|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor mange antrekk har hvert barn ( inneklær)? | |||
| Mindre enn 7 antrekk |
|
9 | 6,77% |
| 7-10 antrekk |
|
16 | 12,03% |
| 10-14 antrekk |
|
28 | 21,05% |
| 14+ antrekk |
|
80 | 60,15% |
| Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna mye klær?Lite klær på store og små her i heimen. Arver mye og kjøper dyrere klær til ungene selv. Under 7 plagg og de vokser fort så må vel ut på shopping snart.
|
|
|
|
#22 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna mye klær?
På vintertid kan vi godt bruke opp bukser og kanskje gensre en dag eller to, men vår/sommer/høst er det funker det dårlig. Når de samme klærne brukes ute og inne i barnehagen er de klar for vaskemaskina etter en dag ja. Mulig det endrer seg når sønnemannen, nå tre år, blir eldre(?).
|
|
|
#23 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Har barna mye klær?I ullsesongen må det vaskes hver uke, men resten av året kan det gå lenger. Eldstemann har akkurat vokst ut av en del bukser, og det merktes godt på klesvasken. Det vaskes uansett en del hyppigere etter minsten ble født. Han har færre antrekk og bruker en del klær (les: gulper enda og spiser selv).
|
|
|
|
#24 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna mye klær?Yngstejenta har altfor mye klær, har godt over 14 antrekk. Har vel hatt litt tendens til shoppingdilla og handlet ting jeg synes er fint/kult utenat vi har hatt behov for det. Men har skjerpet meg betraktelig. Knapt nok kjøpt sommertøy til denne sommeren, da hun har masse som passer fra i fjor (som var litt stort da og lite brukt) og har funnet masse etter storesøstra som passer lillesøster nå. Så jeg føler meg egentlig litt flink nå |
|
|
|
|
|
#25 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Har barna mye klær?Mine har ikke så veldig mye klær. Herremannen har tre bukser og 4-5 t-skjorter samt to hettejakker som han går i hele tida. Frøkna har fire-fem bukser og noen flere t-skjorter/topper. Begge bruker buksene tre-fem dager og t-skjortene en eller to dager før de vaskes.
|
|
|
#26 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Har barna mye klær?Eldste har ikke så mye (men full tilgang til mitt klesskap også), nesteldste har en del mer (fordi hun arver fra storesøsteren også), snuppa har veldig mye (fordi hun arver fra andre) og minsten har ca. like mye som eldste tenker jeg. Eneste gutten og arver ikke fra noen. Vi hadde nok klart oss minst ei uke med alle ja. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Superbasinella
|
Sv: Har barna mye klær?De har vel såpass mye klær at det rekker til en mnd. Jeg telte over buksene til lillesøster engang, fant ut at jeg skulle stoppe når jeg kom til 32. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
We weren't born to follow
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() |
Sv: Har barna mye klær?Når jeg ser hva enkelte svarer her, så har vi tydeligvis enorme mengder klær.
|
|
|
#29 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Har barna mye klær?Må forresten bare legge til at de tre buksene til Herremannen er helt like: Svarte treningsbukser fra Umbro. Ikke snakk om at jeg får han til å bruke noe annet.
|
|
|
#31 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna mye klær?Jeg elsker barneklær, og handler mye, men da spesielt i utlandet. Mine foreldre reiser utenlands 5-6 ganger i året,i tillegg til det vi selv reiser, så det blir en del. Lillebror har vel rundt om 30 t-skjorter, og storesøster har like mange gensere, så ja, de har klær så det holder, men er inne i en shoppestopp av barneklær periode. Men nå reiser mine foreldre til NY om et par uker, så da spørsmål det.... |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Har barna mye klær?Mine har alt for mye, kunne sikkert droppa vaskingen i nærmere en mnd i sommerhalvåret. Ikke vinterhalvåret, for de har ikke så mye ulltøy. De er eneste jentene på mannens side av familien, og det er en del i familien hans som har dilla på jenteklær |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har barna mye klær?Han hadde mye mer før. Nå har han vokst ut av en del og har kansje igjen max 5 bukser. Og så har han en del knebukser og ullbukser. Men alle disse går jo til forskjellige årstider. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
ctrl+z
|
Sv: Har barna mye klær?Ungene våre har veldig mye. Det jan nok gå veldig lang tid før klær MÅ vaskes, men jeg har ikke testet ut hvor lenge.
|
|
|
#35 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Har barna mye klær?Sokker, truser og strømpis må nok i vask ukentlig. Mens bukser, gensere, t-skjorter, kjoler og skjørt hadde vart minst en måned hvis de hadde blitt tvunget til å bruke også de klærne som aldri er ute av skapet.
|
|
|
#36 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Har barna mye klær?Mine har mye klær, særlig vesla og -02 modellen. Ikke sånn kjempemange bukser, men gensere/topper er det mye av og de har sikkert 14 antrekk, minst.
|
|
|
#37 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Har barna mye klær?Jeg svarte 14+ og det stemmer nok ganske bra hvis man skal ta utgangspunkt i ett sett hver dag. Det blir jo en blanding av bukser og kjoler på eldste, og yngstemann har mer enn nok han også egentlig, problemet her er at de skifter jo flere ganger i døgnet så vaskemaskinen går jo kontinuerlig.
|
|
|
#38 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har barna mye klær?YEldstemann har 3 dongribukser og 1 penbukse. Yngstemann har 6 dongribukser. Hun har noen kjoler også, men de brukes mest som tunika. Har ikke klesshoppedilla.
|
|
|
#39 |
|
Leser
|
Sv: Har barna mye klær?Litt vanskelig å svare på. Ungene mine har mye klær, men de har nok ikke så mange antrekk. Typisk eldste kjøpte jeg en klespakke (brukt, Finn) til sist og der var det mye skjørt. Så nå har hun kjempemange skjørt og nesten ingen bukser. Så mye klær, lite system og få antrekk for å si det slik.
Det har definitivt jeg. Er det noe jeg hele tiden er på etterskudd med er det klesvask. Det går over ei uke, men ikke 14 dager. De ser litt rare ut på slutten.
|
|
|
#40 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna mye klær?Jeg syns ikke de har veldig mye.Mellomste har til enhver tid masse skift i bhg. I tillegg er han som dekket i sand og gjørme,så der har det stadig gått tomt for rene strømpebukser osv.
|
![]() |
|
|