Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Da var det tid for vasking av bunadsskjorter

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-11, 20:16   #1
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da var det tid for vasking av bunadsskjorter

Tok eit raskt søk på forumet, og det dukka opp denne tråden og denne tråden.

Her var det masse nytt for meg - både at ein kan vaske linskjorter på 60 grader (sågar koke, sjølv om noko meiner det ikkje er bra), og at skjorter skal oppbevarast ustrøkne (det er forsåvidt aldri eit problem her...).

Mi skjorte er i lin, med kvite broderi. Problemet mitt er deodorantflekker rett og sletten. Det vises strengt tatt ikkje når skjorta er på, men dog. Der er også ein liten orange flekk etter .. ketchup? på eine ermen.

Diskuterte kloring på jobb, og enkelte damer der holdt på å besvime når eg foreslo å forsiktig dytte litt klorinvatn på sånne flekker. Men i dei gamle trådane eg linka til er der folk som har klora skjorta med hell tidlegare.

Kanskje ein 60 graders vask vil vere nok (utan sentrifugering). Er det fleire som har vaskeplanar for sine bunadsskjorter i år?

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:13.