Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Dine beste sitat og "høydepunkt" fra nabokrangling

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-11, 11:21   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste sitat og "høydepunkt" fra nabokrangling

Vi har en nabo som mener at kommunal vei forbi hans hus er privat grunn og nekter alle andre å parkere i veien langs hans eiendom, og får sønnen (18) til å sende sms'er til synderen full av kvasijuridiske spissfindigheter.

Ellers har vi fine naboer på alle kanter, ikke for intime, sånn at man ikke kan gå ut i hagen uten å måtte våre sosial, ikke ukoselig, urimelige eller teite.

Gammel 15-06-11, 11:25   #2
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjenner bare noen naboer som kranglet, det endte med rondrup (eller hvordan det skrives) på den enes hekk og ett 10 liters spann med maling på den andres ferdigplen.......

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 11:34   #3
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi bor på en opprinnelig stoor eiendom som har blitt delt opp til hele slekta og før jeg flyttet inn og fikk dratt gubben litt i øra så var det ugress på vår tomt.
Sålangt, alle fornøyd.
Men vi anla plen i 2001 og da ble onkelen griseforbanna for da fikk han ikke parkert hengeren på vår tomt mer eller brukt vår hage som sin snuplass... og siden det har vi nesten ikke pratet sammen. Helt greit for meg.
En annen ting er at de kjører snøen fra snøfreseren og kaster snø over til oss hver vinter enda vi har bedt de la være for hagen vår blir full av sand og småstein hver vår.
Nå er det gjerde langs tomta og 1.50 høyt der de har bilene sine så det har heldigvis blitt minimalt med snø og stein hos oss.
Hadde jeg blitt bedt om å ikke kaste snø i hagen til naboen så hadde jeg da ikke gjort det - de gjør det på trass, og alltid når vi er på jobben.

Gammel 15-06-11, 11:23   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For noen år siden fant denne samtalen sted ved postkassene våre:

Nabodame: er det du som parkerer sykkelen din i gangen!?
Kirsebær: nei, det er nok ikke det. Står den i veien?
Nabodame: du får flytte den, for det skal ikke stå noe i fellesarealet!
Kirsebær: men det er ikke min, eller vår, eller noe. Det er sikkert noen som har satt den der fordi det har vært en del tyveri på utsiden.
Nabodame: da får du flytte den ned i boden din!

Kirsebær: DEN ER IKKE MIN, så om jeg flytter den til boden min vil det være å regne som å stjele.

Nabodame: hvis den blir stjelt uansett så kan den ihvertfall parkeres på utsiden!

Nabodame: Hæ? Var den ikke din, sa du? :forvirret:

Damen var riktig nok gammel, men hun var ved sine fulle fem, og hun hadde nok bare bestemt seg for at det var min sykkel.

Gammel 15-06-11, 11:32   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er de gale naboene som snekrer til klokken elleve om kvelden og iallefall i helger og på helligdager når vi har fri og tid. I går klippet jeg sågar plenen klokken halv ti mens mannen min panelte stueveggen. I tillegg spiller vi høy musikk veldig ofte og styrter stadig vekk over til naboen for å redde peonene fra lillesøsters nysgjerrige hånd eller for å hente ballen eller dukkevogna når lillesøster har dyttet dem over.

Alle naboene våre er heldigvis veldig hyggelige og jeg tror ikke de er så veldig irriterte. :følger spent med i tråden:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 17:29   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Vi er de gale naboene som snekrer til klokken elleve om kvelden og iallefall i helger og på helligdager når vi har fri og tid. I går klippet jeg sågar plenen klokken halv ti mens mannen min panelte stueveggen. I tillegg spiller vi høy musikk veldig ofte og styrter stadig vekk over til naboen for å redde peonene fra lillesøsters nysgjerrige hånd eller for å hente ballen eller dukkevogna når lillesøster har dyttet dem over.

