene med ungene på dagtid (mye løfting og bæring, og opp-ned). Til slutt ble det så ille at jeg ikke greide å løfte minstemann ut av lekegrinda engang (hele kroppen sviktet når jeg bøyde meg fremover, selv bare noen grader),men greide å bøye såpass i knærne at jeg nådde fliken av genseren hans som jeg dro ham bort til meg med ( ), og dermed fikk ham opp (med et brøl). Da ble det så ille at jeg ble krypende på gulvet så jeg fikk hastetime hos manuellterapeuten jeg har gått til med bekkenlåsningene. Det gjorde det verre så det bar egentlig rett til hastetime hos kiropraktor og der ble det oppdaget ymse skeivheter i ryggsøylen (ikke skoliose) og bekkenet, samt en ryggskade som var årsaken til dette her. Det tok en god del behandlinger før ryggen ble såpass god at jeg kunne fungere normalt igjen, men nå er rygg og bekken/hofter bedre enn noen sinne.

Er det noen som kan rygg er det kiropraktorer så jeg ville nok ha bestilt meg time til undersøkelse der om det vedvarte. De tar bilder av ryggen og behandler deretter om det skulle være feilstillinger. Er det muskelstrekk eller annet blir det jo legemat.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 11:55   #22
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags smertestillende til akutt ryggvondt?

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Jeg våknet for noen uker siden med vanvittig vondt i ryggen (såpass at jeg ikke greide å bøye meg fordi alt av muskler sviktet om jeg gjorde det). Så det an i noen dager, men måtte da ta 1 g Paracet og Naproxen for å i det hele tatt kunne fungere alene med ungene på dagtid (mye løfting og bæring, og opp-ned). Til slutt ble det så ille at jeg ikke greide å løfte minstemann ut av lekegrinda engang (hele kroppen sviktet når jeg bøyde meg fremover, selv bare noen grader),men greide å bøye såpass i knærne at jeg nådde fliken av genseren hans som jeg dro ham bort til meg med ( ), og dermed fikk ham opp (med et brøl). Da ble det så ille at jeg ble krypende på gulvet så jeg fikk hastetime hos manuellterapeuten jeg har gått til med bekkenlåsningene. Det gjorde det verre så det bar egentlig rett til hastetime hos kiropraktor og der ble det oppdaget ymse skeivheter i ryggsøylen (ikke skoliose) og bekkenet, samt en ryggskade som var årsaken til dette her. Det tok en god del behandlinger før ryggen ble såpass god at jeg kunne fungere normalt igjen, men nå er rygg og bekken/hofter bedre enn noen sinne.

Er det noen som kan rygg er det kiropraktorer så jeg ville nok ha bestilt meg time til undersøkelse der om det vedvarte. De tar bilder av ryggen og behandler deretter om det skulle være feilstillinger. Er det muskelstrekk eller annet blir det jo legemat.

Huff det høres jo helt forferdelig ut! Jeg tok Naproxen i 4 dager og det gjorde at jeg kunne fungere helt fint fysisk. I dag kjenner jeg nesten ingenting heldigvis og kommer ikke til å ta noe som helst.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:08.