Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

[Hustråd] Trenger tips til tilbygg/planløsning

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-11, 20:14   #21
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hustråd] Trenger tips til tilbygg/planløsning

Så kjapp du er! Kult!

Jeg burde jo egentlig skrevet en stil om hva jeg ønsker/ikke ønsker/spesielle hensyn. Og det som er litt av problemet er at vi har bodd her så lenge, så vi er så innstilt på en del ting. Så det er artig å se flere muligheter.

Tegning 2 tror jeg blir for mye. Vi skal jo etterhvert ta over 2. etasje, og vi ønsker ikke å gjøre altfor mye nå. Men som sagt, vi er litt kjørt fast, så jeg skal tenke nøye på alt.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 20:38   #22
Februarmamsen
Superduperaktiv

Februarmamsen sin avatar

Hvor: Østfold
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Snudde det slik at tilbygget kom på andre siden...

Er jo så moro og drive med dette

Ser kommentaren din om at det blir litt omfattende... med tanke på at dere tar over annen etasje.... men kan gi inspirasjon da

Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 20:52   #23
Isa
--

Isa sin avatar

Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det blir litt mye, men artig å se. Nok av muligheter skjønner jeg.

Huset er jo typisk funkis, og passer best som firkantet. Det gjør at tilbygg føles rart uansett. Men det må jo rett og slett til. Huset ligger også relativt høyt, så kanskje det hadde gått ann å lage noe "trapp ned" til noe.

Gammel 11-07-11, 20:58   #24
Februarmamsen
Superduperaktiv

Februarmamsen sin avatar

Standard

Enig i at de husene passer som veldig firekantede....

Hva er planen å ha oppe etterhvert? Bare soverom eller også ei stue?
Er det langt frem i tid dere får hele huset?

Gammel 11-07-11, 21:00   #25
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Februarmamsen, her.

Hva er planen å ha oppe etterhvert? Bare soverom eller også ei stue?
Er det langt frem i tid dere får hele huset?

Vi har tenkt soverom + stue der det er stue i dag.

Spørsmål 2 har jeg sendt en PM på.

Gammel 11-07-11, 21:04   #26
Februarmamsen
Superduperaktiv

Februarmamsen sin avatar

Standard

Du har ikke vurdert et tilbygg med en evt takterasse da? Mange funkishus som har det på tilbyggene.... men passer kanskje dårlig med tanke på at dere ligger så høyt?

Gammel 11-07-11, 21:18   #27
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Februarmamsen, her.

Du har ikke vurdert et tilbygg med en evt takterasse da? Mange funkishus som har det på tilbyggene.... men passer kanskje dårlig med tanke på at dere ligger så høyt?

Nei, det har vi egentlig ikke tenkt på. Det er jo en mulighet det, men blir det for høyt er jeg redd naboene bak vil klage. Og det forstår jeg, utsikten er jo litt av greia her.

Liker litt tegningen til arkitekten, mtp verandaen vi får over garasjen. Men det hjelper jo lite når det gjelder soverom. Tilbygget han har tegnet inn er til trapp til kjelleren.

Gammel 11-07-11, 21:41   #28
Februarmamsen
Superduperaktiv

Februarmamsen sin avatar

Standard

Nytt forslag.... her kan du ha tilbygget litt slik som arkitekten har tegnet det, men at det blir en vinterhage....

Gammel 12-07-11, 09:39   #29
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror det å ta en ordentlig prat med arkitekten er en løsning, jeg. Si hva der ønsker/ikke ønsker, fremtidsplaner etc. Hvis dere ikke vil ha egne soverom/kjellerstue er det ingen ide å bygge på slik at det blir det.
Men jeg likte garasje med terrasse på toppen, da får man mye lagringsplass og det kan bli fint med tilbygg til funkis, så lenge man tenker på proporsjonene.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 10:44   #30
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg tror det å ta en ordentlig prat med arkitekten er en løsning, jeg. Si hva der ønsker/ikke ønsker, fremtidsplaner etc. Hvis dere ikke vil ha egne soverom/kjellerstue er det ingen ide å bygge på slik at det blir det.
Men jeg likte garasje med terrasse på toppen, da får man mye lagringsplass og det kan bli fint med tilbygg til funkis, så lenge man tenker på proporsjonene.

Enig i det. I første møtet hadde vi egentlig ikke så mange tanker, vi har fått flere nå. Bare jeg som er litt utålmodig, siden arkitekten er på ferie.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.