|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
can-jur
|
![]() Sv: Klage på NAV/kontakte advokat, aviser (overgangstønad):målløs: med egentlig ikke, jeg har selv grått i telefonen til Nav og opplevd den totale ansvarsfraskrivelsen de bedrriver.
![]() |
![]() |
#22 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klage på NAV/kontakte advokat, aviser (overgangstønad)
Jepp. Min erfaring er at det hjelper med et brev fra advokat. At det er min pappa er det jo ingen som vet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Klage på NAV/kontakte advokat, aviser (overgangstønad)
Det er jo forferdelig dyrt med kortsiktige lån uten sikkerhet. Jeg tror ikke det er veien å gå.
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klage på NAV/kontakte advokat, aviser (overgangstønad)Lykke til, Lilith, håper virkelig det ordner seg snart.
![]() |
#25 |
Flax
Hvor: Bergen
![]() Sv: Klage på NAV/kontakte advokat, aviser (overgangstønad)Huff, for en fortvilende situasjon. Håper du får hjelp til å komme gjennom hos NAV. Det virker jo alldeles merkelig at de ikke har kontaktet deg om søknad om sosialstøndad? Det kan jo ikke være lagt opp til at det skal vøre lang behandlingstid på slike henvendelser?
![]() |
#26 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klage på NAV/kontakte advokat, aviser (overgangstønad)Tusen takk for advokat-tipset, Salt, skal ta kontakt med vedkommende om ikke jeg når gjennom når jeg tropper opp på kontoret på mandag.
![]() |
#27 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klage på NAV/kontakte advokat, aviser (overgangstønad)Duste Nav. Må innrømme at jeg det siste året har mistet tilliten til hele Nav systemet , basert på flere utrolige historier jeg har kjennskap til. Deler av etaten er desverre overarbeidet, og det preger endel vedtak synes jeg... har også hørt om mye tilfeldig lovanvendelse og regelrett feil-informasjon
Mener grensen er på ca 453 000
![]() |
#28 |
|
![]() Sv: Klage på NAV/kontakte advokat, aviser (overgangstønad)Strømselskaper er stort sett greie å ha med å gjøre, de trenger en bekreftelse fra Nav om at penger kommer så stenger de ikke(helst sosialkontoret da). |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klage på NAV/kontakte advokat, aviser (overgangstønad)Nødhjelpssøknader skal handsamast utan ugrunna opphald, og oftast same dag, iflg Fylkesmannen/forvaltningslova, så har du ein søknad inne, er tre veker langt over kva som er greit! Slik din situasjon er no. Ein vaken rettleiar burde fanga opp at din sitasjon byrjar å bli meget akutt no, og då skal det vurderast som ein akutt situasjon, og ikkje ordinær sosialhjelp.
![]() |
#30 |
Hulder
![]() Sv: Klage på NAV/kontakte advokat, aviser (overgangstønad)Kjenner godt i magen at jeg skal inn der og snakke med NAV i morgen. Det hadde vært så mye bedre om jeg kunne frest inn der på fredag når jeg nettopp hadde fått brevet og var helt i harnisk. Nå er jeg bare sliten og oppgitt og vet ikke helt hvordan jeg skal få frem tydelig nok hvor desperat jeg faktisk er.
![]() |
#31 |
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klage på NAV/kontakte advokat, aviser (overgangstønad)Håper det gikk bra for deg i dag, har tenkt på deg i dag.
![]() |
#32 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Klage på NAV/kontakte advokat, aviser (overgangstønad)Jeg tenker også på deg. Hvordan har det gått i dag?
![]() |
#33 |
Hulder
![]() Sv: Klage på NAV/kontakte advokat, aviser (overgangstønad)Jeg gikk opp dit, og var for sliten og høflig til å lage noe oppstyr. Ble ganske raskt avfeid, kjente tårene presse på og kom meg nesten til døren før jeg begynte å gråte. Gikk hjem og ringte Forvaltningskontoret direkte og ba om alle sakspapirene mine fordi jeg hadde tenkt å kontakte advokat og avisene. Da ba dama på tlf om å få sjanse til å sjekke opp i saken og skulle ringe meg tilbake i løpet av dagen. Mot slutten av dagen fikk jeg en sms om at systemet var nede så de ikke kunne sjekke om dokumentasjonen var skannet og at hun skulle kontakte meg i morgen. Har eksamen i morgen, så har vært opptatt resten av dagen med å øve til den og ta meg av barna. Hun som hadde med søknaden om nødhjelp ringte meg og sa at hun satt med saken foran seg og at hvis den gikk igjennom skulle pengene være klar til onsdag. Altså ikke pengene jeg venter på, men pengene som skulle dekke de mest desperate regningene.
![]() |
#35 |
fornyet
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klage på NAV/kontakte advokat, aviser (overgangstønad)Kjære vene, dette skulle du slippe å oppleve. Synes dette burde komme i avisen uansett, dette er jo nærmest en skandale. Gode tanker til deg.
![]() |
#36 |
superbruker
|
![]() Sv: Klage på NAV/kontakte advokat, aviser (overgangstønad)Lykke til med eksamen i morgen.
![]() |
#38 |
Passiv
|
![]() Sv: Klage på NAV/kontakte advokat, aviser (overgangstønad) |
![]() |
![]() |
#39 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Klage på NAV/kontakte advokat, aviser (overgangstønad)Nå må dette bare ordne seg!
![]() |
|
|