|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Passer bunaden din? | |||
| Som hånd i hanske! |
|
86 | 45,50% |
| Greit nok, men bør ikke puste og spise for mye |
|
33 | 17,46% |
| Den går på hvis noen hjelper til med hekter og knapper |
|
4 | 2,12% |
| Nei, den har krympet eller vokst i skapet |
|
59 | 31,22% |
| Dustepoll |
|
7 | 3,70% |
| Deltakere: 189. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Passer bunaden din?
Det er det i min også, for min tante (som vel fortsatt hadde samme kroppsfasong som jeg hadde...) sa noe av det samme.
|
|
|
#2 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Passer bunaden din?Den ene bunaden passer perfekt, mens den andre er altfor stor rundt livet. Den har jeg arva etter bestemor og ho var mye større enn meg. Skal sy den inn, men håper å ta av noen kg først..
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Passer bunaden din?Nyinnkjøpt bunad som passet perfekt
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Passer bunaden din?Den er litt trang og i tillegg er skjorta litt for liten (den er rett og slett for kort). Da jeg fikk den bodde vi i Afrika. Mamma fikk en venninne til å ta mål av meg som ble sendt hjem til hun som skulle sy bunaden i Norge. Jeg valgte stoff i en brosjyre. I uken før konfirmasjonen kom alle delene ned til Afrika - skjorta kvelden før. Alt passet. Nå har jeg sydd den ut noe. Jeg vurderer å kjøpe ny skjorte.
|
|
|
#5 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
![]() ![]() |
Sv: Passer bunaden din?Jeg fikk den for 3 år siden, etter begge barnefødslene, så den passer utmerket
|
|
|
|
#6 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
![]() |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Passer bunaden din?Stakk med høyt liv, kommer alltid til å passe!!
|
|
|
#8 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Passer bunaden din?Min passer og jeg har ikke gjort noe med den siden jeg fikk den til konfirmasjonen. Jeg arvet mormoren min sin bunad og fikk den da sydd om til å passe meg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Hun som sydde min sa vel mer med sjokk og vantro, etter at hun hadde målt og dobbeltmålt midjen: "Ja, her må vi ha godt med søm-monn, for SÅ tynn kan du jo ikke fortsette å være!" :skinnmager og skranglete tenåring med BMI på 15:
|
|
|
#10 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Passer bunaden din?Min er blitt for stor og satt ikkje fint i år.
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Passer bunaden din?Ja, den passer. Måtte ha litt hjelp for å få på forkleet, den er litt trang i livet ja. Men jeg visste det, vi vurderte jo om den måtte syes ut til dåpen for en måned siden, men det gikk. (Den var allerede tilpasset ammepupper da, sånn som den var sydd til min flate overkropp som konfirmant går det ikke med ammepupper...)
|
|
|
#12 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Passer bunaden din?Jeg fikk også min bunad til konfirmasjonen, og kroppen min har ikke forandra seg nevneverdig på de punktene som er kritisk for bunaden - dvs puppene er like små, jeg er like høy og jeg er omtrent lik i livet nå som da jeg var 15. Praktisk.
|
|
|
#13 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Passer bunaden din?Ja. Jeg fikk ikke bunaden min før jeg var 18 og den passer greit. Jeg har bestilt en time til retting. Ikke fordi den ikke passer, men fordi jeg ikke er fornøyd med måten den festes sammen på. Jeg håper å få noe som er litt lettere å gjøre selv. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Passer bunaden din?Passer helt perfekt.
|
|
|
|
#15 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Passer bunaden din?Min er for stor. Alt for stor. Jeg kom fin inn i den 17.mai 2002 og to uker etterpå ble pøbelprinsessen født.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Passer bunaden din?Den passer men måtte ta av 2 spenner på konebeltet.
|
|
|
|
#18 |
|
Borte
|
Sv: Passer bunaden din?Nei.
|
|
|
#19 |
|
Trøtt
|
Sv: Passer bunaden din?Min har krympet. Som flere andre her så fikk jeg bunad til konfirmasjonen, og kroppen har jo endret seg en god del siden den tid. Jeg får den på, men den er trang. Jeg vurderer å få brodert nytt liv på bunaden så den vil sitte finere. I år (og i fjor, men det hadde jeg glemt) var det største problemet skjorta, den har blitt alt for trang i halsen og over ryggen og sitter ikke fint. Det ble dermed bunadsfri på meg i år, for første gang siden konfirmasjonen.
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Passer bunaden din?Heldigvis var den altfor stor og måtte justeres inn. |
|
|
|