|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Uavbrutt søvn
Jeg også.
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Uavbrutt søvnVi er flere her som sier at dette er et problem for oss; er dette bare noe vi må leve med eller er det hjelp å få?
![]() |
![]() |
#3 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Uavbrutt søvnJeg har i hvert fall spurt legen, uten å kunne få noe særlig hjelp for dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Uavbrutt søvnHmmm jeg vet egentlig ikke om det er noe hjelp å få, jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uavbrutt søvnJeg er en av dem som trenger uavbrutt søvn og som tilsvarende reagerer veldig på å ikke få det. Det medfører blant annet at jeg gir ungene mine dårlige rutiner om natta, siden jeg i babytida gjør alt for å få mest mulig sammenhengende søvn.
![]() |
#8 |
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uavbrutt søvnJeg har slitt med det å våkne gjentatte ganger hver eneste natt lenge og forstod ikke hvorfor jeg holdt på sånn. Ikke før jeg fikk en diagnose hvor dette er et fenomen som rammer mange med samme diagnose. Det handler for mitt vedkommende om ubalanse i hormonproduksjon slik at det å komme i dyp søvn ikke inntreffer.
![]() |
#10 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uavbrutt søvnJeg våkner flere ganger per natt og har vel gjort det nå de siste 8 årene. Vesla sov ikke natta gjennom før hun var nesten 4 år. For ca 4 år siden fikk jeg tinnitus, og siden da har jeg slitt mye med søvn.
![]() |
#11 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Uavbrutt søvnDet er utrolig vanlig, særlig blant kvinner, dessverre. Det som skjer er at man når en av de normale toppene i søvnmønsteret, men så bikker man overflaten i stedet for å gå ned igjen i den vanlige søvnen.
![]() |
#12 |
guru advisor
|
Dette har stor effekt på min nattesøvn. Jeg er veldig avhengig av å skru av tankene før jeg sovner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Uavbrutt søvnEn annen ting som man kan vurdere er å få ordentlig utredning - som oftest privat. Blant annet kan man sove i søvnlab-er, og virkelig se når og hvordan problemet inntreffer.
![]() |
#16 |
Prettiest mess ever seen
|
Jeg trodde Cicadin var en melatoninagonist, men jeg ser nå at du har helt rett, det er bare en depotformulering av melatonin. Men da vil du vel ha akkurat samme problemet med utvasking hvis du våkner? Eller har du fremdeles frigivning gjennom hele natten?
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uavbrutt søvnForsøkt med formstøpte sov-i-ro-propper?
![]() |
#18 |
En som trener
|
Ingen andre agonister enn melatonin på det norske markedet, såvidt meg bekjent. Circadin er en depotformulering, med tmax ved 3 timer. Tror ikke hang-over er noe problem, hvis det var det du mente med utvasking? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Prettiest mess ever seen
|
Nei, jeg mente at melatonin i serum vel har en halveringstid på under minuttet hvis man ser på lys, og dermed forsvinner veldig fort hvis man våkner og går på badet, f.eks.? Men det kan jo hende at depotformuleringen gjør at man får økt serumkonsentrasjon igjen når man lukker øynene?
![]() |
#20 |
Drømmer
|
![]() Sv: Uavbrutt søvnJeg har det også på samme måte, hatt det sånn de siste 10 årene hvertfall. Jeg bruker lang tid på å sovne også jeg da, så våkner jeg mange ganger og sliter med å sove igjen. Jeg har prøvd vallergan men fikk sånn hangover av det at jeg sluttet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|