|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fortynnet
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Niåringen drikker såpass sjelden brus at jeg har ingen skrupler med å la ham velge Cola de gangene han gjør det. Som regel velger han Solo. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
passer i nissedrakt
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Folk som liker det skal selvsagt få lov til å bruke kaffe, men ha nå vett til å si "mokka" eller noe sånt noe og ikke bare "sjokkis" sånn at vi som foretrekker sjokkisen vår ren og guddommelig ikke blir så sabla skuffet.
|
|
|
#5 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Ja, de får det innimellom. Men det er ikke så ofte de velger svart brus. De drikker stort sett brus kun på lørdager(om jeg husker å kjøpe det), og da kjøper jeg ikke svart brus til dem.
|
|
|
|
#6 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Snuppa drikker litt cola innimellom. Jeg ser ikke på det som noe problem.
Snuppa 98 Poden 05 Sist redigert av Bloppy : 21-05-11 kl 09:35. Årsak: Leif |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Siden du spør; jeg syns du er litt for hysterisk (forbehold om at jeg ikke aner hvor gamle ungene er).
Sist redigert av Tallulah : 21-05-11 kl 09:41. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Jepp. Dette styrer de igrunnen selv innenfor det ukelønna tillater. :innser dramatisk forskjell på prinsipper med større barn: |
|
|
|
#10 |
|
Peppy!
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Han har aldri fått det, med unntak av kaffeskvetten som går i sjokoladekakeglasuren. Han har faktisk aldri smakt Cola e.l. Han er for øvrig straks seks år. Vi har alle våre kjepphester. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Ja, de gangene hun får velge brus borte er det i 99% cola som blir pushet på. Men hun foretrekker egentlig solo eller andre fruktvarianter, men uansett liker hun ideen mer enn selve brusen, så selv om hun får et glass når vi husker på det i helger så drikker hun aldri mer enn et halvt. Og jeg har ikke tall på hvor mange brusflasker som har vart i minst en uke fordi hun egentlig ikke er så himla glad i det.
|
|
|
#12 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sånn er storesøster også, hun liker rett og slett ikke brus, selv om hun gjerne bestiller et glass Fanta på restaurant som hun selvsagt aldri drikker opp.
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Det hender, men vi drikker ikke brus annet enn på lørdager, og i beskjedne mengder, så det blir ikke så mye at jeg gidder å hisse meg opp over det. Det er langt fra hver lørdag det er cola. |
|
|
|
#14 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Ja, her får de velge brus selv. Det er ikke så ofte de drikker brus, så jeg synes ikke det spiller så stor rolle. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Er frisk!
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?De liker ikke brus, men om de hadde gjort det så hadde det vært helt greit med Cola i ny og ne.
|
|
|
|
#16 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Jeg synes du er litt hysterisk, ja. En ting er å ikke ha det i hus eller servere det selv, det er noe ganske annet å bli oppkavet fordi de får litt brus av noen andre.
|
|
|
#17 |
|
Tidsklemma
|
Ja, det kan nok hende jeg er litt hysterisk. Mannen er enig i at Cola ikke er noe for barn både med tanke på sukkerinnhold og koffein, men han tenkte at Pepsi Max var greit siden den er sukkerfri.
|
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Se, bevis og greier!
Var det Pepsi Max? Det skrev du ikke. Jeg serverer aldri noe slikt til verken barn eller voksne, men hadde han fått det i seg ved en enkelt anledning her og der hadde det ikke betydd særlig mye.
|
|
|
#19 |
|
Tidsklemma
|
Ja, det var Pepsi Max. Må innrømme at jeg egentlig ikke er så spesielt opplyst om forskjellene mellom Pepsi og Pepsi Max. Ene har sukker, andre aspartam? Jeg selv drikker ingen av delene, så det er ytterst sjelden vi har det i hus faktisk. Kun mannen som av og til handler til seg selv.
|
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Forskjllen på Pepsi og Pepsi Max er som cola og cola light.
|
![]() |
|
|