|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomJeg er født tidlig på 70-tallet, og husker godt at det var en animert film av hvordan en atombombe virket som ble vist på skolen. Det var mennesker som hadde smeltede fjes og andre skrekkscenarier. Jeg var vettskremt og hadde mareritt om dette til stadighet.
|
|
|
#2 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndom
Jeg har aldri vært redd for atombomber. Jeg spurte én gang en lærer om det ikke ville være over med hele planeten om det ble en atomkrig og fikk til svar at jo, hvis alle våpen ble tatt i bruk var det nok sprengkraft til å rive jorda i fillebiter opptil flere ganger. Da konkluderte jeg med at så dumme ville ingen være at de startet en atomkrig og hvis noen mot all formodning skulle være så dumme, så var ikke det mye å bekymre seg over heller, da døde vi alle som en. *pragmatisk*
|
|
|
#3 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomDet eneste skumle jeg husker fra 70-tallet er nok Gorgon Vaktmester. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomFint skrevet! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
This is normal!
|
Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomUtrolig godt og morsomt skrevet! Jeg ser for meg deg og kusinen din. Og trist å lese om hvordan skremsler og skam var en viktig del av det å oppdra barn. Jammen bra at verden går framover.
|
|
|
|
#6 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomHvis vi ikke spiste fisk, fikk vi struma. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomKusma, noen?? De må vel ha ment struma?
|
|
|
#8 |
|
This is normal!
|
|
|
|
|
#9 |
|
Live and let live
|
Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomHaha, var det der mine foreldre hadde pepper-på tungen-teorien sin fra ja.
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomMamma skremte meg forresten med en ting: "Ikke skjær sånne grimaser! Du kan bli sånn! Bare se på Jahn Teigen!!"
|
|
|
#11 |
|
Live and let live
|
Haha, den fikk jeg også høre.
|
|
|
#12 |
|
Live and let live
|
Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomJeg fikk alltid høre om de sultne barna i afrika. Men det var for at jeg ikke skulle høre om dem.
|
|
|
#13 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomMine første barneår hadde jeg hos besteforeldrene mine, så jeg fikk vel mer eller mindre samme oppdragelse som min egen mor fikk.
|
|
|
|
#14 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomDe sultne barna i Afrika var en slager her også. Men å sende resten av maten til Afrika hvis man var mett var ikke en mulighet. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
maler
|
Sv: Spinoff fra "husker dere?..." - Skremsler fra 50-tallets barndomJeg er fritt oppdratt på søttitallet og ble vel skremt litt i underkant. Vandret rundt i trafikken uvitende om både slemme voksne, bilers impact på småbarn og overnaturlige vesener. Men barna i afrika har jeg vel hørt om, jeg tror dog ikke den kom fra mine foreldre.
|
![]() |
|
|