|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: KindleventingJeg er så glad i Kindle-en min. Å kunne sitte ute og lese også i skarp sol, der man med iPad-en ikke ser noe annet enn neseborene sine, og likevel ha alle bøker i verden tilgjengelig er ... himmelsk.
![]() |
#22 |
kamerat
|
![]() Sv: KindleventingJeg må nok ha en. :treig:
![]() |
#23 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kindleventing
Det skjønner jeg godt. Det var bare en bemerkning om at det kan komme til nytte selv om man har 3G-telefon og vanligvis tilgang til wifi.
![]() |
#25 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KindleventingDere har nå fått meg til å bestille en, gitt
![]() |
#27 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KindleventingNå ble jeg også interessert - så kindle sitt nettbrett duger ute også? Jeg har en galaxy tab som jeg leser mye bøker på - og jeg er kjempegodt fornøyd, inne - ute blir det så mye gjenskinn at det blir mest slitsomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Glamorøs
|
Ja, jeg fikk den jo levert i kolonihagen hvor det ikke er wifi, og forbannet meg selv et lite øyeblikk over å ikke ha bestilt med, men det betød egentlig bare to timers venting til Høvdingen kom med sin maskin og koblet opp på nettet.
![]() |
#29 |
Bedreviter
|
![]() Sv: KindleventingJeg kjøpte uten 3G og har ikke savnet det hittil, i alle fall. Jeg kan uansett koble Kindelen til wifi-nett via iPhonen, så det er ikke ofte jeg ikke kan få den på nett hvis det trngs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Bedreviter
|
Kindelen fungerer utmerket ute. Den fungerer alle steder en bok fungerer, enkelt og greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Glamorøs
|
![]() Sv: KindleventingJeg så på det coveret, men valgte å ikke bestille det. Jeg kjøpte heller et cover fra etsy, og skal sjekke om leselysene de selger i bokhandelen funker. Hvis ikke kan jeg bestille leselyset løst. Jeg syns prisen var helt uanstendig.
![]() |
#32 |
En, av to-tre
![]() Sv: KindleventingHmm - går det an å få testet den i en butikk i Norge først - eller er det bare netthandel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Bedreviter
|
Kindle finner du nok ikke i noen norsk butikk, men kjenner du ikke noen som har en som du kan kikke på? Det var slik jeg testet på forhånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
En, av to-tre
![]() Sv: KindleventingJeg får begynne å spørre ut mine venner rett og slett, hehe. Det er sikkert noen som har - har bare ikke tenkt på at jeg kunne ha glede av en sånn siden jeg allerede har taben liksom |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Bedreviter
|
Og det er greit å vite om før man bestiller, at man binder seg til Amazon med en Kindle. Man kan laste ned tekster i PDF-format fra andre steder, men kan for eksempel ikke kjøpe bøker fra Bokskya med en Kindle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Glamorøs
|
Jepp. Jeg vurderte for og i mot i forhold til andre lesebrett, men jeg kom fram til at 95% av alt jeg leser er engelsk litteratur, med hovedvekt på amerikansk, så da var kindle greit.
![]() |
#38 |
Bedreviter
|
![]() Sv: KindleventingOk. Nå sier Bokskya noe annet enn de gjorde før:
Det høres likevel ut som en løsning for de spesielt interesserte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
En, av to-tre
![]() Sv: KindleventingDet er ganske enkelt å fjerne drm fra bøker, og jeg føler meg ikke spesielt som en lovbryter når jeg gjør det heller - det provoserer meg grenseløst at det er drm på noe jeg har kjøpt og betalt. Jeg knekker drm for å lese bøkene på den ebokleseren jeg liker best, den samsvarer nemlig ikke med hva slags bokleser de som selger boka mener at jeg skal bruke. Frekt spør du meg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: KindleventingJeg leser norske bøker på min kindle. Det var ikke så veldig hokuspokus. Jeg har en hvordan gjøre det Mail liggende om noen er interesserte.
![]() |
![]() |
|
|