Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har barna mye klær?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mange antrekk har hvert barn ( inneklær)?
Mindre enn 7 antrekk 9 6,77%
7-10 antrekk 16 12,03%
10-14 antrekk 28 21,05%
14+ antrekk 80 60,15%
Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-11, 23:36   #21
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har barna mye klær?

Lite klær på store og små her i heimen. Arver mye og kjøper dyrere klær til ungene selv. Under 7 plagg og de vokser fort så må vel ut på shopping snart.

Gammel 08-05-11, 23:37   #22
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Men vaskes alle plaggene hver dag, da? Vi vasker ikke olabukser etter hver gang de brukes. Storesøster kan fint bruke bukser tre fire ganger før de må vaskes. :sjuske:

På vintertid kan vi godt bruke opp bukser og kanskje gensre en dag eller to, men vår/sommer/høst er det funker det dårlig. Når de samme klærne brukes ute og inne i barnehagen er de klar for vaskemaskina etter en dag ja. Mulig det endrer seg når sønnemannen, nå tre år, blir eldre(?).

Gammel 08-05-11, 23:45   #23
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I ullsesongen må det vaskes hver uke, men resten av året kan det gå lenger. Eldstemann har akkurat vokst ut av en del bukser, og det merktes godt på klesvasken. Det vaskes uansett en del hyppigere etter minsten ble født. Han har færre antrekk og bruker en del klær (les: gulper enda og spiser selv).

Gammel 08-05-11, 23:51   #24
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Yngstejenta har altfor mye klær, har godt over 14 antrekk. Har vel hatt litt tendens til shoppingdilla og handlet ting jeg synes er fint/kult utenat vi har hatt behov for det. Men har skjerpet meg betraktelig. Knapt nok kjøpt sommertøy til denne sommeren, da hun har masse som passer fra i fjor (som var litt stort da og lite brukt) og har funnet masse etter storesøstra som passer lillesøster nå. Så jeg føler meg egentlig litt flink nå .

Storesøster har ikke fullt så mye klær, men hun klarer seg sikkert et par uker hun også, iallefall om hun bruker buksene mer enn en dag (som hun stort sett gjør). Hun har en tendens til å kun bruke favorittplagg og jeg har derfor kuttet ut å kjøpe masse som bare blir hengende som fyll i skapet. Dessuten begynner hun å bli endel dyrere i smaken, så da blir det færre plagg.

Så ja, barna har mye klær.....og jeg prøver å skjerpe meg å ikke lenger handle klær det ikke er behov for.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 23:56   #25
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Mine har ikke så veldig mye klær. Herremannen har tre bukser og 4-5 t-skjorter samt to hettejakker som han går i hele tida. Frøkna har fire-fem bukser og noen flere t-skjorter/topper. Begge bruker buksene tre-fem dager og t-skjortene en eller to dager før de vaskes.

Det ligger nok i familien; jeg har også lite klær - type to bukser, et skjørt og 5-7 topper til enhver tid.

Gammel 08-05-11, 23:57   #26
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Eldste har ikke så mye (men full tilgang til mitt klesskap også), nesteldste har en del mer (fordi hun arver fra storesøsteren også), snuppa har veldig mye (fordi hun arver fra andre) og minsten har ca. like mye som eldste tenker jeg. Eneste gutten og arver ikke fra noen. Vi hadde nok klart oss minst ei uke med alle ja.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 00:04   #27
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De har vel såpass mye klær at det rekker til en mnd. Jeg telte over buksene til lillesøster engang, fant ut at jeg skulle stoppe når jeg kom til 32.
Synes det er kjekt med litt skittentøy, får ikke plass til alt i skapet.
Men jeg kjøper overhode ikke så mye klær nå som jeg gjorde for 2-3 år siden.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 00:14   #28
Ivars_mamma
We weren't born to follow

Ivars_mamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Når jeg ser hva enkelte svarer her, så har vi tydeligvis enorme mengder klær. Nå skal det sies at vi nesten ikke har kjøpt noe selv, bare arvet eller fått. Har sikkert 25 antrekk, minst...... Riktignok litt færre om det er kaldt og det trengs genser etc også. Da har vi sikkert bare 15++

Tør ikke tenke hvordan det hadde blitt om jeg skulle telle med shorts.....

Gammel 09-05-11, 00:19   #29
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Må forresten bare legge til at de tre buksene til Herremannen er helt like: Svarte treningsbukser fra Umbro. Ikke snakk om at jeg får han til å bruke noe annet. (Han har penbukser i tillegg, altså; de regner jeg ikke med her.)

