|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?
Og la meg gjette...hundeieren uttalte at den selvføøøølgeliiiig ikke er farlig og at h*n hadde full kontroll på den mange kilometer unna og at den aaaaaldriiii antastet andre mennesker eller hunder. Og at det bare er sjarmerende for joggere å ha den pesende og hoppende ved siden av seg i lang stund.
|
|
|
#22 |
|
Sperret
|
Også klarte eieren og si til deg at det ikke var noe stress fordi h*n hadde så god kontroll på bikkja? Haha! |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?Ikke mobb settere!
|
|
|
#24 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Dæsken, tror jeg hadde vært rimelig forbannet på den hundeeieren, ja. *puster med magen*
|
|
|
#25 |
|
Strikker
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å kjære, så lenge!? Jeg vet ikke om jeg hadde blitt mest redd eller sint.
|
|
|
#28 |
|
Har fått viljen sin
|
Ganske nøyaktig slik ja. Jeg ble først redd, så sint. Også satte jeg ny personlig rekord i løypa av adrenalinet. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Metallica!!
|
Ja jeg tenkte meg det altså, men jeg synes tanken på at man inbiller seg at man har kontroll på dyret når man ikke ser det er helt på trynet latterlig.
|
|
|
#31 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?Nei, og jeg blir irritert når noen påstår det. :hundeeier:
|
|
|
#34 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?Idiotisk å sende hunden alene i skogen, selvfølgelig har han ikke kontroll på hva hunden gjør.
|
|
|
#35 |
|
Har fått viljen sin
|
Det var ikke bjeffing. Det var knurring og snerring og hva har du. Kanskje de bare hilser, men det er skremmende lyder for folk som meg som ikke er vant til hunder og som har blitt skremt av nærgående eksemplarer tidligere. Hadde hunden vært i bånd hadde jeg ikke hatt noen problemer ned den. Uten bånd = uforutsigbar. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?Jeg slipper min hund i skogen, men jeg har ikke kontroll på henne. Jeg bør vel legge til at skogen det er snakk om ligger svært øde til og etter 4 år som hundeeier har jeg enda ikke møtt andre mennesker i denne skogen, bortsett fra bonden som eier den. Bonden er svært glad i hunden vår og vi har selvsagt avklart med bonden at vi kan slipper hunden løs i skogen hans. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Nå også i farger
Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?En ting er at den er løs så lenge alene, en annen ting er lydene de lager. Det behøver ikke bety noe mer enn lek/hilsing altså. Selv har jeg en rase som lager mye lyd, og dt høres ut som om de dreper hverandre når de leker. Men de gjør ikke det altså. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Har fått viljen sin
|
Men du skjønner at lydene kan gjøre andre mennesker enda mer redd for dyret? |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?Min bror har gps-halsbånd på sin (irsk setter), nettopp fordi den kan fyke laaaangt avgård på jakt etter fugl. Den er selvsagt bare løs når det er jakt.
|
![]() |
|
|