Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-11, 21:50   #21
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Det var jo det den gjorde! Den kom stormende ut av skogen, svære beistet, løp sammen med en ikke alt for overbegeistret Mei i noen kilometer og fant så eieeren sin igjen langt der fremme.

Og la meg gjette...hundeieren uttalte at den selvføøøølgeliiiig ikke er farlig og at h*n hadde full kontroll på den mange kilometer unna og at den aaaaaldriiii antastet andre mennesker eller hunder. Og at det bare er sjarmerende for joggere å ha den pesende og hoppende ved siden av seg i lang stund.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 21:51   #22
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Det var jo det den gjorde! Den kom stormende ut av skogen, svære beistet, løp sammen med en ikke alt for overbegeistret Mei i noen kilometer og fant så eieeren sin igjen langt der fremme.

Også klarte eieren og si til deg at det ikke var noe stress fordi h*n hadde så god kontroll på bikkja? Haha!

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 21:52   #23
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Ikke mobb settere!

Men seriøst: Det verste jeg vet som hannhundeier (tidligere nevnte setter), og som alltid holder Houdini i bånd, er løse hannhunder som kommer løpende bort til vår hund og begynner å yppe. Hva gjør man da, liksom? Slåsskjempene vil jo naturlig nok slåss.

Gammel 08-08-11, 21:53   #24
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Dæsken, tror jeg hadde vært rimelig forbannet på den hundeeieren, ja. *puster med magen*

Gammel 08-08-11, 21:57   #25
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Å kjære, så lenge!? Jeg vet ikke om jeg hadde blitt mest redd eller sint.
Full kontroll, liksom.

Gammel 08-08-11, 22:02   #26
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere har tydeligvis ikke sett Lassie.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 22:03   #27
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Ble ikke en av Lassiene avlivet fordi den beit en trener?

Gammel 08-08-11, 22:04   #28
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Og la meg gjette...hundeieren uttalte at den selvføøøølgeliiiig ikke er farlig og at h*n hadde full kontroll på den mange kilometer unna og at den aaaaaldriiii antastet andre mennesker eller hunder. Og at det bare er sjarmerende for joggere å ha den pesende og hoppende ved siden av seg i lang stund.

Ganske nøyaktig slik ja. Jeg ble først redd, så sint. Også satte jeg ny personlig rekord i løypa av adrenalinet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 22:07   #29
Isa
--

Isa sin avatar

Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Fytti katta, jeg kjenner følelsen.

Selvfølgelig har ikke eieren kontroll, og jeg skjønner ikke hvordan de kan si det.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 22:16   #30
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Ja jeg tenkte meg det altså, men jeg synes tanken på at man inbiller seg at man har kontroll på dyret når man ikke ser det er helt på trynet latterlig.

Gammel 08-08-11, 22:21   #31
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Nei, og jeg blir irritert når noen påstår det. :hundeeier:

Bikkja vår er jo en jakthund og har alt for mange instinkter så vi har henne aldri løs.

Og lykke til hvis den der lassie-wannabe-lydig-hunden alene møter en annen hund med løpetid, f.eks.

Gammel 08-08-11, 22:23   #32
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Da vi tok igjen eieren møtte vi samtidig en annen jogger med hund i bånd. Det gikk ikke lydløst for seg for å si det sånn.

Gammel 08-08-11, 22:33   #33
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Okei, kjipt med løs hund, men hvorfor er det galt at hunder lager lyd når de hilser? Skal vi skjære ut tungene deres også, eller?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 22:33   #34
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Idiotisk å sende hunden alene i skogen, selvfølgelig har han ikke kontroll på hva hunden gjør.

Mulig( ) jeg er fordomsfull nå, men jeg har møtt endel slike schæferhunder og eiere.
De hundene angrep min lille valp opp til flere ganger, og førte til at hunden min ble rasehater faktisk.

Jeg hadde min hund løs under kontroll, men med øyenkontakt. Han lystret også håndsignal. *avsporing*

Gammel 08-08-11, 22:34   #35
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Okei, kjipt med løs hund, men hvorfor er det galt at hunder lager lyd når de hilser? Skal vi skjære ut tungene deres også, eller?

Det var ikke bjeffing. Det var knurring og snerring og hva har du. Kanskje de bare hilser, men det er skremmende lyder for folk som meg som ikke er vant til hunder og som har blitt skremt av nærgående eksemplarer tidligere. Hadde hunden vært i bånd hadde jeg ikke hatt noen problemer ned den. Uten bånd = uforutsigbar.

Gammel 08-08-11, 22:38   #36
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Dere har tydeligvis ikke sett Lassie.

For ikke å snakke om politihunden Rex!

Gammel 08-08-11, 22:38   #37
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg slipper min hund i skogen, men jeg har ikke kontroll på henne. Jeg bør vel legge til at skogen det er snakk om ligger svært øde til og etter 4 år som hundeeier har jeg enda ikke møtt andre mennesker i denne skogen, bortsett fra bonden som eier den. Bonden er svært glad i hunden vår og vi har selvsagt avklart med bonden at vi kan slipper hunden løs i skogen hans.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 22:38   #38
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

En ting er at den er løs så lenge alene, en annen ting er lydene de lager. Det behøver ikke bety noe mer enn lek/hilsing altså. Selv har jeg en rase som lager mye lyd, og dt høres ut som om de dreper hverandre når de leker. Men de gjør ikke det altså.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 22:39   #39
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

En ting er at den er løs så lenge alene, en annen ting er lydene de lager. Det behøver ikke bety noe mer enn lek/hilsing altså. Selv har jeg en rase som lager mye lyd, og dt høres ut som om de dreper hverandre når de leker. Men de gjør ikke det altså.

Men du skjønner at lydene kan gjøre andre mennesker enda mer redd for dyret?

Gammel 08-08-11, 22:40   #40
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min bror har gps-halsbånd på sin (irsk setter), nettopp fordi den kan fyke laaaangt avgård på jakt etter fugl. Den er selvsagt bare løs når det er jakt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.