|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådSekk har de allerede fått på skolen. Penal brukes ikke. 1. klasse og SFO er på samme sted, så vi slipper dobbelt med klær. Ellers blir det vel ikke så mye annet man trenger enn det man allerede har i barnehagen tenker jeg.
|
|
|
#22 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-tråd
Har hørt at Clas Olsen og Nille har noen som er greie, ikke så store. Termos sine fra Jernia liker jeg, men de er litt dyrere enn de andre.
|
|
|
#23 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådHmm, kanskje jeg må spørre broren min om det er lov med penal her.
|
|
|
|
#24 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Ja, de fra Clas Ohlson (Asaklitt, 0,35/0,5/1 l) er helt ok. Og fin pris. Også kan korken deles og vaskes. Det er alfa og omega om man skal bruke den til kakao.
|
|
|
#25 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Det må da være mulig å hente nødvendig regntøy i en omgang eller sende barna etter det? På var skole er det ikke så langt til skolegarderoben når de er på sfo, det er heller ikke låst. De sier selv at barna ikke trenger to sett regntøy. Det skulle vært rimelig velbegrunnet om jeg skulle stillt med to sett, altså.
|
|
|
#26 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådVi har forresten allerede en skolestartertråd.
|
|
|
#27 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Vet det.
|
|
|
#28 |
|
Ute av drift
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådÅja, sånn å forstå.
|
|
|
#29 |
|
Vaklende
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-tråd[Førsteklassingmor sniker] |
|
|
|
|
|
#30 |
|
I mål
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådUtstyrsmessig kan jeg aldri tro at poden trenger mer enn han har brukt i friluftsbarnehagen. Vi har flere drikkeflasker, vi har matbokser, vi har yttertøy og sko. Noe blir vel for smått, vi får se hva han trenger. Ser ikke egentlig for meg at han trenger halvhøye gore-tex mer, får se hvor mye de er på tur. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Ute av drift
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådAh, vi trenger ikke to matbokser. Varmmat på SFO hver dag, til en pris av 180 kr mnd eller noe sånt!
|
|
|
#32 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådPoden har ikke hatt matboks og drikkeflaske med i barnehagen, og hvertfall ikke i sekk. Det blir nytt for ham. Men han skal ikke gå på SFO, så vi slipper vel med en matboks, hvertfall.
|
|
|
|
#33 |
|
I mål
|
Her får de mat på AKS, men ut fra hvordan jeg hører maten beskrevet skulle jeg egentlig ønske de ikke fikk det. Hos oss går antall matbokser ned, for jeg smører 2 de fleste dager nå (eller hjemmeværende husfar smører da...). |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådJo, de går på tur, men det smøres mat i barnehagen eller lages mat på tur. På fellesen.
|
|
|
|
#35 |
|
I mål
|
Jeg skjønner. Det er jo praktisk, men er det noen pedagogisk begrunnelse for hvorfor seksåringene ikke bærer sekk? Jeg er bare nysgjerrig altså, jeg synes det er en nyttig ting å øve seg på de par siste barnehageårene, bære sin egen sekk og ha orden i den. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Skal han ikke gå på SFO i det hele tatt? Jeg ser at klassemiljøet til 1.klasse dannes veldig mye på sfo. Hos oss er et bare 2 førsteklassinger av 26 som ikke går på sfo, og det er veldig vanskelig for dem å holde kontakten med klassen om en ikke har flere klassekamerater boende rett i nærheten eller er flink til å ta med lekekamerater fra klassen hjem. Jeg ville i alle fall brukt sfo et par dager i uka om det hadde vært meg. Ser bare hvor utefor de som ikke går på sfo fort kan bli i 1.klasse selv om lærere prøver godt å inkludere alle. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådFørskolegruppen har tursekker, ja. Barnehagen har Berganssekker til dem, så sekkene pakkes i barnehagen. Dermed har ikke poden erfaring med å pakke med seg ting til og fra barnehagen i den grad han vil gjøre etter skolestart.
|
|
|
|
#38 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådNei, han skal ikke gå på SFO i det hele tatt, og det gjelder alle de 6 skolestarterne vi kjenner i klassen hans fra før (13 elever).
|
|
|
|
#39 |
|
I mål
|
Åh sånn ja, det var service fra barnehagen da. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Så supert da. Det er nok veldig forskjell på små og store skoler også og hvor i by eller bygd en bor. |
|
|
|
![]() |
|
|