|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?
Flyttet til gamlehuset pre-barn, men etter 1. barnet kom så innså vi at 1) det var ingen lekekamerater i nærheter, 2) det var langt til skole, 3) det var ingen lekeplasser i nærheter, 4) det var langt til barnehage og elendig bhgdekning. Legg til at huset var fra 1960, vi hadde hatt en eierskifeforsikringssak på huset som vi vant og huset hadde elendig planløsning. Ellers var naboene hyggelige, men det var etablert bomiljø, alle hadde nok med sitt og alle hadde voksne barn.
|
|
|
#22 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Amelie: hvorfor skulle dere selge, sa du?
|
|
|
#23 |
|
kamelkonsument
|
Vant?
|
|
|
#24 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Veronal: hva slags bosted valgte/fikk dere?
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Jeg savner å gå rett ut å være i sentrum, savner å svippe innom en cafe, savner små snodige butikker. Og jeg har ikke den helt store gleden av hagen vi har nå og liker meg bedre i leilighet. Men vi skal flytte tilbake når barnet flytter ut. Og da skal vi nyte bylivet hver dag igjen. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Etylbarbital
Vant, ja. Vi klaget på skjult feil/mangel og eierkskifteforsikringsselskapet kastet penger etter oss. Vi vant da?
|
|
|
#27 |
|
Etylbarbital
Lite nybyggerfelt i etablert boligområde i samme fylke. Her har vi flust av lekekamerater for både barn og voksne.
|
|
|
#28 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Ådu. Jeg tolket setningen som at dere hadde vunnet et hus.
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Der vi bodde før hadde vi en skjermet hage/terrasse uten innsyn, den savner jeg veldig. Å rett over vegen hadde vi en stor fotballøkke som og savnes veldig.
|
|
|
|
#30 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Jeg likte meg ikke på stedet, det var øde og trist. Usentralt, alt for langt til byen og folk. Her jeg bor nå har vi alt, og vi har alle i den nærmeste familien til mannen min max fem minutter unna. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Pga min mor som bor i nevnte by. Hun begynner å bli gammel og alene, og vil ikke flytte på seg. + at det er en koselig Vestfoldby med gode oppvekstvilkår. Vi bor på på et tettsted. Savner vel sjøen også litt.
|
|
|
|
#32 |
|
kamelkonsument
|
Huff, vondt for dere begge.
|
|
|
#33 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Vi har bare flyttet innad i byen, men fra (forholdsvis stor) blokkleilighet til enebolig, og savner én ting: den lave vedlikeholdsgraden. I eget hus er det alltid noe som må gjøres, og man er sin egen vaktmester. Ellers har vi det som plommen i egget.
|
|
|
#34 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Ingenting. Vi trives veldig mye bedre her. Jeg trodde jeg kom til å savne en rekke ting, for vi flyttet fra stedet der både gubben og jeg er vokst opp, men på disse to årene har jeg ikke lengtet tilbake et eneste sekund.
|
|
|
|
#36 |
|
Borte
|
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Vi flyttet fra praktisk borettslagrekkehus til enebolig med stor hage. Savner ingenting.
|
|
|
#37 |
|
Passiv
|
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Vi flyttet fra studentleilighet på 45 m2, så nei - der savner jeg ikke noe som helst. |
|
|
|
#38 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Vi savnet Barteby så mye at vi flyttet fra Molde etter kun 5 mnd. i byen.
|
|
|
#39 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Jeg kommer ikke på noe som jeg savner (vi bodde i 3-roms leilighet på Majorstuen). Selv om huset har gitt meg tonnevis med arbeid (oppussingsobjekt) så elsker jeg hagen, utsikten, at vi har hvert vårt soverom, gjesterom, loftsstue, at det er kort vei til sentrum (går på 40 minutter, kjører på 5 minutter), at vi har alle butikker vi trenger i nærheten, kortere kjøretid til fjellet og sørlandet, naboer med barn i umiddelbar nærhet, skiterreng og strandliv (til hver sin årstid da) 5 minutter unna.
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Venner, familie, kollegaer, fjell og hav. |
|
|
|
![]() |
|
|