Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor mange håndklær har dere?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-11, 20:49   #21
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange håndklær har dere?

Aner ikke, men altfor mange.

Gammel 25-05-11, 20:52   #22
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har sikkert 30-40 håndduker i alle størrelser. Favorittene er de som er gamlest og tynnest, de suger vann som bare rakkern. Så har vi noen som bare smører vannet utover kroppen, de egner seg best til gulvhåndduker. De blir aldri bedre, selv om de er vasket og tromlet i flere år.

Gammel 25-05-11, 20:55   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har mange. Mange. Hummer og kanari altså.

Men vi kjøper aldri nye. Vi får. (derav en god del mindre "serier" i vårt hummer og kanari.)
Men egentlig har vi ikke for mange altså. Bare mange. Flere enn vi har plass til, men ikke flere enn at de TRENGS når Knerten får oppkastsyke, for som kjent sikter barn på hans alder dårlig på bøtter, de spyr der de er, så håndklær i senga, på gulvet, til å tørke opp det som bommer likevel, og til å tørke de familiemedlemmer som underveis føler akutt behov for en dusj... Vi lagrer heller bare en del på det badet som ikke er i bruk...

Sånn utenom slike tilfeller, så skulle jeg tro at halvparten av det vi har er mer enn nok. Minst.

Gammel 25-05-11, 20:55   #24
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk nye håndklær da vi flyttet inn i hus, og jeg mener vi har færre enn det du har kjøpt. Hvertfall færre av de "vanlige". Tidligere hadde vi et sammensurium av gamle, utvaskede arvehåndklær, så det var veldig kjekt med komplett sett med nye.

Gammel 25-05-11, 21:13   #25
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jeg ønsker meg 15 store badehåndklær, som ikke ser ut som et sirkus i farger og størrelse.
Vi har mer enn nok store håndklær, og altfor mange små. (minst 30 stk), men jeg ønsker meg håndklær som matcher hveraldre.

Jeg tror ikke jeg har kjøpt et eneste av handklærne selv, de er kommet i hus som gaver.

Gammel 25-05-11, 21:22   #26
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Maaaange. Jeg skulle kaste gamle og slitte når vi pusset opp badet, men de ligger fremdeles usortert i en stor stabel i klesboden ...

Gammel 25-05-11, 21:23   #27
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Alt, alt, alt for mange!

Gammel 25-05-11, 21:29   #28
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har sånn ca. 4 ganger så mange håndklær som vi bruker, minst.

De som brukes på badet er i to forskjellige farger. Jeg bruker tørketrommel til håndklær og sengetøy, så jeg hadde egentlig klart meg med ett sett. Når jeg slenger alle håndklærne i vaskemaskinen er den full, så det tar bare noen timer før de er klare for bruk igjen.
I tillegg har jeg en hel bråte med strandhåndklær, reklamehåndklær og gamle håndklær som ikke er fine nok til badet.

Men for egen del ville altså to sett dusjhåndklær til hver pluss et par håndhåndklær vært mer enn nok. Altså 8 +2.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 21:32   #29
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Jeg har bytta ut mange av våre håndklær siste året. Vi har i hvert fall 25 badehåndkler og 20 hånd-håndklær... Vi er 5 stk da og jeg vasker ikke før maskina er full av håndklær/kluter, det blir ca en gang i uka.

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 21:41   #30
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Dulter på Cuyahoga.

Gammel 25-05-11, 22:19   #31
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trodde jeg hadde en god del, men nå ser jeg at det har jeg slett ikke. Tipper vi har tolv store håndkler, vi er 1 voksen og 2 barn. Det går faktisk helt fint, selv med overnattingsgjester i hus.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 22:19   #32
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker å ha mange, for det hender det går trått med vasken.

Gammel 25-05-11, 22:31   #33
Tuste
Aktiv

Tuste sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Tuste er litt kulTuste er litt kul
Standard

Mange. De fleste er arv fra da jeg flyttet hjemmefra for 15 år siden. De er fremdeles for gode til å kastes men har flyttet ned i kjelleren som ekstra håndkler og nye fine har flyttet inn i skapene på badet. Der ligger det nå 2 store dusjhåndklær til hver samt en bunke små til håndtørk. Men de gamle er absolutt best og jeg har ikke hjerte til å kaste de enda heller.

