|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?15-åringen her har vel aldri annet en smakt munnfuller med colavarianter. Hun er ikke tolerant ovenfor koffein, det merket vi godt da vi måtte gi henne Fenazon-Koffein Sterke. 1 tabl tror jeg innholder koffein tilsvarende 1 l cola, og jenta ble så elendig med tonustap og arytmier at vi måtte søke legehjelp. Da hun innså at det var koffein som gjorde henne så dårlig bestetemte hun seg for at hun aldri skulle drikke koffeinholdige drikker |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Passiv
|
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Det hender, men vi drikker ikke brus annet enn på lørdager, og i beskjedne mengder, så det blir ikke så mye at jeg gidder å hisse meg opp over det. Det er langt fra hver lørdag det er cola. |
![]() |
![]() |
#23 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Ja, her får de velge brus selv. Det er ikke så ofte de drikker brus, så jeg synes ikke det spiller så stor rolle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?De liker ikke brus, men om de hadde gjort det så hadde det vært helt greit med Cola i ny og ne.
![]() |
#25 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Jeg synes du er litt hysterisk, ja. En ting er å ikke ha det i hus eller servere det selv, det er noe ganske annet å bli oppkavet fordi de får litt brus av noen andre.
![]() |
#26 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?
Sånn er storesøster også, hun liker rett og slett ikke brus, selv om hun gjerne bestiller et glass Fanta på restaurant som hun selvsagt aldri drikker opp.
![]() |
#27 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?De drikker brus på lørdag. Storesøster velger ofte iste eller annet uten kullsyre, men lillesøster elsker cola.
![]() |
#28 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Når ungene får brus får de velge mellom sort og gul brus. Serverer aldri brus til besøkende barn eller i bursdage, da får de vann eller melk til hverdags og juice eller saft til fest.
![]() |
#29 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Det hender de får Cola.
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Gutta mine drikker veldig lite brus ( i motsetning til mora deres), når de drikker så får de velge det de vil. Men han ene vil heller ha melk, og han andre vil ha vann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Ett glass cola eller pepsi hadde jeg ikke reagert på i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Lille Ville får sjelden brus, men om hun da velger cola er det greit nok. Når hun vil ha te, får hun som regel en koffeinfri variant, men ikke alltid. Iskaffen min prøver jeg å få ha i fred, selv om hun gjerne smaker.
![]() |
#34 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Her får ikke barna drikke/smake kaffe (annet enn at vanlig kafe brukes i sjokoladekakeglasur), og te kun en sjelden gang. (jeg synes ikke barna mine trenger å venne seg til det jeg anser som voksendrikker).
![]() |
#35 |
Passiv
|
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Ja, de får cola. Jeg bruker vanlig kaffe i sjokoladeglasuren. Det er sjelden ungene får brus, men når de får det, får de det de vil ha. |
![]() |
![]() |
#36 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?De to eldste (17 og 14 år) drikker det de vil - den ene sverger til Pepsi max når hun drikker brus, den andre til solo/lyse bruser.
![]() |
#37 |
superbruker
|
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Ser ikke noe problem med saken og syns at du er temmelig hysterisk.
![]() |
#40 |
koko
|
![]() Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Jeg lot lillejenta mi slikke melkeskummet (nødvendigvis med en mikroskopisk mengde espresso iblandet) av en rørepinne på selveste Korrekte Mødres Mekka, Sagene, en gang. Dama på nabobordet stirret sjokkert og vantro på meg og skulle sikkert ønske hun hadde BV på speed dial. Stakkars, stakkars ungen min altså.
![]() |
|
|