|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Dytter opp denne jeg. Vurderer sofaer frem og tilbake... budsjettet er ikke all verdens, men jeg tenker en 10-12 tusen er ok. Har en Tyløsand fra Ikea nå og den ser ut som en sekk etter 7,5 år. Greit nok, den var ikke kjempedyr, men den har sett ut som en sekk de siste 4 årene, så ikke så bra....så er litt skeptisk til sofa fra Ikea. Men det er jo fristende når de er så rimelige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Jeg anbefaler Bolia. Der kan du melde deg på nyhetsbrev og de kjører 50% på sofaer flere ganger i året. Vi kjøpte en Scandinavia og betalte 10-11.000.- og den holder seg veldig godt og vi fikk mye sofa for pengene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Vi har hatt Karlstad i to år og er superfornøyd! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?
Takker for tips! Jeg har gitt bort sofan vår litt spontant til en trengende person, så trenger noe som ikke har lang bestillingstid..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Jeg hadde en Ektorp som veldig fort ble innmari stygg i hvert fall. Tror ikke jeg hadde den i mer enn et år og putene var helt knøvla sammen.
![]() |
![]() |
#26 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Våre Ektorp-sofaer er fremdeles i daglig bruk, og er snart tolv år gamle!
![]() |
#27 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Våre Ikeasofaer har holdt bedre enn den dyre modulsofaen fra Living.
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Etter seks måneder så ikke putene ut. Klaga, fikk nye puter og solgte sofaen.
![]() |
#29 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Vi har en Karlstad sofa i skinn med to tilhørende paller til, vi har hatt disse møblene i 2-3 år og er knallfornøyde. De får daglig juling og blir utsatt for til dels ekstrem bruk av egen familie, katter og nabolagets barn. Skinnet blir bare finere etter bruk og puter/fasong holder seg godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Jeg har hatt ektorp siden 2007 på hytta og er superfornøyd med dem. Vi kjøpte Bolia-sofa i 2011 og fikk hevet kjøpet fordi den ble himla stygg etter bare tre mndr bruk.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Vi har både Ektorp hjørne og Karlstad hjørne med sjeselong. Ektorp er vel 8 år, mens Karlstad er 4 år. Begge holder seg veldig godt. Liker at trekkene på Ektorpen kan vaskes på 60 grader.Karlstad trekket vi har kan ikke vaskes, og jeg har forsøkt på 30 grader ullvask, men nope, det krympet (testet et palltrekk). Putene til Ektorpen er enklere å fluffe opp en Karlstad. Vi hadde en dyyr Formfin sofagruppe før Ikea sofaene og det var noe ræl. Mye bedre kvalitet på Ikea sine som vi har testet ut
![]() |
![]() |
#32 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?IKEA-sofaene vår er gull. Den fra Bolia holder seg dårlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Vi har flere venner som har hatt Ektorp i mange år og som er veldig, veldig fornøyde. Sofaen er god å sitte i, og stort pluss for vaskbart trekk.
![]() |
#34 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Oi, se her!! http://www.bemz.com/en/products/sofa-covers/ Masse fine trekk til Ikeasofaer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
--
|
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Vi har hatt Karlstad siden 2009. Jeg synes puten i sjeselongen siger, ellers er vi fornøyde. Har byttet trekk 1 gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Har du prøvd å ta av trekket på sjeselongdelen og knøvle/kna/tråkke på den litt |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Har en møkkasofa fra Bolia og en fin Karlstad. Den siste sittes sjelden i, dog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Glemte vel å nevne sittekomforten, og jeg elsker virkelig begge to (Ektorp og Karlstad). Karlstad er mye fastere, men begge er nydelige å slappe av i, man sitter godt og sover godt på begge. Vi er sånne kosetryner alle mann i familien, bena er alltid oppi sofaen og vi sitteligger hele gjengen - det er de perfekte til
![]() |
![]() |
#39 |
Samme her |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Det er forresten stor forskjell på hvordan folk bruker sofaer. Mannen min er lang og har lang rygg. Skuldre og armer kommer oppå ryggputene og de blir fullstendig most av vekten. Jeg har ikke sjans til å gjøre det samme, selv om jeg er av normal størrelse. Jeg ser også at andre sitter slik i sofaen. Ryggputene må bankes opp daglig, og de er egentlig ikke spesielt myke. Og uansett mister de fasongen på sikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|