Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Nettingstrømpebukse på små jenter

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-11, 10:53   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettingstrømpebukse på små jenter

Jeg syns heller ikke det er horete, men det er et voksenplagg. Det er svært sjelden jenter på åtte har en retrostil, hvertfall en som innebefatter å kle seg som en voksen sekretær fra sekstitallet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 10:58   #22
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel generelt sjelden at jenter på 8 har en stil overhodet som de har funnet på helt av seg selv. At de derimot kan se en knæsj-rosa nettingstrømpebukse og sverme for den vil jeg tro er ganske vanlig.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 11:01   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg vet ikke helt, men tror jeg har lest det i en tråd her inne at det ikke er noen ren sammenheng mellom hull i ørene og utvikling av nikkelallergi. Foreløpig har jeg ikke sett noen reell dokumentasjon på at det er en sammenheng heller selv om det har vært hardnakket hevdet i de utallige diskusjonene her og på NM.

Emm sier litt om hva hun fant ut ved å snakke med spesialist i denne tråden bl.a. http://www.foreldreportalen.no/forum...F8rene+allergi

Da leser vi den diskusjonen ganske forskjellig. Jeg syns den sier akkurat det samme som alle tidligere diskusjoner om hull i ørene. Langvarig eksponering gir økt sjans for allergi. Bruker man ingen nikkelholdige smykker (plast?), så utvikler man selvsagt ikke allergi. Men det er vel litt utopisk at man holder seg til plast.

Gammel 05-07-11, 11:05   #24
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Da leser vi den diskusjonen ganske forskjellig. Jeg syns den sier akkurat det samme som alle tidligere diskusjoner om hull i ørene. Langvarig eksponering gir økt sjans for allergi. Bruker man ingen nikkelholdige smykker (plast?), så utvikler man selvsagt ikke allergi. Men det er vel litt utopisk at man holder seg til plast.

Nå konkluderte jeg ikke ut fra den tråden. En kjapp google-runde viser også at det er dårlig dokumentert at det er en sammenheng mellom nikkelallergi og hull-i-ørene. Om du er eksponert for nikkelallergi så vil du kunne utvikle det ved langvarig hudkontakt med nikkel, men kontakt med nikkel i seg selv fører ikke til nikkelallergi. Vis meg gjerne dokumentasjon som viser at det er stor sammenheng, jeg har ikke påberopt meg å være noen ekspert på dette, og vil gjerne vite mest mulig siden spørsmålet kommer opp ukentlig hjemme.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 11:11   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg tror ikke jeg orker nok en ørehullingddiskusjon, Kasia. Jeg syns det du ber om allerede ligger der, bl. a. i at den kvinnelige populasjonen, som er mer eksponert for nikkel gjennom smykker, har en høyere andel allergiske enn den mannlige populasjonen. Hvem som er disponert for nikkelallergi vet man ikke på forhånd, det har ikke sammenheng med annen allergi.

Gammel 05-07-11, 23:06   #26
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Hva forbinder man nettingstrømper med?

Dattera mi er straks 12 år, og jeg tror jeg aldri har sett noen av venninnene hennes i nettingstrømper. Eller kanskje jeg har sett det, og ikke brydd meg liksom.

Lettkledde damer, med korte skjørt og lange ben.
Nettingstrømper er ikke for barn.
Lille E var overlykkelig tidligere i vår, hun fikk tynn "brun" strømpebukse.

Gammel 05-07-11, 23:09   #27
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor er nettingstrømper mindre for barn enn miniskjørt?

Jeg sliter med å finne logikken her, kjenner jeg.

Gammel 05-07-11, 23:11   #28
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Lille E var overlykkelig tidligere i vår, hun fikk tynn "brun" strømpebukse.

[ironitag] Tynn brun strømpebukse er vel bare for gamle damer på mellom 80 og 100 år?[/ironitag]

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 23:12   #29
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke nettingstrømper er pent, verken på unge jenter eller voksne jenter. Så der bestemmer smaken. Jeg utviklet forresten nikkelallergi etter å ha tatt hull i ørene. Sådesså.

Gammel 05-07-11, 23:12   #30
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

[ironitag] Tynn brun strømpebukse er vel bare for gamle damer på mellom 80 og 100 år?[/ironitag]

Det trodde jeg også men veldig poppis for småttiser nå om dagen. De kommer også fra str 98 og oppover, i alle bruntoner :-S

Gammel 05-07-11, 23:12   #31
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes ikke nettingstrømpebukse er sexy i det hele tatt. Jeg synes det er bare komisk. Om min datter vil bruke en sånn stygg og komisk greie, så er det helt greit for meg.

Gammel 05-07-11, 23:14   #32
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvorfor er nettingstrømper mindre for barn enn miniskjørt?

Jeg sliter med å finne logikken her, kjenner jeg.

Jeg synes ikke miniskjørt er stygt på hverken damer eller barn. Nettingstrømper derimot blir noe helt annet for meg. Miniskjørt blir et veldig nøytralt plagg i forhold, synes jeg.

Gammel 05-07-11, 23:15   #33
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Kaller dere meg komisk ...

Det var det jeg visste. Jeg eier visst ikke smak.

Gammel 05-07-11, 23:17   #34
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Kaller dere meg komisk ...

Det var det jeg visste. Jeg eier visst ikke smak.

Det kan da godt være at det er jeg som ikke eier smak.

Gammel 05-07-11, 23:17   #35
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men Lisa, hvorfor?

Gammel 05-07-11, 23:23   #36
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men Lisa, hvorfor?

Rett og slett fordi det blir to helt forskjellige plagg for meg, derfor klarer jeg ikke å sammenligne .... skjørt versus nettingstrømper. Hva har det med hverandre å gjøre? Svarte "hore" fishnet stockings er jo noe helt annet en et skjørt? Synes du ikke det?

Gammel 05-07-11, 23:28   #37
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Standard

Horer bruker vel korte skjøt også? Tror jeg?

Gammel 05-07-11, 23:30   #38
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

OMG, jeg prøvde å søke på barn i fishnet for å vise hva jeg mente men det kom jo selvfølgelig opp bare stygge stygge sider med bilder man bare IKKE vil se

Og det beviser bare hva disse strømpebuksene symboliserer.

Gammel 05-07-11, 23:31   #39
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg ser ikke HVA det er som er horete ved et mønster på en strømpebukse, nei.

Nå var jeg jo gjennom en periode på 90-tallet der det var moderne, og har brukt det masse, uten å føle meg det minste horete.

For meg er det bare et mønster.

Gammel 05-07-11, 23:32   #40
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes faktisk nettingstrømpebukser er grusomt i alle aldre, og hadde aldri kjøpt det til en åtteåring.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.