|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: The show must go on?Moldejazz' avgjørelse synes jeg er fin, det er en type arrangement som er lett å styre over i en respektfull markering. Man må selvfølgelig også ta en avveining på hvor stor publikumsmassen er, og ikke minst hvordan den er sammensatt. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: The show must go on?Jeg syns det er riktig å avlyse både Gladmat og Blink. Både av respekt for de pårørende og fordi det kanskje er en del i ... ubalanse som godt kunne tenkt seg ut en tur. Blink er jo idrett, jeg ser ikke for meg at idrettsutøvere med hodet på rette plassen klarer å mobilisere særlig krefter dagen etter en sånn tragedie og fremdeles fremstå som Sunne og Friske og Sterke
|
|
|
#4 |
|
Nærmer seg
|
Sv: The show must go on?Jeg syns godt Malakoff kunne avlyst...
|
|
|
#5 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: The show must go on?
Er så enig. Dette er ikkje langt frå meg og det er høg partyfaktor på den festivalen. Langt unna meir voksne Moldejazz.
|
|
|
|
#6 |
|
Nærmer seg
|
Jepp. Broderen min reiste dit rett etter det smalt i går kveld, men kom hjem i morges, kjørende. Han har visst blitt voksen...
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: The show must go on?Noen dager med unntakstilstand og avlysning av det som foregår de neste par ukene tenker jeg er en fin ting. Så normalisering så godt det lar seg gjøre.
|
|
|
#8 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: The show must go on?(det er kanskje ikke lett å avlyse et arrangement hvor mange er samlet på et lite sted og hvor infrastrukturen ikke tar høyde for at mange ikke er kjørbare og ikke har tilgang på alternativ overnatting. Jeg var i Kvinesdal det året folk omkom av kullosforgiftning, og det ville vært nærmest umulig å avlyse hele arrangementet - det ville blitt full forvirring og kaoset som hadde oppstått kunne fort skapt farlige situasjoner.)
|
|
|
#9 |
|
Unik
|
Sv: The show must go on?Festivalen som er her i nærleiken, går som "normalt". Dei hadde eit møte i dag tidlig og fann ut at dei ville la ting gå sin gang.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: The show must go on?Min kusine skal gifte seg i dag. En grusom ramme rundt det som skal være en lykkens dag. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Der er jeg også. Jeg tenker at jeg skal faen ikke la meg skremmes til å forandre livet mitt, da har han oppnådd akkurat det han ville. Samtidig hadde jeg ikke hatt det noe fint på Prince-konsert i kveld.
Det syns jeg var en god løsning.
Moldejazz er en ganske seriøs festival, med mange tunge navn. Jeg syns de har løst det fint.
|
|
|
#15 |
|
Nærmer seg
|
Sv: The show must go on?Ja det er sant at Sure Eplet har et poeng, og jeg vet ikke hvordan de faktisk gjør det på Malakoff, mulig de maner til ettertenksomhet og mindre fyll. Håper det.
|
|
|
#16 |
|
Ekvilist
|
Sv: The show must go on?Vi er et folk i sorg i dag, og hele Norge flagger på halv stang. Jeg synes det er naturlig å nedtone festligheter kraftig, og avlyse med rund hånd. Det er stor forskjell på å la seg "knekke" av terrorrister, og det å tillate seg å være et folk i sorg en dag eller to rett etter et historisk alvorlig terroristangrep med store tap av menneskeliv, og mange sårede som nå kjemper for livet.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: The show must go on?Jeg synes det er riktig å avlyse.
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: The show must go on?Noen ting bør åpenbart avlyses (Oslo Zombie Walk som skulle gå i dag, for eksempel...), mens andre er en anledning for å la folk samles på en ok måte.
|
|
|
#19 |
|
Travelt opptatt
|
MoldeJazz er så langt fra et fyllekalas du kan komme. Det er en 50 år gammel festival hvor folk går for å oppleve musikk. De trenger ikke å legge andre føringer, det er allerede en voksen og "verdig" event. På mange konserter er det knapt nok servering av alkohol. Jeg tviler ikke på at de klarer å gjøre avslutningen til et samlingspunkt og pusterom. Skulle gjerne vært på kirkekonserten i kveld.
|
|
|
#20 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: The show must go on?http://www.dagbladet.no/2011/07/23/s...oslo/17432319/
|
![]() |
|
|