Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vil det være dumt å bytte barnesete nå?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-11, 23:00   #1
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?

Jeg ville kjøpt Duologic, men ikke brukt på Finn tror jeg ...

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 23:24   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men BeSafe Kid X3 har "soveposisjon", betyr det at man kan bruke det mens man kjører? Og hvor liggende blir det i så fall? Noen som har bilder, har prøvd å google. Dette er vel et ganske populært sete, så kanskje noen her inne har det?

Og hva er forskjellen på Kid X3 og Combi X3?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 00:15   #3
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men BeSafe Kid X3 har "soveposisjon", betyr det at man kan bruke det mens man kjører? Og hvor liggende blir det i så fall? Noen som har bilder, har prøvd å google. Dette er vel et ganske populært sete, så kanskje noen her inne har det?

Og hva er forskjellen på Kid X3 og Combi X3?

Ja, det kan du, men selv i beste soveposisjon så stod setet i 90 grader rett opp i vår bil.

Kid er kun bakovervendt, mens Combi kan stå begge veier.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 06:26   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HTS har f eks ingen seter som går til 25 kg bakovervendt, og Izi Combi ruver fælt i bilen.

Gammel 24-05-11, 07:35   #5
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Vi har maxi cosi. Jenta er 14 måneder og vi bruker det enda. Hun er 9.8kg. Lengdemessig, så er det snart tid for bytting, så jeg tror jeg ville ha gått for ett annet sete enn det iallefall.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 09:36   #6
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Har du sett på DuoLogic? Det kan brukes fra 0-4år. Ikke ille på pris.
Da har du babysete og mellomsete, du slipper å kjøpe enda et, siden du helst vil ha babysete.
Det tar mindre plass i bilen enn mange andre seter, det har kommet godt ut i tester og MANGE her inne på FP som er strålende fornøyd. (Selv er jeg en av dem som har latt meg rive med av alle gode erfaringer herfra.)

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 09:38   #7
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vist dere ikke har planlagt en til i nærmeste fremtid da. Men jeg ville nok like vel gått for DL eller Higway.

Jeg liker ikke HTS sine seter heller, som mange andre. Biteringen.no sender DL for en billig penge. Om du sier hvilken bil dere har så er det sikkert noen her inne som har prøvd forskjellige seter i den bilen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 10:21   #8
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Da har du babysete og mellomsete, du slipper å kjøpe enda et, siden du helst vil ha babysete.
Det tar mindre plass i bilen enn mange andre seter, det har kommet godt ut i tester og MANGE her inne på FP som er strålende fornøyd. (Selv er jeg en av dem som har latt meg rive med av alle gode erfaringer herfra.)

Men det SER jo så voldsomt ut? Har ikke sett det i virkeligheten da.

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Vist dere ikke har planlagt en til i nærmeste fremtid da. Men jeg ville nok like vel gått for DL eller Higway.

Det har vi jo, men det tok jo tre år før vi fikk til denne, så her kan man planlegge så mye man vil uten at det hjelper.

I et Highway får jeg jo i hvert fall samme problem med at han sitter bratt, og da kan jeg likegjerne beholde det jeg har og holder meg hjemme.

Vi har blå bil! Det er en Peugeot, kanskje 307 SW? Jada, det er flaut å ikke vite det.

Gammel 24-05-11, 10:27   #9
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke sikkert at det blir samme stillingen i Higway, siden den har klossen under for å få mye mer liggestilling. Er jo et sete som går fra 0kg.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 17:27   #10
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vi har blå bil! Det er en Peugeot, kanskje 307 SW? Jada, det er flaut å ikke vite det.

