Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er galt med pølser?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-11, 11:58   #1
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er galt med pølser?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Hva har du som tilbehør? :intrisert:

Nja, det kan nesten være hva som helst. Men ofte salat av ett eller annet slag, som gjør måltidet innholdsrikt for meg (som ikke spiser kjøtt).

Gammel 03-06-11, 11:52   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker at som med det meste annet er det mengden og tilbehøret det er snakk om. Vi spiser pølser hjemme 1-2 ganger i mnd. En av gangene er enten med hjemmelaget Tormod, poteter og grønnsaker eller hjemmelaget potetstappe og grønnsaker. Den andre enten sam omvalg pølse i grov deig eller med kjøpebrød. Kjøpebrød er noe dritt og jeg jobber fortsatt med å utvikle oppskrift på gode, grove og hjemmelaga brød.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 11:58   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg tenker at som med det meste annet er det mengden og tilbehøret det er snakk om. Vi spiser pølser hjemme 1-2 ganger i mnd. En av gangene er enten med hjemmelaget Tormod, poteter og grønnsaker eller hjemmelaget potetstappe og grønnsaker. Den andre enten sam omvalg pølse i grov deig eller med kjøpebrød. Kjøpebrød er noe dritt og jeg jobber fortsatt med å utvikle oppskrift på gode, grove og hjemmelaga brød.

Tormod er rotmos på iphonsk. Og omvalg er innbakt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 12:04   #4
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pølser er jo ikke godt. Jæk. I tillegg er det ofte for mye salt, for mye fett og for mye dritt i dem.

Gammel 03-06-11, 12:05   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pleier å ha "maulegrønnsaker" til: Småtomater, agurk, rå gulrot. Siden pølser i lomper er litt fingermat uansett.

Gammel 03-06-11, 13:47   #6
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Det er vel først og fremst tilsettingstoffer, fettprosent og salt som er "problemet". At det er deler av dyret som ikke brukes til fileeter osv synes jeg ikke har noe å si i seg selv. En bra ting med farsemat er jo at man faktisk kan utnytte store deler av slaktet. Det samme gjør min søster med viltkjøtt. Når fileeter, steker og småkjøtt er tatt ifra så lager de kjøttdeig og pølser av viltkjøttet som er igjen.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 14:21   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg blir som oftest dårlig (kvalm og uvel) etter jeg har spist hotdog/pølse og potetmos hjemme... lurt på hvorfor egentlig... har prøvd alle mulige pølser..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 15:09   #8
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

jeg blir som oftest dårlig (kvalm og uvel) etter jeg har spist hotdog/pølse og potetmos hjemme... lurt på hvorfor egentlig... har prøvd alle mulige pølser..

Jeg får alltid mageknip av pølser, eller fikk det før - spiser det aldri lenger.

Jeg har faktisk kjøpt pølse og lompe i dag til grilling da sønnen min får besøk og tror de siste årene at jeg har jeg kjøpt det ett par ganger...

Kjøpte kylling/kalkun med nøkkelhull.. de så i farten mest ok ut. Vetle skal ihvertfall spise salat til

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 14:30   #9
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes pølser en gang i blant er godt, faktisk, med litt tilbehør og grove pølsebrød. Vi spiser det dog ikke ofte, en gang i blant. Noen ganger lager jeg pølselapskaus så får vi i oss masse grønnsaker også.

Gammel 03-06-11, 14:42   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemmelaget Tormod.

Gammel 03-06-11, 15:02   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har truffet flere hjemmelagde tormoder, men jeg har til gode å smake på dem.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 15:23   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene elsker pølser, og vi har det altfor ofte i båtsesongen. Det er det klart enkleste å få til som de liker uten ordentlige kokemuligheter.

Jeg spiser sashimi i stedet.

- No. 4 -
Gammel 03-06-11, 15:46   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste en test for en tid tilbake om pølser og kreft, og da var det i all hovedsak alt saltet og tilsetningstoffene som var problemet. Jeg skal snart få meg pølsehorn og lage mine egne pølser! Og de kommer til å være sunne.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 15:47   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Nippie.

- No. 4 -
Gammel 03-06-11, 15:49   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nippie.

De første spirene mine var gode, forresten.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 15:59   #16
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Grøstadgris, økologiske pølser som smaker noe.

Gammel 03-06-11, 16:00   #17
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Hjemmelaget Tormod var det absolutt mest interessante i denne tråden

Gammel 03-06-11, 17:12   #18
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

I henhold til fett er på en måte den testen til Klikk.no litt merkelig. Her kunne det jo vært interessant å se på fettypene også. Vil tro en del "vanlige pølser" har støtte mengde mettet fett enn de beste kyllingpølsene.

Gammel 03-06-11, 17:23   #19
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pølser er da godt?! Jeg spiser heller en fersk wiener enn sushi. Det smaker pføy, det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 17:30   #20
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Jeg synes pølser er godt jeg da. Jeg har det til og med i salat. Og så er det godt i pitabrød og i pølse og grønnsaksgrateng. Jeg vet at det ikke er spesielt sundt, men man spiser da så mye annet som er sundt.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:16.