|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?
Jeg tenker at det er greit nok ja. Men vi er veldig lite formelle og alle våre avtaler har som regel en slingringsmonn på 15-20 minutter.
|
|
|
|
#2 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?jeg er en som alltid kommer for seint eller for tidlig.. jeg klarer aldri å komme presis. uansett. Klarer ikke beregne tiden. jeg har nå funnet ut at det har med adhd å gjøre.. skylder ikke på det... eller jo jeg gjør det.... men prøver jo selvsagt å time det bra.. men klarer ikke.
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg er en notorisk 5-minutterforsentkommer (noen ganger mer), og det er ikke fordi jeg ikke bryr meg, altså, men fordi jeg er en evig tidsoptimist.
|
|
|
#4 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg regner ikke fem-ti minutter som for sent, når jeg tenker meg om. Det må minst være et kvarter, hvis vi skal nå et eller annet.
|
|
|
#5 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette kjenner jeg meg igjen i
|
|
|
#6 |
|
Helt vanlig
|
Tidsoptimist ja, det var et nytt men veldig gjennkjennbart ord. Me like.
|
|
|
#7 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg har stor respekt for andre. Men jeg er alltid for sein. Å komme tidlig er så uvant at det nesten gir meg litt angst.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Både jeg og gubben HATER at folk ikke holder avtaler. Vi er som regel for tidlig ute og da ender vi ofte opp med å vente lengre.
|
|
|
|
#9 |
|
intro
|
Ja, men ærlig talt, da får dere bare begynne å bli presise sjøl!
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg har nesten sluttet å irritere meg, for det er de samme det gjelder hver gang. Er heller overrasket hvis de skulle komme tidsnok. Bare en gang kan jeg huske at vi har begynt å spise før alle har kommet. Det var i snuppas bursdag. Vi hadde bestilt mat til en halv time etter folk var bedt, sånn at selv de som pleier komme for sent skulle rekke det. Men svigermor og mann kom likevel 20 min etter dette igjen. Ikke hadde de vært på jobb og har bare seg selv å tenke på, syns sånt er dårlig gjort, særlig med små barn som venter. Når jeg tenker etter tror jeg ikke de har kommet for sent etter dette og det er 2 år siden. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Som student har jeg lagt merke til at det er noen få som alltid kommer for sent, om forelesningen begynner halv ni eller halv ett. Sånt kan fascinere meg litt. Og irritere, om jeg er i det hjørnet, for det er litt forstyrrende når foreleser er godt i gang med noe og man har skrudd seg på og prøver å følge med. Noen kommer faktisk dinglende når det er et kvarter-fem minutter igjen av forelesningen, og da ser jeg rett og slett ikke vitsen. De gangene jeg er såpass forsinket selv, venter jeg heller til pausen og får med meg hele neste time i stedet, for ikke å forstyrre dem som har time.
|
|
|
|
#12 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Det irriterer meg at folk kommer for sent. Ikke de som gjør det en gang i blant, men de som alltid kommer slengende. Jeg irriterer meg mindre hvis det er et kaffebesøk hjemme - da dauer jeg ikke om jeg må vente en halvtime - men på jobben irriterer det meg i grunn veldig at vi nesten aldri kommer i gang med møter på tiden fordi folk ramler inn de første ti minuttene av møtet. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Fem-ti minutter er helt greit, men folk som alltid kommer mye for sent er irriterende. Inkludert de som sender melding en halvtime etter at de skulle vært der, og sier at de kommer om en time. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Sperret
|
Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg må nok bare innse at jeg blir stadig slækkere på dette, og kan signere Rus innlegg. I utgangspunktet er jeg superstreng på tid, og er ute altfor tidlig (men jeg trekker fra de minuttene før jeg blir irritert over noen som kommer for sent, altså |
|
|
|
|
|
#15 |
|
tankefull
|
Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg er desverre en sånn som nesten alltid kommer 5 minutter for sent. Som Polyanna er jeg en evig tidsoptimist. Dog er det sjelden jeg er så mye for sein som 10 minutter. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Akkurat sånn er det her og!
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Vaklende
|
Jeg også. Jeg forstår det ikke. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Prematurmamma
|
Vi er som regel også ute i siste liten. Mannen min har en tendens til å finne på å gjøre ting like før vi skal dra. Enten det er sjekke noe på nettet, betale en regning eller to, dusje, ta en røyk/kaffe.... Så han har hele roen, mens jeg står og tripper.
|
|
|
|
#20 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
|
|
![]() |
|
|