|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Passiv
|
Sv: 8. mars
Jeg tror jeg skal sitte hjemme og hvile meg i morgen, jeg. Jeg er nemlig høygravid. Kanskje jeg skal kommandere mannen rundt i huset med langkosten? |
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan jeg spørre hva de korte oversatte historiene skal brukes til? Bare av ren nysgjerrighet....
|
|
|
#25 |
|
Skrekkøgle
|
De skal publiseres på islam.no. Egentlig skulle de publiseres i morgen, men siden alle vi oversettere stort sett er mødre med liv, så går det litt trått... |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Glamorøs
|
Det finnes internasjonale paroler også, som handler om kvinner i andre land.
Nettopp.
Damer roper generelt altfor lite. Jeg blir så irritert når man påstår at kvinner er brysomme bare fordi de hever stemmer og krever sin rett. Jeg regner med at jeg har vært i en god del flere 8. mars-tog enn deg, og jeg har sett lite sinne. Jeg har derimot sett engasjement, solidaritet, varme og humor.
|
|
|
#27 |
|
Passiv
|
Sv: 8. marsJeg sa vel heller at jeg ikke hadde tenkt å gå i noe tog i morgen, gjorde jeg ikke? Skjønner ikke problemet, jeg. |
|
|
|
#28 |
|
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 8. marsglitterchick: Usedvanlig godt sagt!
|
|
|
#29 |
|
Alltid like optimist
Hvor: Orkdal
Er nok ganske enig i at vi er for lite brysomme og ikke krever vår rett nok - men jeg får inntrykk av at denne dagen er et ropende sinna stort supperåd, en dag "alle" skal rope høyt. Jeg har stort sett opplevd denne dagen gjennom media, noe som vel gjelder de aller fleste her i landet(?), og jeg håper jo at de klarer å framstille den litt feil. For det blir så masse desperat og høylydt styr.
|
|
|
#30 |
|
Alltid like optimist
Masse som gjenstår, men jeg tør vel si at metodene på hvordan vi kan få gjennomslag for ting kanskje har forandret seg litt gjennom tiårene?!
|
|
|
#31 |
|
Fola Blakken
|
Sv: 8. marsKvinnedagen er viktig, både nasjonalt og internasjonalt. Kvinner har ikke lik lønn som menn, ei heller like muligheter på arbeidsmarkedet. Kvinner blir tingliggjort og, som Glitter sier, blir beskyldt for å være brysomme når de hevder sin rett. Feminist blir brukt som skjellsord. Det er MYE å ta tak i.
|
|
|
|
#34 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: 8. marsJeg liker 8. mars bedre og bedre for hvert år jeg. Da jeg var yngre var jeg høylytt radikal og selvfølgelig feminist, med årene har jeg blitt litt mindre høylytt og litt mer gjennomtenkt. En mellomting hadde sikkert vært på sin plass.
|
|
|
#35 |
|
Alltid like optimist
Jevn helårsjobbing er jeg med på
|
|
|
#38 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Kjemper du for noe gjennom året da? Eller føler du som du sa i tidligere innlegg, at du selv ikke blir undertrykt og ikke kjenner noen heller, så da er det ikke noe å jobbe for.
|
|
|
#39 |
|
Passiv
|
Har jeg faktisk aldri sagt. Men jeg støtter organisasjoner (flere) som har med temaet å gjøre. Året gjennom. |
|
|
|
#40 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Du sa vel det:
|