Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Barn som reiser alene. Hva er prosedyrene?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-11, 16:21   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som reiser alene. Hva er prosedyrene?

Man må også fysisk være på flyplassen til du har fått bekreftet at flyet har tatt av, i tilfelle noe skulle skje med avgangen. :infårmerer:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 16:35   #22
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Her står det litt om det, Mex.

Takk for info.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 16:36   #23
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg ringt SAS (og oppfordret dem til å oppdatere nettsidene sine med tilstrekkelig info). Man kan passerer sikkerhetskontrollen på barnets billett. Det er ikke nødvendig med noe ledsagerbevis eller annet dokument for å komme gjennom kontrollen. Så vet vi det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 16:52   #24
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har fått følge inn på flyet også, et par ganger.

Vår erfaring er at de pleier å sette alenereisende barn sammen, så de kan ha selskap av hverandre. Vi har bare gode erfaringer med alenereisende barn, både egen og andres, med både Norwegian og SAS.

Gammel 06-06-11, 17:11   #25
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Fulgte to jenter på Torp nylig. I innsjekkingen fikk jeg og poden egne "boardingkort" som det var klusset litt på og tilføyd med penn "FØLGE". Da fikk vi gå gjennom sikkerhetskontrollen og vente ved gaten til ledsager hentet barna. Så måtte vi vente til flyet hadde tatt av før vi kunne forlate flyplassen.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 17:06   #26
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som vet hvordan det fungerer på Sola? Henter man barnet ved bagasjen, der også?

Gammel 15-06-11, 19:12   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan man være to som står som personer som skal hente?

Jeg kommer til å lande på Gardermoen en time før snuppa den dagen hun kommer, så jeg vil gjerne kunne hente. Men jeg kommer med fly fra California via London og mistenker at jeg kan bli forsinket sånn at det er greit om mannen kan steppe inn og hente hvis jeg sender beskjed fra London om at jeg blir for sen.

Gammel 15-06-11, 19:15   #28
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

barnet kan ha med seg EN voksen som følge til gaten.. før kunne min mor bli med oss inn, men nå er det bare meg som får være med.

du følger til gaten. barnet blir med en flyvert inn og blir plassert. man venter ved gaten til flyet er lettet, så drar man. barnet blir fulgt ut til den som er registrert som "henter" ved bagasjebåndet. "Henteren" blir skjekket med ID.

*kan dette*

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 19:18   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke avleveringen jeg lurer på, men hentingen. Svigerfar følger til gaten, og jeg skal sannsynligvis hente. Gitt at jeg rekker frem. Hvis det oppstår forsinkelser på min reiserute med mer enn 1 time, så henter mannen min. Er det greit at det er to alternative avhentingspersoner?

Gammel 15-06-11, 21:18   #30
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg skrev to når eldste reiste alene, for jeg var ikke sikker på om det var mamma eller pappa som skulle hente. Det gikk greit, men det er noen år siden. De endte opp med å hente begge to.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 22:46   #31
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Noen som vet hvordan det fungerer på Sola? Henter man barnet ved bagasjen, der også?

Sist jeg hentet på Sola kom de ut fra utenlandsankomsten og ble levert til oss umiddelbart utenfor døra. Det er vel omtrent ved bagasjen. Jeg vil tippe de kommer ned trappene hvis de kommer fra innland oppe, eller ved døra i hjørnet hvis de kommer fra den nye delen av bygget.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 22:49   #32
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, banana!

Gammel 16-06-11, 00:18   #33
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Er det mulig å komme seg inn til bagasjebåndene på Gardermoen hvis man ikke kommer med flyet? Er det ikke slike sluser der?

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 00:19   #34
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De i informasjonen utenfor kan slippe deg inn.

Gammel 16-06-11, 00:20   #35
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Er det mulig å komme seg inn til bagasjebåndene på Gardermoen hvis man ikke kommer med flyet? Er det ikke slike sluser der?

Vanligvis kommer man ikke inn, men må henge utenfor og vente. Men i alle fall én gang jeg skulle hente slapp de oss henteforeldre inn i bagasjehallen. Og når jeg tenker meg om, har de vel pleid å slippe oss inn når ungene kommer, så vi kan sikre at bagasjen blir med.

Gammel 16-06-11, 00:30   #36
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg pleier alltid å være med og hente bagasjen når jentene mine har vært hos familien sin. Da viser jeg først legitimasjon,så ber den ansatte som har hatt ansvar for barna meg om å bli med og hente bagasjen og slipper oss inn igjen gjennom de dørene på Gardermoen som er helt på siden ved innenlandsankomsten.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 02:26   #37
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Det kommer helt an på hvor mange barn flyselskaps-representanten skal "levere". Dersom det er flere enn 1-2 barn på en flyvning så kommer gjerne representanten og henter den som skal møte barnet slik at noen står sammen med barnet ved bagasjebåndet.

Gammel 16-06-11, 02:30   #38
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og hvorfor står ikke slikt på SAS' nettsider?

Det står jo ganske mye her.

Gammel 16-06-11, 02:33   #39
Elin

Elin sin avatar

Standard

Og slik ser skjemaet ut, som man må fylle ut for barn som reiser alene.

Gammel 16-06-11, 09:15   #40
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det står jo ganske mye her.

Jeg har selvsagt lest den, og ingen ting av det jeg har spurt om her står der.

Ellers takk for info, og takk for link.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.