|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Jeg har lyst til å være litt vill og gal - men hvor skal jeg dra?Tror ikke det mye aske der nå, de har vel ryddet opp.
|
|
|
#2 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Jeg har lyst til å være litt vill og gal - men hvor skal jeg dra?
Jeg mellomlandet på Island på fredag og fra luften så man at det var brunt litt rundt omkring, men jeg vet ikke om det bare var grunnen som var sånn. Det var store grønne områder også. Jeg har ikke vært der, men har forferdelig lyst. Hvis jeg skulle vært vill og gal og reist alene ett sted så tror jeg at jeg hadde valgt adventure-tur på Island. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg har lyst til å være litt vill og gal - men hvor skal jeg dra?Jeg ønsker meg veldig Amsterdam. Mye å se, også ved bare å gå gatelangs. Mye typisk arkitektur. Nederland har bånd til Norge, det var mange jenter som dro dit for å tjene og gutter som tok hyre der i gamle dager, særlig fra Sørlandet. Spise på pannekakehus eller indonesisk rijstafel, masse flott design av klær, ting og annet, utrolig kult språk, lett å komme rundt, mange flotte museer, fine parker - eller gå i Zoo. Sykle - evt på en arrangert se-byen-tur, og/ eller ta en kanalrundfart. Bo "hos" noen på B&B hvis du tør ? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Jeg har lyst til å være litt vill og gal - men hvor skal jeg dra?[quote=Balanse;2865660]
|
|
|
#5 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Jeg har lyst til å være litt vill og gal - men hvor skal jeg dra?Hva med Kathmandu? Med Aeroflot + Jet Line (tror jeg det siste het, indisk) får du flight til rundt 5000 t/r. Overnatting er grisebillig, ned i $6-8. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Vaklende
|
Det tilfredstiller definitivt vill og gal-biten, fjell er det jo også, men jeg finner ikke noen avganger med Aeroflot fra Stavanger. Noen tips om hvor du har sett denne? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Vaklende
|
Sv: Jeg har lyst til å være litt vill og gal - men hvor skal jeg dra?Aha, jeg gidder ikke reise så langt som Katmandu om jeg må via Oslo også. Takk for tipset dog, det var fantastisk spenstig og jeg kunne ha funnet på å hive meg på. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Lurer litt på å dra selv. Skulle egentlig dratt til Himalay på fottur, (Kala Pattar og Everest bc) men en skyhøy verkstedregning satte en stopper for det. Måtte avbestille. *sur* |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Vaklende
|
Det synes jeg du skulle gjøre. Når overnatting omtrent ikke koster noe er det jo en veldig billig tur. (Jeg får ta det neste gang, er litt langt for noen få dager og jeg har egentlig noen grunner til å ikke reise altfor langt denne gangen.) |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Vaklende
|
Sv: Jeg har lyst til å være litt vill og gal - men hvor skal jeg dra?Jeg sitter med fingeren klar til å bestille til Dublin, jeg. Den logiske delen av hjernen roper "Du har to kjøkken å pusse opp og ett hus som må males, og minus på kontoen. Neeeeeiiiihhhhh!" |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Trøtt
|
Sv: Jeg har lyst til å være litt vill og gal - men hvor skal jeg dra?Reis! Reis! Reis! Pusse opp kan vente til neste lønning, med reiseopplevelser får du minner som varer gjennom hele vinteren!
|
|
|
#14 |
|
Vaklende
|
Da har jeg bitt negler og tvilt og tenkt, samt sett på værmeldingen som er full av regn for Irland og Amsterdam neste uke og full av sol for Venezia, Bordeaux og Dubrovnik. Billettene til Dublin ble nesten 1000 kr dyrere mens jeg tenkte. Resultat? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Jeg har lyst til å være litt vill og gal - men hvor skal jeg dra?God tur og kos deg masse!
|
|
|
#16 |
|
Vaklende
|
"Uleste innlegg" lurte meg visst litt, og jeg hadde ikke sett hverken NY tipset til Fnatten eller askeoppklaringene før nå. Takk! |
|
|
|
![]() |
|
|