Gammel 09-05-11, 02:18   #30
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her går det bare i shorts og t-skjorte stort sett året rundt og det har han mye av. Mer enn 14 kombinasjoner. De brukes bare en dag.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 05:10   #31
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg elsker barneklær, og handler mye, men da spesielt i utlandet. Mine foreldre reiser utenlands 5-6 ganger i året,i tillegg til det vi selv reiser, så det blir en del. Lillebror har vel rundt om 30 t-skjorter, og storesøster har like mange gensere, så ja, de har klær så det holder, men er inne i en shoppestopp av barneklær periode. Men nå reiser mine foreldre til NY om et par uker, så da spørsmål det....

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 06:22   #32
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Mine har alt for mye, kunne sikkert droppa vaskingen i nærmere en mnd i sommerhalvåret. Ikke vinterhalvåret, for de har ikke så mye ulltøy. De er eneste jentene på mannens side av familien, og det er en del i familien hans som har dilla på jenteklær Det kommer kles-pakker støtt og stadig. De bor i utlandet, så de kjøper ikke ull, det kjøper jeg selv, så de har mye mindre av det. Men det er mye blonder og annet upraktisk dill da, basisgarderoben holder kanskje til en uke.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 07:05   #33
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Han hadde mye mer før. Nå har han vokst ut av en del og har kansje igjen max 5 bukser. Og så har han en del knebukser og ullbukser. Men alle disse går jo til forskjellige årstider.

Har noen flere gensere. Han skulle nok klart seg 1 uke kansje.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 07:12   #34
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene våre har veldig mye. Det jan nok gå veldig lang tid før klær MÅ vaskes, men jeg har ikke testet ut hvor lenge.

Vi arver til alle tre, fra flere forskjellige og i den grad vi må fylle på selv så kjøper jeg brukt. (vi sender klærne videre ogsa, forresten.)

Gammel 09-05-11, 07:16   #35
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sokker, truser og strømpis må nok i vask ukentlig. Mens bukser, gensere, t-skjorter, kjoler og skjørt hadde vart minst en måned hvis de hadde blitt tvunget til å bruke også de klærne som aldri er ute av skapet.
Begge arver mye klær.

Gammel 09-05-11, 07:22   #36
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Mine har mye klær, særlig vesla og -02 modellen. Ikke sånn kjempemange bukser, men gensere/topper er det mye av og de har sikkert 14 antrekk, minst.
Jeg har litt dilla på barneklær og har veldig lett for å kjøpe noe bare fordi det er kult, spesielt til vesla - er jo så moro å ha en liten frøken igjen etter tre gutter!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 07:49   #37
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg svarte 14+ og det stemmer nok ganske bra hvis man skal ta utgangspunkt i ett sett hver dag. Det blir jo en blanding av bukser og kjoler på eldste, og yngstemann har mer enn nok han også egentlig, problemet her er at de skifter jo flere ganger i døgnet så vaskemaskinen går jo kontinuerlig.
Men jeg fikk en ahaopplevelse da jeg tella over antall bodyer til minsten før jul, og kom frem til at han hadde rundt 30 bomullsbodyer. Da bestemte jeg meg for at det var på tide å roe ned kleskjøp. Det mest idiotiske var jo at han bare brukte de 5-6 ullbodyene, de i bomull var jo bare reservebeholdning egentlig.

Minsten har jo ikke klart å slite ut så mye klær før han ble året, så der har vi sendt det meste videre til andre, men eldste sliter virkelig ut klærne. Og hun har favorittplagg som hun kan ta rett ut av tørketrommelen om morgenen, og putter i vaskemaskinen når hun kommer hjem fra skolen, og sannsynligheten for at de ligger i trommelen eller i haugen som må brettes neste morgen er stor. Og da bruker hun det samme en dag til.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 08:18   #38
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

YEldstemann har 3 dongribukser og 1 penbukse. Yngstemann har 6 dongribukser. Hun har noen kjoler også, men de brukes mest som tunika. Har ikke klesshoppedilla.

Gammel 09-05-11, 08:24   #39
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt vanskelig å svare på. Ungene mine har mye klær, men de har nok ikke så mange antrekk. Typisk eldste kjøpte jeg en klespakke (brukt, Finn) til sist og der var det mye skjørt. Så nå har hun kjempemange skjørt og nesten ingen bukser. Så mye klær, lite system og få antrekk for å si det slik.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det jan nok gå veldig lang tid før klær MÅ vaskes, men jeg har ikke testet ut hvor lenge.

Det har definitivt jeg. Er det noe jeg hele tiden er på etterskudd med er det klesvask. Det går over ei uke, men ikke 14 dager. De ser litt rare ut på slutten.

Gammel 09-05-11, 08:50   #40
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns ikke de har veldig mye.Mellomste har til enhver tid masse skift i bhg. I tillegg er han som dekket i sand og gjørme,så der har det stadig gått tomt for rene strømpebukser osv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:29.