Tuste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 22:36   #34
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Hvor mange vet jeg ikke, gitt. Gidder ikke gå ut og telle heller. Vi har akkurat kjøpt inn litt flere siden mange av de vi hadde var skikkelig slitte, men så veldig mange har vi ikke hverken plass til eller bruk for. Fargekoordinerte er de definitivt ikke. Litt gaver og litt egenkjøpt. Mistenker at vi trenger noen flere når det kommer barn i hus, det tar vi etterhvert.

Gammel 25-05-11, 22:36   #35
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

I tillegg har jeg en hel bråte med strandhåndklær, reklamehåndklær og gamle håndklær som ikke er fine nok til badet.

Fine nok for badet?! Sorry - jeg ler ikke AV deg, men etter å ha fått et indre bilde av meg selv som uttalte den setningen. *dårlig humor* Full respekt and all that for folk som har andre interesser enn meg. Helt sant.

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg liker å ha mange, for det hender det går trått med vasken.

Det er også en medvirkende årsak til at jeg har mange, ja!

Gammel 25-05-11, 22:41   #36
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har mange, men stort sett blir det meste brukt.
Far dusjer en og to ganger pr dag, ungene bader eller dusjer hver eller annenhver dag(og spesielt badeseansene krever mye håndklær) og jeg dusjer hver dag.
Det er trening og kamper, far er som regel dr ... møkkete hver dag i jobben som rørlegger, og etter en dag med snørr, sand og kaviar liker også jeg en dusj.
Vaskemaskinen går i ett sett og det er god å ha noen rene håndklær i skapet.

Gammel 25-05-11, 23:25   #37
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Men en bytter da ikke håndkle etter hver dusj? Eller? I så fall hadde vi gått tom ofte, og / eller kjørt alt for mange vaskemaskiner...

Gammel 25-05-11, 23:28   #38
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Så, hvor mange har dere?
Og hvor ofte kjøper dere nye egentlig?

Vi har mange men bruker bare fire. De vaskes om morgenen og henges på plass når de er rene. Håndkle til hendene har vi litt mer rullering på. Der kan vi jo ikke vente mens maskinen går.

De andre brukes svært sjelden, men må fram når vi skal i svømmehallen eller noe sånt.

Jeg misliker et lass med klær som skal brettes, så vi gjør det samme med sengtøy. Av om morgene, vasker og legger på det samme om kvelden.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 23:40   #39
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Men en bytter da ikke håndkle etter hver dusj? Eller? I så fall hadde vi gått tom ofte, og / eller kjørt alt for mange vaskemaskiner...

Jeg gjør ikke. Jeg har ett til håret og ett til kroppen, og bytter kanskje hver tredje eller fjerde dag. Mannen bruker et lite om dagen, men nå har han faktisk klart å henge dem opp i det siste, så da bruker han dem vel litt lenger. Så bruker Pjotten ett i uka, og er det sølevær, så blir det en del bikkjehåndklær også. Det går mange vaskemaskiner, ja, og det blir aldri tomt på vaskerommet.

Forresten - jeg skifter håndhåndklær oftere etter at Pjotten begynte i barnehage. Det første vi gjør når vi kommer hjem er å skrubbe hender og ansikt, og så snørrete som han er nå er det mest hyggelig å bytte det ofte. På det andre badet får det stort sett henge ei uke, men det er det bare voksne og gjester som bruker. Hvis vi venter gjester, henger jeg alltid opp nytt på begge bad, sånn i tilfelle.

Gammel 26-05-11, 00:01   #40
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg byttet ut alt i fjor da badet ble renovert. Vi har 9 store håndklær (til dusj), 9 små (til håndvask) og 3 mellomstore (til Frøkna sitt hode; hun har langt hår som eneste i familien). Vi er da en voksen og to halvstore barn som trener to-tre ganger i uka hver. Det holder greit, siden jeg vasker med en gang jeg har full maskin, men vi har jo ikke noe å gå på hvis vaskeregimet skjærer seg el.l. Derfor har jeg vurdert ei stund å kjøpe tre til av hver type, og blir nok å gjøre det når feriepengene kommer.

Jeg har ikke tørketrommel, så jeg må ta høyde for tørketid også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.