Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Varmepumpe

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-11, 12:46   #1
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Varmepumpe

Hvor mye kan man faktisk spare på en sånn? Bråker de mye?
Vi bor i halvannen etasjes enebolig på ca 188 kvadrat brutto.
På vinterstid har vi en stk oljeovn som varmer 1 og 2 etasje, pluss at vi fyrer med ved. Vi har ellers kun varmeovn på på badene og eldstemanns soverom i kjelleren. Vi bruker vel et sted mellom 25000 og 30000 kwh i året, og har høye regninger vinterstid.

En bekjent er ivrig på å selge oss varmepumpe, og anbefaler veldig denne modellen:
http://varmepumpe.no/kampanje/kampanje-arctic-lecn/
Vi bor på østlandet, og vinteren som var hadde vi mange skikkelig kalde dager (dvs rundt 15-20 minus)

Noen som har denne varmepumpa? Virker som dette er toppmodellen, de har også en classic-variant som man kan se på hjemmesiden. Vi har fått tilbud om 25 000 kr for pumpen inkl montering.
Jeg er fristet til å hoppe på tilbudet, vi liker å ha det varmt hjemme. Vinteren som var løp jeg ut etter ved så fort jeg sto opp og det var 15 grader i stua.
Ved koster jo en del det også, selv med rimelige priser har vi gjerne fyrt med ved for ca 800 kr mnd.

Jeg har prøvd å se litt på tester av varmepumper. Det virker som det er ganske jevnt mellom de gode modellene?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.