Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Oslo uke 28

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-11, 14:09   #21
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo uke 28

Vaktskiftet på Slottet! Poden synes det er gøy. Tror også de har korpset som spiller opp en gang i uka i løpet av sommeren også. Det var i allfall det i fjor (uten at vi klarte å være der akkurat en av de dagene). Poden maser forøvrig om å få lov til å gå inn på Slottet, så det spørs om vi ikke tar en omvisning der i år.

Opprinnelig lagt inn av Kongehuset.no

Vaktskifte

Hovedavløsning mellom avtroppende og påtroppende vaktstyrke skjer hver dag klokken 13:30. Om sommeren gjennomføres det ofte konsert eller drilloppvisning i forlengelse av hovedavløsningen.
Når dette skjer, kunngjøres gjennom terminlisten (se Gardens eget nettsted).
Vaktparader

Om sommeren gjennomføres egne vaktparader. Vaktparaden består av påtroppende og avtroppende vaktstyrke ved Det kongelige slott, ledet av korps fra Forsvarets musikk. Paraden starter på Akershus festning klokken 13:10 med ridende politi i front. Ruten som følges går fra festningsplassen, Kirkegaten bort til Karl Johan og opp til Slottet. Paraden ankommer slottsplassen ca kl. 13:30 for deretter å gjennomføre hovedavløsning.
Når dette skjer, kunngjøres på Gardens eget nettsted.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 19:42   #22
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frognerparken.
Teknisk Museum.
Båt ut til en av øyene.
Folkemuseet på Bygdøy.
Slottet og parken.
Museene på Tøyen.

og ellers... Karl opp og Johan ned, som vi sier her nord. Men jeg pleier å dra mine medreisende ut av hovedgata og til Vika, Majorstua, Grønland... forresten - en tur over Grønland er som en tur til utlandet, believe me.

Den store spill-/lego-butikken som ligger på en av tverrgatene til Karl Johan, Outland?

Kjøre trikk og t-bane er ganske eksotisk for oss.

Det var det jeg kom på i farten.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 20:11   #23
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Piknik på hovedøya

Jeg leste nettopp en bok om karsten og petra i oslo ( ) og de moret seg både på vikingmuseet, kont tiki-museet og på zoologisk museum. Og Frognerseteren (med t-bane, og holmenkollen). Jeg har vært alle stedene, men uten lillegutt, så kan ikke si stort om barnevennligheten men...
Og noe de også fikk med seg i den boka, og som jeg har vært på med lillegutt to somre nå så kanskje det er der hver sommer, er teatertelt i Frognerparken. Da får man jo med seg resten av Frognerparken også.

Reptilparken skal være morsom (lillegutt har vært der med andre, jeg kan ikke fordra reptiler)

Ellers, folkemuseet på bygdøy. Og ta en tur med båtene ut til hovedøya, gressøya, osv, rundt i oslofjorden.
Besøk på den lille kokosbollefabrikken og sjokoladefabrikken kanskje? Vaktskifte på slottet er morsomt å få med seg, og hvis dere skal ta toget er det morsomt å gå ut av nord-utgangen fra nasjonalteatret, den som kommer ut i nordvestre del av slottsparken. Der er det et veldig spesielt ekko!

Siste helg i hver mnd kjører de en av de gamle trikkene rundt i oslo, det er en ganske artig tur i en veldig spesiell trikk

Sist redigert av m^2 : 16-05-11 kl 20:21.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06.