|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?Men BeSafe Kid X3 har "soveposisjon", betyr det at man kan bruke det mens man kjører? Og hvor liggende blir det i så fall? Noen som har bilder, har prøvd å google. Dette er vel et ganske populært sete, så kanskje noen her inne har det?
|
|
|
|
#3 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?
Ja, det kan du, men selv i beste soveposisjon så stod setet i 90 grader rett opp i vår bil.
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?HTS har f eks ingen seter som går til 25 kg bakovervendt, og Izi Combi ruver fælt i bilen.
|
|
|
|
#5 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?Vi har maxi cosi. Jenta er 14 måneder og vi bruker det enda. Hun er 9.8kg. Lengdemessig, så er det snart tid for bytting, så jeg tror jeg ville ha gått for ett annet sete enn det iallefall. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?Har du sett på DuoLogic? Det kan brukes fra 0-4år. Ikke ille på pris.
|
|
|
|
#7 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?Vist dere ikke har planlagt en til i nærmeste fremtid da. Men jeg ville nok like vel gått for DL eller Higway. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Men det SER jo så voldsomt ut? Har ikke sett det i virkeligheten da.
Det har vi jo, men det tok jo tre år før vi fikk til denne, så her kan man planlegge så mye man vil uten at det hjelper.
|
|
|
|
#9 |
|
Øyboer
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?Det er ikke sikkert at det blir samme stillingen i Higway, siden den har klossen under for å få mye mer liggestilling. Er jo et sete som går fra 0kg. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
lider av tastleksi
|
Det er samme bil vi har det, og vi har som sagt et sete som kan vippes litt så det ikke blir så bratt. Ja, det ruver godt i bilen, men det er heldigvis ikke noen plassproblemer for passasjer foran heller. Baksetene er jo veldig mye rettere enn andre biler jeg er vant til, så hvis man føler at det blir for rett i ryggen er det vel den beste løsningen uansett, å for et sete som kan justeres litt.
|
|
|
#11 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?Nå ser jeg at dere ikke har isofix i bilen deres, så da skal jeg ikke si noe om vinkelen på setene heller, siden vi tydeligvis ikke har samme årsmodell eller noe.
|
|
|
#12 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ser fremover!
Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?Det ser nok større ut enn det er.
|
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?Duologic er nok mindre enn det ser ut til, ja.
|
|
|
|
#15 |
|
maler
|
Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?Jeg har izi combi isofix og jeg synes det er et veldig greit sete. Bratt er det ikke i vår bil i hvertfall (men ville nok oppleves som bratt for en 6-mnd unge). Stort sett står det ikke i hvilestilling, og plutten sitter likevel så bakoverlent at han aldri faller fremover med hodet når han sovner. I hvilestilling har han en god hvilestilling. Han sitter høyt og har god utsikt, han har god plass til beina. Men vi snakker 2,5-års utgave som ennå ikke har passert 13 kg, så 18-kg grensa blir neppe noe snarlig problem for vår del.
|
|
|
#16 |
|
|
Bor på Østlandet, en time-ish nord for Oslo.
Det har ikke vi heller, så akkurat det er ikke noe ankepunkt for min del.
|
|
|
|
#17 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?Hiway er bedre siden det for det første går til 25 kg i stedet for 18. Setet tar mye mindre plass i bilen og er mye enklere å montere. Det er mindre sjanse for feilmontering. Du kan ikke justere vinkelen på setet etter det er montert, men du har flere muligheter når du monterer det. HTS har justeringsmuligheter etter det er montert, men i de aller fleste biler må du uansett ha det i mest mulig hvilestilling siden setet er så bratt.
|
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?Vi skal ha Hi-Way til minsten, sammen med den ekstra hodestøtten til Britax.
|
|
|
|
#19 |
|
Ser fremover!
Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?I Vestfold finner du meg!
|
|
|
|
#20 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?Vi har fått prøve i bilen før vi har kjøpt, da har vi handlet på Torshov Bilrekvisita og Barnevognhuset Rudo. Jeg har inntrykk av at man får prøve først de fleste steder.
|
|
![]() |
|
|