Det er samme bil vi har det, og vi har som sagt et sete som kan vippes litt så det ikke blir så bratt. Ja, det ruver godt i bilen, men det er heldigvis ikke noen plassproblemer for passasjer foran heller. Baksetene er jo veldig mye rettere enn andre biler jeg er vant til, så hvis man føler at det blir for rett i ryggen er det vel den beste løsningen uansett, å for et sete som kan justeres litt.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 17:31   #11
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Nå ser jeg at dere ikke har isofix i bilen deres, så da skal jeg ikke si noe om vinkelen på setene heller, siden vi tydeligvis ikke har samme årsmodell eller noe.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 20:14   #12
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi har duologic og er superfornøyd med det. Tar ikke mye plass og poden på snart 5 sitter fortsatt godt i det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 10:59   #13
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Det ser nok større ut enn det er.
Det tar mindre plass en Izi Combi blandt annet og er en av de setene folk sier passer i biler hvor man trenger tre barnestoler bak!!
Det er sete alle kaller DL (DuoLogic). (Men det vet du sikkert.)
Søk om det her på forumet og du vil lese mye godt om det.

Vet ikke hvor i landet du bor jeg, for du kunne jo ha sett på mitt.

Gammel 24-05-11, 11:07   #14
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Duologic er nok mindre enn det ser ut til, ja.

Hi-Way kan man til en viss grad justere vinkelen på.

Gammel 24-05-11, 11:41   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har izi combi isofix og jeg synes det er et veldig greit sete. Bratt er det ikke i vår bil i hvertfall (men ville nok oppleves som bratt for en 6-mnd unge). Stort sett står det ikke i hvilestilling, og plutten sitter likevel så bakoverlent at han aldri faller fremover med hodet når han sovner. I hvilestilling har han en god hvilestilling. Han sitter høyt og har god utsikt, han har god plass til beina. Men vi snakker 2,5-års utgave som ennå ikke har passert 13 kg, så 18-kg grensa blir neppe noe snarlig problem for vår del.

Highway er også et bra sete, det er vel det mest kompakte setet slik at hvis det er vanskelig å få plass til et sete i lengderetningen på bilen, er det et godt tips. Men isofix har det ikke. Dessverre.

Gammel 24-05-11, 15:15   #16
Input

Input sin avatar

Standard

Vet ikke hvor i landet du bor jeg, for du kunne jo ha sett på mitt.

Bor på Østlandet, en time-ish nord for Oslo.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men isofix har det ikke. Dessverre.

Det har ikke vi heller, så akkurat det er ikke noe ankepunkt for min del.

Gammel 24-05-11, 16:42   #17
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Hiway er bedre siden det for det første går til 25 kg i stedet for 18. Setet tar mye mindre plass i bilen og er mye enklere å montere. Det er mindre sjanse for feilmontering. Du kan ikke justere vinkelen på setet etter det er montert, men du har flere muligheter når du monterer det. HTS har justeringsmuligheter etter det er montert, men i de aller fleste biler må du uansett ha det i mest mulig hvilestilling siden setet er så bratt.

Hiway er en lettvekter. Lett å flytte mellom biler. HTS veier et tonn!

Nye Hiway 2 er plusstestet som et av to seter i hele europa. Plusstest er den strengeste testen et barnesete kan gå igjennom.

Om prisen er et tema så er Hiway billigere enn HTS.

Ang DuoLogic så ser det voldsomt ut, men det tar ganske liten plass. Vært veldig fornøyd med det også, men det går bare til 18 kg.

Gammel 24-05-11, 16:50   #18
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Vi skal ha Hi-Way til minsten, sammen med den ekstra hodestøtten til Britax. Men mulig Duologic er mer babyvennlig? Din er jo mye yngre enn min, selv om de er på samme størrelse.

Gammel 24-05-11, 17:21   #19
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

I Vestfold finner du meg!
Vet ikke om du er i Sandefjord/Larvik/Tønsberg noen gang i nær fremtid jeg??

Gammel 24-05-11, 18:49   #20
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Vi har fått prøve i bilen før vi har kjøpt, da har vi handlet på Torshov Bilrekvisita og Barnevognhuset Rudo. Jeg har inntrykk av at man får prøve først de fleste steder.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.