|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger penger
Det er for sent uansett. Du må betale innen 31. mai for å slippe renter.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Jøss. Det stemmer stort sett alltid for meg det der.
Jo, men det er ikke så mange penger at jeg gadd å ta jobben med å finne ut hvordan jeg gjør det for å spare rentene for bare en måned. Når det er renter for flere måneder så gidder jeg. |
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Trenger pengerJeg trodde sånnsett hjelpestønaden var for nettopp å hjelpe for de ekstrakonstander man hadde som grunnlag til at man fikk den?
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Grunnstønad skal dekke ekstrakostnader som ikke dekkes over blåreseptforskriften for å si det grovt. Hjelpestønad er ment å kompensere litt for den ekstra tiden man som foreldre må bruke for å følge opp ungene, og som i SR sitt tilfelle gjør det vanskeligere for henne å ha en ekstrajobb for eksempel. Så det er i utgangspunktet penger til foreldrene og ikke til ungene, ja.
|
|
|
#7 |
|
Møllspist fletthurpe
|
takk..godt å høre, så har jeg ikke så "dårlig samvittlighet" for det.
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Trenger pengerJa, jeg blandet litt med grunnstønad, jeg kom på det i farta, men rakk ikke korrigere meg her fordi Knerten tisset seg ut. Men altså, ja, uansett, da er det for å kompensere for at hun ikke får jobbet, derfor synes jeg ikke hun skal ha dårlig samvittighet for å bruke dem til det lønnen ellers ville blitt brukt til. Men det er nå bare meg da, det er jo selvsagt opp til henne å prioritere annerledes, og ikke noe jeg burde legge meg opp i, og slett ikke relevant i forhold til når skattepengene utbetales i alle fall.
|
|
|
#9 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Trenger pengerJeg håper jo at jeg får dem i juni, men jeg tror faktisk ikke det. Skatteetaten hadde nemlig ikke klart å registrere at jeg hadde blitt separert i fjor og dermed skulle lignes i skatteklasse 2, så jeg måtte endre det.
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Trenger pengerNå får man jo igjen Bhg SFO og div. fradrag så det er jo ikke bare å spare. Og heldig er den som alldri har hatt perioder med så pressa økonomi at man rett og slett ikke har noen steder å spare. Det har i allefall jeg hatt og skattespenna har redda flere sommere.
00 04 10 Sist redigert av era : 20-06-11 kl 14:21. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Erfaren
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger pengerHåper jeg får mine i juni, da blir det bra sommerferie på oss i alle fall... men siden jeg ikke er optimist når det gjelder det offentlige, så regner jeg med at jeg har de i oktober
|
|
|
|
#12 |
|
Strikker
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger pengerJeg skulle gjerne hatt pengene nå, men vet at jeg ikke får noe før i oktober.
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Trenger pengerBaksmellen min kom visst nå, så da var den saken i orden. Jeg elsker saker som er i orden, og jeg elsker virkelig å beregne baksmellen helt på krona riktig. |
|
|
|
#14 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Jeg sliter med ordene baksmell og elsker i samme setning.
1999 2001 2004 Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun. Sist redigert av Synnemor : 21-06-11 kl 23:27. |
|
|
|
![]() |
|
|