Alle naboene våre er heldigvis veldig hyggelige og jeg tror ikke de er så veldig irriterte. :følger spent med i tråden:

Jeg kjenner jeg er glad dere ikke er mine naboer.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 11:38   #7
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Men vi får stadig "klager" på gutta vi leier ut leiligheten vår til da

Naboen klarte å lage en sak under siste styremøte *dette er 2 rolige gutter i 20 og 22 års alder*
"Jeg tror en av guttene har kjæreste, for jeg har sett ett kvinnemenneske der inne - tillater dere at de har kvinnebesøk i leiligheten?".
Mannen min ble litt , vi syntes det er ganske normalt for gutter i den alderen. Det ble litt fnising rundt bordet, men denne eldre kvinnen syntes det var uhørt at dette forekom og lurte på om vi ville ta det opp med guttene *nei, det har vi ikke gjort*

Gammel 15-06-11, 12:10   #8
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Vi har selvsagt bare snille og søte naboer. Det kan nok hende at en av dem stadig forsøker å hinte om ettellerannet som irriterer henne, overleppen hennes er usedvanlig stram, stemmen høy og smilet en smule kunstig, men jeg er så glad, blond og naiv at jeg smiler hyggelig tilbake og forstår absolutt alt, selvfølgelig skal vi passe på at kattene ikke forstyrrer dere førstkommende lørdag, ja huff det må jammen være slitsomt for deg med barn som leker midt på dagen, men du skjønner sikkert hvordan det er du har jo barn selv, så leit ikke sønnen din ikke lenger vil ha kontakt med dere, jasså du hadde forventet noe mer av svigerdatteren din, vel nå må jeg visst plutselig løpe, men hils inn og ha en fin helg videre, da!
Jeg gidder ikke krangle, jeg vil ha det rolig og hyggelig rundt meg, alle mine naboer skal være søte, snille og harmoniske. Dermed basta!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 12:12   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har forresten naboer med akkurat samme hus som oss, og det kommer nok til å bli en intern konkurranse nå fremover mht hvem som får ferdig ny veranda først.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 12:27   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har noen naboer som har forholdsvis høylydt sex. I helgene gjerne til alle døgnet tider. Vi bor i blokk, og vi aner ikke hvem de er. Men høre dem gjør vi i hvert fall.

Har lurt på å henge opp en lapp a la "Kan de har høylydt sex vennligst lukke vinduet under akten? Hilsen hun snerpete i 4. etasje", men vet ikke om det er noen god ide.

Gammel 15-06-11, 12:32   #11
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Naboen klippet vår hekk når vi var på ferie. Mannen snakket med henne, og det har ikke skjedd igjen.

Hun mente noe av hekken var i veien for utkjøringen hennes. Hun har ikke bil... Saken er bare at naboene vil at alle skal ha kort plen, trær under 180 cm og gjerder skal være hvite. Ja, ja, det er pent. Men det tar tid med oss. Vi har pusset opp innenfra og ut.

Gammel 15-06-11, 12:33   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har noen naboer som har forholdsvis høylydt sex. I helgene gjerne til alle døgnet tider. Vi bor i blokk, og vi aner ikke hvem de er. Men høre dem gjør vi i hvert fall.

Har lurt på å henge opp en lapp a la "Kan de har høylydt sex vennligst lukke vinduet under akten? Hilsen hun snerpete i 4. etasje", men vet ikke om det er noen god ide.

Haha, dette minner meg om da vi ble feilaktig beskyldt for det samme. Vi hadde lenge irritert oss over høylytt sex, men siden vi ikke visste hvor det kom fra og vi snart skulle flytte lot vi det ligge. Dere kan tror jeg holdt på å besvime da jeg kom hjem og fant en hissig "Kan dere roe dere ned i senga!!"-lapp som lå på dørmatta vår.

Jeg klistret likegjerne lappen på et A4-ark og skrev "Til den det måtte angå: Denne lappen lå utenfor døren vår i dag, men det er ikke oss som holder på som kaniner. Hilsen trøtte småbarnsforeldre." Lappen klistret jeg på oppslagstavla ved inngangen.

minibolle mai 2012
Gammel 15-06-11, 12:34   #13
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Haha, dette minner meg om da vi ble feilaktig beskyldt for det samme. Vi hadde lenge irritert oss over høylytt sex, men siden vi ikke visste hvor det kom fra og vi snart skulle flytte lot vi det ligge. Dere kan tror jeg holdt på å besvime da jeg kom hjem og fant en hissig "Kan dere roe dere ned i senga!!"-lapp som lå på dørmatta vår.

