|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Off the map.
|
Sv: Hvor langt nord har du vært?Jeg har vært i Tromsø og jeg har vært i Bardufoss. Dette var to forskjellige ganger, og selv om jeg tror Bardufoss er lenger nord, så gidder jeg ikke å sjekke det på kartet. Men altså, en av de.
|
|
|
#23 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvor langt nord har du vært?Nordenden av Vanna, i Karlsøy kommune, tror jeg er det nordligste stedet jeg har vært.
|
|
|
#24 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Hvor langt nord har du vært?
Bardufoss er et stykke lenger sør
|
|
|
|
#25 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor langt nord har du vært?Tromsø.
|
|
|
|
#27 |
|
heimføing
|
Sv: Hvor langt nord har du vært?Ehhh... et fiskevær på Finnmarkskysten. Men har aldri vært på Nordkapp. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor langt nord har du vært?Jeg har vært på Nordkapp flere ganger, har faktisk gått til fots fra Honningsvåg til Nordkapp en gang også |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Crazy Cat Lady
|
Jeg vinner! Jeg var i Svanvik på feltarbeid, og satte garn i Svanvatnet. Da vi skulle hale inn garnene, seg båten vår over grensa som går uti vatnet, og de russiske grensevaktene løsnet varselskudd. Det var utrolig kult
|
|
|
|
#32 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvor langt nord har du vært?Lengst øst må vel bli da vi reiste over finskegrensa. Leide bil i Tromsø, kjørte videre til Skibotn og deretter Finland. Husker ikke hva området ved grensa der heter.
|
|
|
#33 |
|
Crazy Cat Lady
|
Kilpis(järvi), harry-handel er liksom ikke helt det samme hos han Antilla på Kilpis som i Svinesund
|
|
|
|
#35 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hvor langt nord har du vært?Mannen og jeg bodde i Finnmark et år. Da var vi litt rundt omkring. Har vært i Kirkenes og Vadsø, og kom oss nesten til Nordkapp. Når vi hadde betalt for tunellen, hadde vi ikke råd til inngangen på Nordkapplatået, dersom vi skulle få lov til å kjøre tunellen tilbake igjen. Så vi snudde på parkeringsplassen. Dårlig planlagt tur og økonomi den gangen. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Nei, det tror jeg ikke stemmer. Alta er da lenger nord enn Tromsø, det er jeg relativt sikker på. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Hvor langt nord har du vært?N
Tromsø ligger på en nordligere breddegrad enn Alta, helt marginalt. Norgeskartet presenteres ofte litt rett opp og ned, mens landet i virkeligheten heller litt østover. Bare å google breddegradene til Tromsø og Alta, så ser du hva jeg mener
|
|
|
|
#40 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Hvor langt nord har du vært?Tromsø. Men drar gjerne lenger nord senere.
|
![]() |
|
|