Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Noe er råttent i første etasje

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-11, 18:29   #21
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe er råttent i første etasje

Skjedde like etter vi kjøpte huset her. Død rotte under entrégulvet. Vi hadde valget mellom å vente og la den tørke inn og å bryte opp gulvet og ta vekk det halvråtne liket.

Vi bet tennene sammen og valgte det første og billigtse alternativet. Ring Anticimex.

Gammel 22-06-11, 18:34   #22
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Har du kjøleskap i etasjen. Vi opplevde vond lukt på kjøkkenet. Skikkelig råtten lukt. Det viste seg at vi hadde hatt melkelekasje i kjøleskapet som hadde rent gjennom ventilen og bak der hvor fukt fordamper bak på kjøleskapet. Klønete forklart, men du skjønner kanskjer?

Vi opplevde også dette, bare at det var en blyant som hadde falt fra toppen av kjleskape og ned i den renna bak. Der hadde den lagt i vann og transformert til noe som så ut som et individ fra de mørkeste hulene på Mars, og luktet som, ja, jeg vet ikke hva.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 19:13   #23
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Foreldrene mine er veldig plaget av muselik i veggene. Det lukter lik. Lukten forsvinner når det har tørket inn; det kan ta noen mnd.

Forøvrig lukter råtten løk helt grusomt. Jeg endevendte kjøleskapet en gang og kunne ikke finne noen årsak, før jeg kom borti en løkstrømpe der det lå et råttent eksemplar mellom to helt fine. :kvalm:

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 21:43   #24
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Jeg håper for din del at det ikke er døde rotter. Vi har nettopp fått påvist dette (etter å ha levd med råtten lukt i 2 uker). Nå må vi rive hele gulvet i første etasje. Jippi :ironisk:

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 21:59   #25
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Vannlås i sluk som ikke fungerer som den skal?
Vi hadde en defekt vannlås i vask/sluk på vaskerommet vårt i Molde og om man ikke hadde slått på kranene og latt vannet rinne gjennom rør og sluk der på en ukes tid, luktet det kloakk i hele leiligheten. Fresht.

Gammel 22-06-11, 22:03   #26
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde en død mus i skapet over oven en gang.
Det luktet virkelig død og fordervelse!

Gammel 22-06-11, 22:20   #27
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Det står ikke en lekesøpplebil med ett rått kjøttstykke i en plass...?

Gammel 22-06-11, 22:22   #28
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Vært borti det før kanskje? He he he.

Gammel 22-06-11, 22:24   #29
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Vært borti det før kanskje? He he he.

'Bare nevøen min som rappa ett kjøttstykke fra grillen og la det i søpplebilen. Etter en stund lukta det visst litt rart i huset ja

Gammel 22-06-11, 22:25   #30
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

En lekk søppelpose som har stått på gulvet slik at det har lagt seg litt søl som har tørket inn, og som nå stinker pga varmen i gulvet.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 22:29   #31
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Du kan kanskje sjekke potetposen om du har noe sånt stående. En enslig råtten potet kan forpeste et helt hus.

Gammel 22-06-11, 22:40   #32
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Da det luktet grusomt i loftstua før jul sniffet vi også oss til vanvidd uten å finne noe. Etter jul fant vi ut av det; to duftlys var blitt tatt frem men ikke brukt. De stinket.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 23:00   #33
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg er spent på hva det er jeg.

Gammel 22-06-11, 23:02   #34
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg er spent på hva det er jeg.

Jeg også.

Og kvalm av forslag om rottelik.

Gammel 22-06-11, 23:07   #35
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Nei. Jeg er ihvertfall ganske sikker. ( )

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Vannlås i sluk som ikke fungerer som den skal?

Nei. Alt er kloret og skylt ut.

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

En lekk søppelpose som har stått på gulvet slik at det har lagt seg litt søl som har tørket inn, og som nå stinker pga varmen i gulvet.

Godt forslag. Jeg har faktisk funnet akkurat slikt søl der søpla står, mens jeg har lett nå. Det er vasket godt, men var ikke hovedkilden.

Jeg mistenker kjøleskapet, men finner ikke noe som kan forårsake lukten, tross alle gode forslag.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 23:07   #36
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Mellomste hadde hatt med kokte egg til julefrokost siste dagen før jul et år.
Selvsagt glemte han hele matboksen i sekken.
Jepp, det luktet.

Gammel 22-06-11, 23:09   #37
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Å fydda, om det er død mus eller rotte, ønsker jeg dere lykke til de neste to ukene eller så. :spy:

Gammel 22-06-11, 23:10   #38
Albertine
Passiv

Standard

Åh, jeg føler at jeg lever igjen!

Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 23:33   #39
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg har sniffet meg rundt hele huset nå, inkludert stikkontakter, og er like klok. Og litt mer støvete.

Ingen firfisler. Ikke noe elektrisk (takk og lov). Ikke noe gjemt bak sofaputer, i haugen med rent tøy på vei til skapet (jeg så for meg at kattene hadde lagt noe der), ikke i spiskammerset eller potetposen. Et øyeblikk mistenkte jeg også skjellsamlingen fra søndag, som lå på vaskerommet i påvente av kloring. Det var ikke det heller, og nå er det like før klorflaska er tom.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 23:37   #40
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Min erfaring med sånn stank er kjøleskapet. Enten er det heslig bakteriegørr bak kjøleskapet, i beholderen som samler kondens (eller hva det nå er). Eller det kan ligge f.eks kjøttsaft under listen på glassplaten inni kjøleskapet. Dette skjedde hos oss, og det stinket selv om jeg hadde vasket kjøleskapet. Så viste det seg at listene på glassplatene kunne taes av, og der var det deilig kjøttsaft fra en lekkasje noen uker tidligere. Nais.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.