Jeg klistret likegjerne lappen på et A4-ark og skrev "Til den det måtte angå: Denne lappen lå utenfor døren vår i dag, men det er ikke oss som holder på som kaniner. Hilsen trøtte småbarnsforeldre." Lappen klistret jeg på oppslagstavla ved inngangen.

Fantastisk!!

Gammel 15-06-11, 17:32   #14
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Det hører vi i borettslaget her også, og vi vet hvem det kommer fra.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 19:14   #15
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Vi fikk den lappen i postkassa... Fruen måtte bare vite at det var lytt i blokken og man kunne høre hvor og når vi hadde oss. Siden vi hadde baby på 6 måneder og holdt på med nattavvenning var det en del støy fra leiligheten vår, men sex var det siste vi tenkte på.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 12:35   #16
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har stort sett erfaring med veldig gode naboer. Det eneste jeg kan komme på er fra da jeg en kort periode bodde i blokk.
I oppgangen jeg bodde i bodde det en eldre mann som fulgte med på det meste og passet veldig nøye på at alt, absolutt alt var innenfor ordensreglene i borettslaget. Vaskeriet som kun ble brukt av to beboere (jeg og en annen student) ble pinlig passet på og vi fikk beskjed dersom klesvasken vår ble liggende mer enn 10 minutt for lenge etter at den var ferdig og sånt. Han brukte aldri vaskeriet selv og vi to som brukte det hadde en god dialog.

Vi syntes i grunnen at fyren var litt festlig selv om han var en grinebiter av rang.

Det toppet seg da jeg fikk meg kjæreste. Kjæresten kom på besøk og skulle være noen dager. Dette klarte den gamle mannen å fange opp og han var tydelig rystet. Det endte med at han troppet opp på døra mi og lurte på med hvilken RETT jeg kunne ta mannfolk inn i DERES trappeoppgang sånn helt uten videre. Man kunne jo ikke ha hva som helst av folk rekende inn. Dessuten måtte jeg tenke på mitt eget rykte.

Det var kostelig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 12:40   #17
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Vi hadde også en slik burugle som passet på (samme blokk som sexbeskyldningene, veggene var av papir omtrent) og en dag stod hun på døren, rimelig rystet, og forlangte å vite om det var vi som løp opp og ned trappene kl. 5 om morgenen? Kanskje vi luftet hunden da? For vi hadde jo hund, det visste hun! Vi ristet lattermildt på hodet og forsikret henne om at ingen av oss var våkne klokken fem om morgenen. "Kanskje det kan være avisbudet?" Nei, det hadde hun nok visst!

minibolle mai 2012
Gammel 15-06-11, 12:47   #18
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 12:50   #19
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

To tidligere naboer som bodde i hus ved siden av hverandre. Jeg var tilfeldigvis på verandaen og skulle lufte noen dyner da jeg hørte dette.
Den ene naboen forsøkte å måke snøen som hadde falt ned fra den andre naboens tak og over på hans eiendom (Naboen hadde ikke snøfanger) Dette var nødvendig for å komme fram til inngangsdøra på forsiden. Den andre naboen kom ut og kjeftet da de ikke ville ha sneen ved/nær sitt hus. Da utbrøt den hardt arbeidende måkende naboen oppgitt: Hvor vil du jeg skal legge snøen da. Hive den opp til Gud!!!

Er ellers så heldig å ha flotte naboer. Men her ble det vel for mye snø

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 17:27   #20
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke akkurat et vanlig naboforhold, men jeg leide engang en hybel av en aldeles sinnsykt gjerrig mann. Han tok tak i jakkekragen til en av mine kollektivnaboer og skjelte han ut fordi vedkommende hadde hatt besøk en kveld (for 2. gang på 1 år); han måtte da forstå at det var uakseptabelt med slikt besøk rennende i dørene, tenk på slitasjen på klosettet?! Det var like før han serverte ei "ørtæv"!

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:45.