|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva koster et nytt bad, nå til dags?Du rakk å se vårt nye bad, ja? Det kostet 220 000, men det var inkludert riving av en tykk murvegg, nye rør fra kjelleren, ny varmtvannsbereder og nytt vindu. Til gjengjeld var innredningen fra IKEA og kostet knappe 7000, og badekar hadde vi fra før. Vi brukte et supersolid firma og la mesteparten av pengene i håndverkstimer, og knapt noe i fliser eller "pynt". |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva koster et nytt bad, nå til dags?Egentlig burde det kunne komme på ganske mye under 150 000 også, siden dere egentlig "bare" skal legge nytt gulv og vegger. Det skal jo ikke flyttes på rør eller elektrisk eller noe av det andre som er skrekkelig dyrt. Jeg tenkte totalrenovering i mitt innlegg, men det er jo ikke det dere skal gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva koster et nytt bad, nå til dags?
Vi kjøpte helt ok fliser til gulv og vegger til et bad på 7 kvm for rundt 5000 kr. Det er alltid salg på en aller annen flistype på de fleste butikkene, og vi erfarte at man fikk mye fint til 100-150 kr/kvm. Så med mindre man vil ha noe spesielt, eller skal ha fliser i marmor, trenger ikke flis å koste noe videre på et bad av normal størrelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
maler
|
![]() Sv: Hva koster et nytt bad, nå til dags?Vi hadde det problemet på vaskerommet i fjor, men der var det en annen type membran som ikke hang sammen med veggene slik det gjør nå. Ellernoesånt. Det løste seg med dusjkabinett for vår del der og da. Uansett, hvis vi skulle totalrenovert det rommet, fikk vi tilbud på 80000, 150000 og 220000 fra tre uavhengige firma, alle regnes vel som seriøse. De sa forøvrig at det ikke spilte så stor rolle for prisen om man brukte baderomsplater eller flis på veggene, men jeg vet ikke? Akkurat det syntes jeg hørtes litt rart ut for å være helt ærlig.
![]() |
#25 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva koster et nytt bad, nå til dags?Hent inn flere anbud i hvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
maler
|
![]() Sv: Hva koster et nytt bad, nå til dags?En ting jeg har lurt på når jeg har hentet inn anbud til diverse i huset, er om endel større firmaer priser seg ut av bildet med vilje. Altså at de gir en helt hinsides pris fordi de ikke vil ta på seg så små oppdrag. For det hender at prisoverslagene man får er helt hinsides all fornuft sammenlignet med mindre entreprenørfirmaer.
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva koster et nytt bad, nå til dags?Jeg har inntrykk av at prisene varierer endel utifra hvor man bor også, og selvsagt hvilke løsninger man går for. For meg var det uaktelt å velge en løsning hvor jeg ikke hadde en hovedentrepenør eller hva det heter som er ansvarlig for papirarbeid og organiserer samkjøring av de som skal inn å jobbe (rørlegger, murer, snekker, elektriker). Som har papirer og referanser og hva de nå skal ha for å utføre slikt arbeid i orden. Og som jeg kan ringe til om det skulle skje noe i år, neste år, eller om noen år. Og som jeg får papirer på at har utført jobben på en skikkelig og vettug måte. Og som jeg kan betale hvitt, for all del. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|