Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-14, 21:24   #21
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?

Dytter opp denne jeg. Vurderer sofaer frem og tilbake... budsjettet er ikke all verdens, men jeg tenker en 10-12 tusen er ok. Har en Tyløsand fra Ikea nå og den ser ut som en sekk etter 7,5 år. Greit nok, den var ikke kjempedyr, men den har sett ut som en sekk de siste 4 årene, så ikke så bra....så er litt skeptisk til sofa fra Ikea. Men det er jo fristende når de er så rimelige.

Noen her som har Karlstad og som kan si noe om den? Ser den grei ut etter 5 år? Evt en annen Ikeasofa som har holdt bra?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-14, 21:27   #22
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Jeg anbefaler Bolia. Der kan du melde deg på nyhetsbrev og de kjører 50% på sofaer flere ganger i året. Vi kjøpte en Scandinavia og betalte 10-11.000.- og den holder seg veldig godt og vi fikk mye sofa for pengene.

Ikke Ikea da, men tenkte bare tipse.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-14, 21:28   #23
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi har hatt Karlstad i to år og er superfornøyd!
Bygde på med en sjeselong til, så nå har jeg og mannen hver vår sjeselong.
Det er en treseter med en sjeselongdel på hver side.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-14, 21:31   #24
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Jeg anbefaler Bolia. Der kan du melde deg på nyhetsbrev og de kjører 50% på sofaer flere ganger i året. Vi kjøpte en Scandinavia og betalte 10-11.000.- og den holder seg veldig godt og vi fikk mye sofa for pengene.

Ikke Ikea da, men tenkte bare tipse.

Takker for tips! Jeg har gitt bort sofan vår litt spontant til en trengende person, så trenger noe som ikke har lang bestillingstid.....

Gammel 05-05-14, 21:38   #25
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde en Ektorp som veldig fort ble innmari stygg i hvert fall. Tror ikke jeg hadde den i mer enn et år og putene var helt knøvla sammen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-14, 22:13   #26
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våre Ektorp-sofaer er fremdeles i daglig bruk, og er snart tolv år gamle!
Vi har slitt ut to trekk, og er på det tredje, men de har vært mye vasket.w

Gammel 05-05-14, 22:17   #27
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våre Ikeasofaer har holdt bedre enn den dyre modulsofaen fra Living.

Gammel 05-05-14, 22:18   #28
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg hadde en Ektorp som veldig fort ble innmari stygg i hvert fall. Tror ikke jeg hadde den i mer enn et år og putene var helt knøvla sammen.

Samme her. Etter seks måneder så ikke putene ut. Klaga, fikk nye puter og solgte sofaen.

Gammel 05-05-14, 22:34   #29
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en Karlstad sofa i skinn med to tilhørende paller til, vi har hatt disse møblene i 2-3 år og er knallfornøyde. De får daglig juling og blir utsatt for til dels ekstrem bruk av egen familie, katter og nabolagets barn. Skinnet blir bare finere etter bruk og puter/fasong holder seg godt.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-14, 22:48   #30
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt ektorp siden 2007 på hytta og er superfornøyd med dem. Vi kjøpte Bolia-sofa i 2011 og fikk hevet kjøpet fordi den ble himla stygg etter bare tre mndr bruk.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-14, 23:44   #31
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Vi har både Ektorp hjørne og Karlstad hjørne med sjeselong. Ektorp er vel 8 år, mens Karlstad er 4 år. Begge holder seg veldig godt. Liker at trekkene på Ektorpen kan vaskes på 60 grader.Karlstad trekket vi har kan ikke vaskes, og jeg har forsøkt på 30 grader ullvask, men nope, det krympet (testet et palltrekk). Putene til Ektorpen er enklere å fluffe opp en Karlstad. Vi hadde en dyyr Formfin sofagruppe før Ikea sofaene og det var noe ræl. Mye bedre kvalitet på Ikea sine som vi har testet ut Tylösand var det endel trøbbel med skjønte jeg også, så den utgikk vel ganske kjapt? Hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å velge Ikea ihvertfall. Mye sofa for pengene, og så utrolig deilig å kunne freshe opp med nye trekk til en billig penge, samt å kunne vaske trekkene.Vi har inntil nylig hatt innekatter, så sofaene har fått kjørt seg. Vi er på trekk nr. 2 på Ektorp Men det er ene og alene pga pus og klørne deres.

Gammel 06-05-14, 07:14   #32
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

IKEA-sofaene vår er gull. Den fra Bolia holder seg dårlig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 09:07   #33
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har flere venner som har hatt Ektorp i mange år og som er veldig, veldig fornøyde. Sofaen er god å sitte i, og stort pluss for vaskbart trekk.

Gammel 06-05-14, 10:36   #34
Joika
Pauset

Standard

Oi, se her!! http://www.bemz.com/en/products/sofa-covers/ Masse fine trekk til Ikeasofaer!

Jeg har bestemt meg tror jeg... det blir nok Karlstad sofa.... kanskje. (Beslutningsvegringen regjerer). Den er helt plain, jeg kan kjøpe den i hvitt for under 5000 kr, så kjøpe nye trekk når den begynner bli flekkete.

Gammel 06-05-14, 12:06   #35
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Vi har hatt Karlstad siden 2009. Jeg synes puten i sjeselongen siger, ellers er vi fornøyde. Har byttet trekk 1 gang.

Det som jeg synes trekker ned, er at det ikke er så lett å vaske trekket på hele sofaen. På min gamle IKEA-sofa kunne jeg dra av alt i ett, men nå må man skru av sidene.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 12:12   #36
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Vi har hatt Karlstad siden 2009. Jeg synes puten i sjeselongen siger, ellers er vi fornøyde. Har byttet trekk 1 gang.

Det som jeg synes trekker ned, er at det ikke er så lett å vaske trekket på hele sofaen. På min gamle IKEA-sofa kunne jeg dra av alt i ett, men nå må man skru av sidene.

Har du prøvd å ta av trekket på sjeselongdelen og knøvle/kna/tråkke på den litt
og vend den, ta på trekket.
Sånn holder vår seg.
Vi har to sjeselongdeler, den ene blir mer brukt enn den andre så jeg bytter plass på de også.

Gammel 06-05-14, 12:13   #37
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har en møkkasofa fra Bolia og en fin Karlstad. Den siste sittes sjelden i, dog.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 14:53   #38
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Glemte vel å nevne sittekomforten, og jeg elsker virkelig begge to (Ektorp og Karlstad). Karlstad er mye fastere, men begge er nydelige å slappe av i, man sitter godt og sover godt på begge. Vi er sånne kosetryner alle mann i familien, bena er alltid oppi sofaen og vi sitteligger hele gjengen - det er de perfekte til

Gammel 06-05-14, 14:57   #39
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Glemte vel å nevne sittekomforten, og jeg elsker virkelig begge to (Ektorp og Karlstad). Karlstad er mye fastere, men begge er nydelige å slappe av i, man sitter godt og sover godt på begge. Vi er sånne kosetryner alle mann i familien, bena er alltid oppi sofaen og vi sitteligger hele gjengen - det er de perfekte til

Samme her

Gammel 06-05-14, 15:20   #40
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er forresten stor forskjell på hvordan folk bruker sofaer. Mannen min er lang og har lang rygg. Skuldre og armer kommer oppå ryggputene og de blir fullstendig most av vekten. Jeg har ikke sjans til å gjøre det samme, selv om jeg er av normal størrelse. Jeg ser også at andre sitter slik i sofaen. Ryggputene må bankes opp daglig, og de er egentlig ikke spesielt myke. Og uansett mister de fasongen på sikt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:10.