|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utdrikningslag og prisHar nylig vært i ett utdrikningslag hvor prisen var 700 for vesentlig mindre enn det du beskriver. Jeg synes det var dyrt, men venninna mi laget var for mente jeg var verdt det. Må vel innrømme jeg ikke helt skjønner hvordan forloveren kunne få det vi gjorde til å bli så dyrt, men det er ikke noe jeg vil lage styr om. Det var en hyggelig dag!
![]() |
#22 |
Passiv
|
![]() Sv: Utdrikningslag og prisJeg synes det blir veldig dyrt å delta i at noen skal gifte seg jeg. Det er utdrikningslag som fort kommer på tusen eller mer - vesentlig mer, også er det et bryllup der man skal ha pene klær og sko. Så er det en gave som skal matche nivået på bryllupet pluss påslag. Totalt sett kommer det på ganske mange tusen å delta i et bryllup på den måten, og for meg ville det blitt noe jeg måtte sett relativt kritisk på om jeg faktisk ønsket å prioritere. |
![]() |
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utdrikningslag og prisDet er nok ikke en alt for gale sum siden du får litt for pengene. Har hørt en verre sum enn det
![]() |
#24 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Utdrikningslag og prisJeg har ikke sånn umiddelbart sansen for dyre utdrikningslag som varer hele dagen, og gjerne med overnatting med. Det blir utrolig dyrt - og jeg liker best de utdrikningslagene som begynner på ettermiddagen. En heidundrande fest med nogot attåt - det holder i massevis. Så kan evt. forlover og bruden ha opplegg før offisiell start av utdrikningslaget - dra på spa etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Utdrikningslag og pris
Ja, nå synes jeg du er gammel og kjip (og gravid, hehe).
![]() |
#26 |
heimføing
|
![]() Sv: Utdrikningslag og prisEgentlig har jeg ikke noe i tråden å gjøre, siden jeg ikke er noen fan av utdrikningslag overhodet. Men tre tusen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Nek er allrighte dyr
Ja, nå var det en sammensveiset kompisgjeng og noen få andre venner, alle med solid økonomi og gutteklubben de har sparing til hver måned sponset deler av det. Alle var enige om at en tur til denne byen med aktiviteter var en god idè, og det er da ikke mer enn man hadde brukt på en tur til hvilken som helst annen storby en helg. Så lenge man er enige, tralalala.
![]() |
#28 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#29 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Utdrikningslag og prisJeg elsker utdrikkingslag med aktiviteter, men det blir dyyyyyrt. Sånn er det jo. Heldigvis er det ingen som skal gifte seg av "mine" i overskuelig framtid, for jeg hadde glatt spadd opp 650 spenn pluss lunsj pluss, pluss, pluss - det er ikke de 650 som er så ille, det kommer alltid noen plusser. Ville knapt hatt råd til å gå i bryllupet
![]() |
#30 |
heimføing
|
Ja, men da høres det ut som en "vanlig" gutteklubbtur som samtidig ble et utdrikningslag for denne gjengen. Sist redigert av -ea- : 14-03-12 kl 21:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Nek er allrighte dyr
![]() Sv: Utdrikningslag og prisSmilefjes, jeg tør påstå at brudeparet ikke kan skikk og bruk/oppførsel som faktisk gir uttrykk for at gaven ikke var i tråd med det de ville. Ærlig talt. Det viktigste er at gjestene kommer.
![]() |
#32 |
Drømmer
|
![]() Sv: Utdrikningslag og prisJeg synes 650 kr er mye penger, når man må betale mat og drikke i tillegg på kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Passiv
|
Nja. De var ikke fornøyde med antrekket heller - kjolen var visst for lys. |
![]() |
![]() |
#34 |
maler
|
![]() Sv: Utdrikningslag og prisSF: det høres ut som du har vært utsatt for erkebridezillaen, det der er ikke normalt. Uansett. Man gjør jo gode miner til slett spill selv om man kan mene sitt om kjoler og gjesters oppførsel.
![]() |
#35 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Utdrikningslag og prisAdvarsel: Jeg er sur og gammel og giftet meg på den tiden utdrikningslaget kostet en fergebillett, en hotdog til bruden og nok brennevin til at hun ble full. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Sv: Utdrikningslag og prisNår jeg tenker meg litt om synes jeg nok det blir dyrt når mat og drikke på kvelden kommer utenom, særlig hvis det ikke er veldig nære venner av bruden det er snakk om. Det baller fort på seg med gave til selve bryllupet, evt. reiseutgifter, osv. osv. Men som flere sier, det som teller er jo hva de som skal være med synes. Så jeg ville snakket med dem, og vurdert å kutte en aktivitet eller åpne for at ikke alle trenger å være med på alt.
![]() |
#37 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Utdrikningslag og prisVi satte i alle fall pris på både de gjestene som kom uten gave (moren hans var derimot ganske flau) og de som kom med ei lampe uten noe merke om hvor den kom fra, som faktisk aldri fungerte, noe som sånnsett ikke ble sett på som et så stort tap at vi gadd spørre dem om det heller.
![]() |
#38 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Utdrikningslag og prisDet som er trist med ultradyre utdrikningslag (nå snakker jeg ikke om det til 650), er jo at ikke alle kanskje får anledning til å komme. JEG hadde blitt pissesur om min forlover hadde arrangert et utdrikningslag der flere av mine nære venner måtte melde pass pga. prisen. Jeg vil heller spise på Mexicana med alle mine venner, enn å reise på fænsi spa med 3-4 av de mest "velstående" vennene mine og vite at de andre ikke kunne komme pga. prisen!
![]() |
#39 |
~~~~~~~
|
Her sier jeg meg enig med Dixie Dinner. 650,- er mye penger for mange og det bør man respektere. Jeg hadde gått i ett utdrikningslag til den prisen, dersom det var snakk om en god venninne, men jeg har også takket nei til utdrikningslag hvor prisen har vært kr 1.500,-.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 27-07-11 kl 22:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
maler
|
![]() Sv: Utdrikningslag og prisOg så er det jo litt forskjell på om 650 kr er det det koster eller om det er "opplegget" og så kommer det tradisjonelle utdrikningslaget med mat og drikke i tillegg. Jeg kunne fint brukt 650 kr på en hyggelig kveld med venner, men hvis det var inngangsbilletten før man egentlig hadde begynt å bruke penger, ville jeg vært mer skeptisk. Da jeg var student var en slik sum virkelig helt uaktuelt å bruke.
![]() |
|
|