|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"
Selvsagt er det helt fair. Men dette er altså en dag der de fleste elevene får beskjed om at de kan ta med seg litt godteri og/eller brus, og da tenker jeg at de fleste sender med nettopp det. Jeg er veldig bevisst selv, men står det at eldste kan få ha med godteri på siste skoledag, så sender jeg med akkurat det, og hadde ikke flydd i taket om det vanket litt kake på aller siste skoledag heller. Det er en spesiell dag, synes jeg. Man avslutter et skoleår og ser frem til lang skoleferie. Men hver sin mening altså.
|
|
|
#2 |
|
I mål
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Jeg synes det er greit nok, men jeg ville hørt med læreren først. Dette hadde ikke vært en stor kampsak for meg, men det er jo litt greit at det ikke blir 6 kaker i tillegg til det ungene i utgangspunktet har med seg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
På skolen vår er det overhode ikke lov å ha med goterier på siste skoledag, heller ikke på noen av naboskolene. Det er noe jeg husker fra min barndom men ante ikke at det fortsatt var vanlig i dag.
|
|
|
#4 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Høres ut som en god ide
|
|
|
#5 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Jeg hadde syns det var koselig.
|
|
|
|
#6 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Jeg syns det er koselig |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Syns også det var en fin tanke
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Jeg hadde synest det var kjempekos. Men hadde nok hørt med læreren først. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Jeg hadde ikke blitt overbegeistret om jeg var en av de andre foreldrene i klassen. Jg sender jo med den mengden søtsaker/kake jeg synes det er greit at poden spiser den dagen, og da blir det vrient å ta andres kaker med i beregningen. Jeg hadde ikke satt meg på bakbeina, men jeg synes ærlig talt dette er veldig unødvendig.
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Jeg hadde ikke likt det. Jeg har barn med relativt alvorlige allergier og de kunne ikke spist en slik kake som verken jeg eller læreren hadde kontroll på innholdet i eller hygienen ved tilbredning. Konsekvensene k |
|
|
|
|
|
#11 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Som mor til allergikere, vil jeg gjerne vite om det påforhånd.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Jeg ville bakt en kake til lærerne jeg. |
|
|
|
#13 |
|
heimføing
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Jeg skjønte ikke helt hvorfor man skulle bake en kake og sende med til skolen? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
lettere utlada
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Jeg synes det var en flott tanke. Send en mail til læreren imorgen du, og hør om de syns det er greit.
|
|
|
#15 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er faktisk helt forskjellig, det har overrasket meg også. I bursdagene til barna mine brenner jeg inne med kake, men når jeg en sjelden gang har tatt det med i klassen går ALT med. Med 25 i klassen så blir det "bare" et stykke på hver, men elevene virkelig koser seg med det. Så ja, som lærer hadde jeg satt pris på 1 kake (eller en pose boller) siste skoledag. (Avklar helst på forhånd). |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Når det gjelder allergier så sender jeg selvsagt med en liste over ingrediensene i kaken, slik at læreren (som jeg regner med er klar over eventuelle allergier) kan gi beskjed til de barna det gjelder om at de ikke kan spise kaken. Men slik jeg har forstått det er det ikke mye allergier i omløp i den klassen. Min erfaring er at barn i den alderen ofte spør selv også, om hva som er i kaken, og at de er oppmerksomme på hva de kan eller ikke kan spise.
|
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Du kan ikke sende med kake uten å forsikre deg om at alle får. Det er ikke ok at allergikerne må sitte og se på at de andre spiser kake. |
|
|
|
#18 |
|
|
Mener du virkelig at du synes det er greit å sende med en hel kake til klassen, og så skal de ungene som har allergier bare sitte og se på at de andre spiser??
|
|
|
|
#19 |
|
Prematurmamma
|
Men de vil jo ikke bli sittende å se på at de andre spiser noe godt, når de har med noe godt selv. Så sant dette ikke er noe som skjer hver uke, så hadde jeg faktisk ikke reagert så veldig på det om det var mitt barn. Jeg hadde forklart det med at Mammaen til X hadde lyst til å overraske med en sjokoladekake, og visste kanskje ikke at det var noen som ikke tålte.
|
|
|
|
#20 |
|
|
Slik tror jeg kanskje vi som ikke har allergikerbarn i større grad tenker enn de med barn med ymse allergier. Det er veldig lett å føle seg utenfor når man ikke kan spise det som alle de andre kan.
|
![]() |
|
|