|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Ja, jeg trodde også at det var slik at man kunne ha med barn som var 3 år yngre enn aldersgrensen så lenge de er i følge med voksne?
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Ops. Jeg trodde det var 4 år under aldersgrensen. Har sjekket nå, og sett at jeg tok feil. Vel, da må hun vente halvannet år til før hun ser 11-årsfilmer.
![]() |
![]() |
#3 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Medietilsynet sier selv: |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2
Jeg skulle ønske det var en måte å ta informerte valg når det er presumptivt voksne mennesker det er snakk om.
![]() |
#5 |
*_*
|
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Jeg har sett Kung Fu Panda 2. Det er en del scener med ganske mørke og litt truende stemning der, altså. Blant annet noen glefsende ulveflokker som går igjen. De besøker dalen til Po og gjengen og raider husene der. Påfuglen Shen lager kanoner og det blir gjort i en skummel "fabrikk", som faktisk minnet meg litt om Ringenes Herre - der Saruman lager uruk-hai-armeen. I tillegg er det en bihistorie som går igjen, der Po har tilbakeblikk fra da foreldrene ble jaget og drept da han var liten. Hvis han synes 1'ern var skummel hjemme i egen stue, vil jeg tro at 2'ern på kino kan bli litt heavy, faktisk.
![]() |
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
Takk. Dette var veldig nyttig. Særlig det med ulvene er sånt jeg tror han vil kunne reagere på. Så jeg tror rett og slett at vi venter til den kommer på DVD (og da har han blitt 4 år også).
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Ahh.. det var der jeg hadde det fra, ja! Synes liksom kanon-fabrikk-scenen ligna på noe jeg hadde sett før!! Tusen takk for oppklaringen!
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Men Dixie Diner: Det er faktisk snakk om å snike ham inn. Han blir ikke 4 år før i begynnelsen av oktober.
![]() |
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jeg vet det, jeg mente helt generelt. Jeg har jo heller aldri sneket inn eldste på 11-årsgrense, selv om jeg har hatt lyst til å ta henne med. Hun får vente til oktober. Det samme gjelder minsten, jeg sniker dem ikke inn noe sted. Hjemme får de lov å se det, men da sitter vi samlet og ser på det sammen, om det er en film over aldersgrensen.
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Jeg har satt umåtelig pris på alle innspill i denne tråden. Knerten skal ikke se denne filmen på kino. Vi ser den på dvd hjemme. Det gir et roligere inntrykk å se den på tv enn på stor skjerm, og så har han lettere mulighet til å gå fra hvis han vil.
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Jeg syns dere har endt opp på et godt valg. Jeg syns det var veldig tøft å se scenene hvor ulvene utrydder pandaene, og parallellene til folkemord var sterke. Akkurat det vet jo ikke barn nødvendigvis, men det å bli etterlatt av foreldrene sine tror jeg de fleste barn både skjønner og kan ta ganske tungt. Sånne ting kan være lettere å ta i sofakrokenhjemme, hvor man ser ansiktet på barnet, kan pause og snakke om det som skjer. Uansett bør dere glede dere, for det er en visuelt nydelig film!
![]() |
#12 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Åtteåringen min kommenterte at filmen var skummel, etter at han hadde sett den med klassen sin. Jeg ville ikke tatt med en treåring for å se den på kino.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Min snart 5-åring og snart 7-åring syns ikke den var skummel. De ville se den en gang til da vi gikk ut...
![]() |
#15 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2jeg har sett den med gutta mine på 8 og 10, og jeg syns den var veldig slossete og bråkete.
![]() |
#16 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Vi så Kung Fu Panda 2 nå nylig med Guttungen. Jeg også fikk "Sauron-følelse" av mange scener, og jeg tror at store deler av filmen kan oppleves ganske så skremmende for små barn. De skumle delene er animert på en veldig spesiell måte - ganske dystert, faktisk.
![]() |
#17 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Minsten min, 4,5, så denne filmen forrige uke. Det gikk helt fint. Han ble ikke skremt, og syntes det var en flott film. Men han ble sliten i øynene av 3d-visningen, og tok av seg brillene en del av tiden. Regner med at vi ser 2d neste gang han skal på kino. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Jeg er enig i at det var en nydelig film, jeg fikk veldig lyst til å reise til Kina. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Jeg hadde tatt han med. Tøffingen her skal være med på kino og se den med meg og han er jo jevn gammel med knerten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Smugleser
|
![]() Sv: Aldersgrense på Kung Fu Panda 2Jeg er enig med rajraj oppi her - særlig ulvene og kanonfabrikken var ganske voldsomme, altså.
![]() |
|
|