Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan kommer jeg meg best til Gardermoen nå som flytoget ikke går?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-11, 22:58   #21
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kommer jeg meg best til Gardermoen nå som flytoget ikke går?

Flyet går om kvelden, i åttetiden. Så hvis jeg skal følge anbefalingene til Flytoget må jeg dra tre timer før, sånn ca?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 23:02   #22
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Hvor lenge skal du være borte da? Mulig det er kommet noen sommerferietilbud på parkeringen, slik at du slipper med 500 - 1000 for en uke?

Gammel 28-06-11, 23:04   #23
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde nok kjørt bil selv om ikke parkeringen er altfor dyr. Jeg hadde ikke orket å dra med kvalmt barn og masse bagasje på buss.

Har du vurdert noen av de andre parkeringsmulighetene rundt Gardermoen, jeg tror flere av dem er rimeligere. Dalen parkering har OBOS-rabatt, nettbestilling mener jeg. Og egen shuttlebuss til terminalen.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 23:10   #24
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Dalen parkering

Gammel 28-06-11, 23:20   #25
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

En time, ja. Men du, det tar definitivt lenger tid med Flybusstoget. De har allerede varslet at man minst bør regne dobbelt så lang tid som vanlig - 40 istedenfor 20 minutter.

Vi valgte flybussløsningen på vei hjem da vi kom fra USA. Gardermoen-Lillestrøm via tog, deretter buss Lillestrøm-Oslo S og tbane Oslo S-National, nei takk.

Dessuten er det gode busser, god aircondition og toalett ombord, og hyggelige sjåfører. Nevn bilsykeproblematikken og de hjelper deg å få riktig type sete -over hjulene, evt helt foran.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 08:16   #26
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Oppdatering:
Vi sitter nå på SAS flybussen. Takket være at jeg hadde lest feil og var fem minutter for tidlig fikk vi plass ved å gå på på Holbergs plass. Det stod 40 stykker igjen på bussterminalen. Vi kjørte forbi Helsfyr, det stod det ca 50 i kø i følge buss-sjåføren...
Ikke lett å komme seg til Gardermoen med andre ord.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 08:31   #27
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Da jeg bodde på Tåsen tok jeg nesten alltid flybuss hvis jeg dro rett hjemmefra. Den er den Bekkestua- Røa -Riksen - Tåsen - Storo - flybussen som går langs ring 3. Den stopper mange steder og er etter min erfaring presis, rimelig og kjører rett til Avgang.

http://www.nor-way.no/rutetabeller/category7.html

Bussen er høy og luftig og turen går fort, jeg ville tatt sjansen med en pose i lomma. Deilig å slippe omstigninger.

Jupp. jeg bor og der, og flybussen er veldig grei, presis og praktisk. Kjipt om han blir dårlig på bussen, men du må jo på buss uansett, og det er kanskje greit å slippe å bytte fra buss til tog med bagasje og bilsyk gutt?

Gammel 01-07-11, 08:44   #28
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tok flybuss fra Majorstuen. Det tok halvannen time. Men fullt var det ikke.

Gammel 03-07-11, 00:07   #29
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flybussen fra Røa er ganske greit. De kjører Østre Aker vei og unngår det grøvste.

Det var veldig hassle å reise buss-tog. Måtte vente et kvarter på Lillestrøm også.

Postafen?

Gammel 03-07-11, 01:11   #30
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Da vi reiste på juleferie fant vi ut at Dalen Parkering (link lenger opp) inkl varm bil ved hjemkomst ble billigere enn hele familien t/r med flybussekspressen.

Gammel 03-07-11, 11:54   #31
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Det er så mange som har kjørt bil at i forrige uke var parkeringsplassen full. De skulle åpne flere plasser. De er sikkert noe lenger unna, så det er sikkert lurt å beregne tid?

HI har jo fløyet, men om det er andre som skal ut og fly er det verd å undersøke.

Gammel 03-07-11, 12:35   #32
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tok Flybussen fra Galleriet forrige søndag. Det hadde ca en million andre også tenkt å gjøre, så det var totalt kaos. Eneste grunnen til at vi rakk flyet var at jeg sneik stygt i køen. Jeg skjønner ikke at de ikke har laget bedre backupløsninger for dette.

Gammel 03-07-11, 15:11   #33
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Ja, HI har fløyet.

Men tenkte å legge til at jeg tok NorWay sin flybuss lørdag morgen, det gikk veldig greit. Men på hverdager må en beregne 20 min ekstra pga veiarbeid ved Økern. Vi fikk kun mye omkjøring.

Buss for Flytog går tregt i rushtiden fordi tunellen Røyken - Drøbak er stengt.
Sikkert tregt på retur også pga innsnevring ved Alna.

OSL parkering virket full. Ville sjekket Europark sine sider før avreise. Om parkeringen utvides, vær oppmersom på at det er plasser langt fra Shuttelbuss og uten bagasjetraller. Beregn tid og sett av passasjerer og bagasje ved buss.

Gammel 03-07-11, 15:19   #34
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Ser jo at HI nå har reist, men: Dalen parkering feks, ligger ett lite stykke bortenfor terminalen - men frakter passasjerer og bagasje gratis til og fra terminalen. De kjører jevnlig - anbefales på det sterkeste. Ikke er det særlig dyrt å parkere der heller. Tror vi betalte 360 for fire dager, jeg - billigere enn flytoget tur/retur, samt transport til og fra flytoget.

Gammel 03-07-11, 21:31   #35
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Når vi kom hjem igjen i dag tok vi samme buss som ved avreise, Nor-Way sin flybuss, Majorstua - Sinsen - Gardermoen. Til Gardermoen var som sagt helt pyton, det tok mer enn halvannen time. Men returen gikk kjempefort, rushfri søndag krevde under en time. Neste uke tenker jeg å teste flytoget med buss, i håp om at det er greiere når jeg skal til Gardermoen, og heller ta flybussen som i dag på returen.

Gammel 03-07-11, 21:48   #36
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg/vi hadde tenkt oss til Oslo i sommer, men det utgår ser jeg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 23:24   #37
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lettskremt, Annemede?

Gammel 04-07-11, 12:11   #38
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, og angst for å sitte i kø.
Men, det ser ut til at været er rimelig bra.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 12:28   #39
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Tok flytog/buss både fram og tilbake på fredag, og det gikk utrolig smooth både da jeg reiste tidlig om morgenen og da jeg reiste hjem tidlig kveld. Ikke tok det veldig lang tid heller.

Gammel 04-07-11, 12:47   #40
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Ja, og angst for å sitte i kø.
Men, det ser ut til at været er rimelig bra.

Jeg kjørte til jobben i dag, null kø midt i det som vanligvis er verste rushtid. Akkurat nå er det deilig å være i Oslo.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.