|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager dere syltetøy og saft selv?
Jeg syns ihvertfall at det er MYE mindre bismak av certo enn av Jam. Eller - jeg kjenner egentlig ikke noe bismak i certo i det hele tatt.
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Lager dere syltetøy og saft selv?
Jeg kjenner ikke bismak av certo, i alle fall. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager dere syltetøy og saft selv?Jeg lager syltetøy av jordbær og bringebær. Bringebær røres med sleiv, det blir fort flytende. Jordbæra moses med potetstapper. Jeg har i mye mindre sukker enn det som står på oppskriften til frysepulveret.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lager dere syltetøy og saft selv?Jeg lagde i går og brukte 100 gram sukker på 1 kg bær, og det ble nesten i søteste laget synes jeg, men nå var bæra ganske søt i seg selv. Jeg puttet bær og sukker i foodprosessoren og kjørte til passe konsistens. Frysepulver og sånt bruker jeg ikke. Fryste ned i små porsjoner siden det ikke holder seg så veldig mange dagene i kjøleskapet når det er opptint. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Curlingkone
|
Sv: Lager dere syltetøy og saft selv?Jeg lager rørte jordbær.
|
|
|
#6 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Sv: Lager dere syltetøy og saft selv?Jeg rører jordbær, ungene elsker rørt jordbærsyltetøy. Vi lager hver høst risbærsaft, nydelig.
|
|
|
#7 |
|
Hertuginne
|
Sv: Lager dere syltetøy og saft selv?Mannen lager syltetøy og saft av det hagen produserer av frukt og bær, han bruker stort sett oppskriften han finner på certoflasken. Til saft bruker han en gammel saftkoker som fulgte med huset. Vi har epler, plommer, kirsebær, moreller, rabarbra, jordbær, bringebær og rips, så vi har litt å velge mellom.
|
|
|
#8 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager dere syltetøy og saft selv?Nam! Dette skal jeg prøve i år! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lager dere syltetøy og saft selv?Nå har vi laget og smakt på årets ladning. 100 gram sukker til 1 kg gode jordbær, og jeg kan bekrefte at det er søtt nok i massevis. Poden spiser med liv og lyst.
|
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Sv: Lager dere syltetøy og saft selv?Jeg synes jeg må ha mer sukker i det som skal fryses enn det som skal røres og spises ufryst. Det blir surere etter en stund i fryseren av en eller annen grunn.
|
|
|
#11 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager dere syltetøy og saft selv?Ønskesommeren:
|
|
|
#12 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager dere syltetøy og saft selv?Jeg ønsker meg spennende oppskrifter på bruk av frukt og bær. Anyone?
|
![]() |
|
|