Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hjelp - haster - maur!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-11, 22:13   #21
Gammel bruker
Passiv

Standard

Sv: Hjelp - haster - maur!

Abonnerer.

Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 23:53   #22
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Maur liker ikke kanel heller. Fos oss som ikke vil sprøyte gift rundt husveggene lizzom.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 07:40   #23
Slettet bruker
Passiv

Standard

Kanel. :noterer til seinere:

Nå er det steindødt der, forresten. Ikke en maur å se. Jeg vurderer stadig om vi bare skal si at hvitt pulver er en slags heroin-chick innredningsmote.

Fotballtreneren vår sa forresten at de ikke tåler bakepulver heller. De spiser det visst også smeller de. :helt aktuell for slike metoder også:

Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 09:31   #24
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Maur med vinger inne er maur som svermer - de er på jakt etter et nytt sted å slå seg ned. De kommer mest sannsynlig utefra. Kan også komme innenfra hvis de bor i en vegg allerede.

Jeg ville forsøkt å helle på kokende vann på belegningssteinen. Billig metode som helt sikkert funker litt. I tillegg ville jeg brukt gift som barriere rundt grunnmuren for å hindre dem i å ta seg inn i huset igjen.

Inne i rommet kan mauren lage reir i veggen/gulvet/taket. Har sett maurreir i isolasjon hjemme hos meg selv da vi fjernet brystpanel i entreen, ikke lekkert. Kan være dere bør sjekke veggen? Det lønner seg å være forberedt før man gjør det. Er det mange, støvsug dem og kast støvsugerposen.

Men du. Jeg ville nok ikke brukt masse gift inne. Tenker på baby og gift, det er ikke den beste kombinasjonen. Ikke noe vits i å tåkelegge hele huset heller hvis dere først får ut maur som kom seg inn.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 09:47   #25
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kom på det med baby og gift underveis.

Men rommet er i andre enden av huset fra der vi stort sett holder til. Fjortisen er evakuert derfra og rommet er helt lukket av. I og med at vi allerede har giftet det helt ned før jeg tenkte så langt så kan det stå sånn et par dager før vi vasker. Etter det får vi se om det holder med et par bokser her og der.
Drammen tok runden rundt huset i går kveld og hevder hardnakket at han aldri har sett så lite maur ute før.

Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 10:37   #26
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Bra, smilefjes. Det høres fint ut det. Husk å la Drammen ta seg av vaskinga etterpå, ikke noe poeng at du fjerner gift og holder på med sånt synes jeg.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 18:50   #27
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Jeg var innom ei eldre dame en gang, hun hadde satt et syltetøyglass med 1/2 cm honning i bunnen som "agn" til utyskene. De klatret oppi glasset, og ble sittende fast/druknet i honningen. Jeg ble overrasket over å se hvor mange maur ei såpass enkel felle greide å fange.

Men må innrømme at jeg hadde nok kjøpt en maurboks, hvis vi hadde blitt invadert her.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 20:04   #28
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De lokkeboksene fungerte veldig bra her i hvert fall.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 23:37   #29
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det fine med lokkeboksene er at man slipper gift overalt og dertilhørende rengjøring.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 23:47   #30
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg framstår lokkeboks mot maurinvasjon litt som akupuntur mot grusomme fødselssmerter. Jeg blir litt mer sånn; "Die! Die, bloody monsters!" *Røske opp heller, spraye som bare rakkern og bygge ny terrasse.* Eller. Det er vel mest meg som roper "Die!", og mannen som røsker og bygger.

Det skal sies at vi hadde en ganske heavy mengde maur, da.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.