|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor slem er jeg?Enten død eller ut. Pining bedriver vi ikke, selv om jeg dobbeltmoralistisk forsøker å bli kvitt et par maurtuer ute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hvor slem er jeg?
![]() |
#23 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvor slem er jeg?Øhm. Han solte seg visst bare. Og antakelig noe innskrumpet av ettermiddagsvarmen hadde han plutselig funnet veien forbi persiennen og stod og sjanglet på listverket ved vinduet i 21-tida.
![]() |
#24 |
maler
|
![]() |
#25 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor slem er jeg?Ikke slem. Insekter sånn sett er ikke liv, egentlig. Det er ... biologisk rot. |
![]() |
![]() |
#26 |
maler
|
![]() Sv: Hvor slem er jeg?Hva gjør vepser egentlig i naturen? Jeg sliter litt med å forklare vepsens rolle til ungene. *fulgte ikke med i biologitimene*. Jeg sliter med å forklare myggen også forresten. Jeg bruker jo å messe på at alle har en rolle og er godt for noe, men når det kommer til veps og mygg sliter jeg.
![]() |
#27 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor slem er jeg?Veps i naturen er nok mat for noen. Også soser de kanskje rundt med litt blomsterstøv eller noe greier. |
![]() |
![]() |
#28 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvor slem er jeg?De er åtseldyr. Æsj. De er bare ekle og skumle. Det er Oppgaven.
![]() |
#29 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor slem er jeg?Jeg leste en lang artikkel om hvordan kvitte seg med vepsebol i går, og de har visst en viktig rolle i økosystemet. Hvilken rolle befestet seg ikke, men informasjonen om at vi har mer enn 8000 vepsearter, og 13 som stikker klistret seg lett fast.
![]() |
#30 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvor slem er jeg?Jeg var 10 år da jeg (el. dvs. søsteren min) tråkket i et jordvepsebol. Jeg fikk panikk og stivnet fullstendig midt i en masse av tusenvis av veps som satte seg på meg. Det burde jo være forsonende at bare et fåtall av dem faktisk stakk meg, men det var som en skrekkfilm og jeg trodde jeg skulle dø. Det tok noen minutter før de vi var på besøk hos klarte å få meg til å rive meg løs og løpe.
![]() |
#31 |
maler
|
![]() Sv: Hvor slem er jeg?Min mellomste har insektsangst etter å ha sett den donald-episoden der Donald jages av en bisverm. Han tror bier og veps oppfører seg sånn. Og det er faktisk ikke mulig å få han til å endre mening, det er vel 4 år siden han så den filmen.
![]() |
#32 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvor slem er jeg?Sonjas og min historie vedr. jordveps tyder jo på at ingen strategi funker - verken å løpe eller få panikk og stå stille. Hevn skal de ha uansett.
![]() |
#33 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hvor slem er jeg?Mannen tråkket også i et jordvepsbol da han var liten, fem år tror jeg. I flere år etter på fikk han rykninger om noen skulle være så slemme å si bzzzzz.
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() |
#36 |
maler
|
![]() Sv: Hvor slem er jeg?Mamma kjøpte en shampo til meg da jeg var 13-ish. Den var på tilbud, veldig billig hos frisøren, men siden det var frisørshampo måtte den jo være bra.
![]() |
#38 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Hvor slem er jeg?De kan, sammen med myggen, kleggen, fluene, og alle de der, få bedrive sin viktig økologisk rolle langt unna meg.
![]() |
#39 |
Jeg bor i en stubbe!
|
:melder Appelsin på "Den Sjette Sans":
![]() |
#40 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Hvor slem er jeg?Hver dag dør 2,5 ganger Norges befolkning av Dagbladet-relatert sykdom og skade.
![]() |
|
|