|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Jeg er også den som gjerne vil ha varm lunsj, og alternativ kveldsmat. Jeg er ikke noen brødfanatiker. Ikke at jeg egentlig har noe mot brød, men jeg er påleggslei. Kommer ikke på noe pålegg jeg har lyst på lenger.
|
|
|
#22 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Ikke akkurat naturlig kanskje, men vi hadde nok klart oss helt utmerket uten middag hver dag. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Metallica!!
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Jeg vil og helst ha ha varm lunch i tillegg til middag og kanskje grøt eller omelett til frokost. Jeg misliker brødmat intenst og det er veldig sjelden jeg frivillig spiser mer enn et brødmåltid om dagen.
|
|
|
#24 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?
Samme her. Trives på lavkarbo, for å si det sånn. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Nei, jeg hadde ikke vært komfortabel med det.
|
|
|
#26 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Greia er vel rett og slett at gutta knapt rører maten når det er middag. Men de spiser gjerne andre ting som brød/knekkebrød/grøt.
|
|
|
|
#27 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Det hadde ikke vært greit for meg at guttene ikke spiste grønnsaker etc, og heller spiste brød/grøt. Jeg syne det er vanskelig å få like mye grønnsaker i et brødmåltid, som det vi bruker i middager. Nært sagt umulig, egentlig.
|
|
|
|
#28 |
|
Glamorøs
|
Men hvis du kutter protein- og vitaminkildene deres og lar de leve på karbohydrater så vil de jo heller aldri venne seg til å spise middag.
|
|
|
#29 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Jeg er ikke så nøye på om det er kald eller varm mat, men jeg er opptatt av at de får i seg proteiner og grønnsaker, mer enn det det blir til gjennom brødmåltidene. Om jeg hadde fått i dem grønnsaker og proteiner gjennom andre måltider så hadde jeg gitt blaffen akkurat middagsmåltidet. Men jeg ville stått på hodet og prøvd å fikse ting om de bare spiste brød, grøt og knekkebrød gjennom dagen.
|
|
|
#30 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Svaret er definitivt nei. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Carpe Diem!
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Nei jeg vet, men de spiser ikke anyway. De tar kanskej to tre biter, så er de "mette". Så da tenkte jeg kanskje bare å kutte middagene...grønnsaker rører de knapt uansett når vi har det. Men de kan gjerne spise rå gulrot, paprika og agurk. Melon, eple, pære,brinebær, jordbær nektarin, druer og banan er populære frukter.
|
|
|
|
#32 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Da tror jeg heller jeg hadde lett etter alternative oppskrifter, og bygget videre på ting de liker, enn å kutte måltidet for å servere dem kornbasert mat i stedet.
|
|
|
#33 |
|
Personlig pessimist
|
Enig.
|
|
|
|
#34 |
|
Metallica!!
|
Da hadde jeg nok heller laget et rent snacksemåltid med rå grønnsaker og frukt sammen med feks rømmebasert dip eller lignende. Slike diper kan man endre på alt etter hva man har lyst på, eks litt sweet chillisaus rørt ut i rømme, eller mangochutney, ketjap manis etc.
|
|
|
#35 |
|
Audacious
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Jeg kan godt erstatte pasta/ris/potet med brød, men det skal mye pålegg til for å erstatte mengden fisk/kjøtt/grønnsaker i en vanlig middag, og det er stort sett dyrere kilopris på kjøtt/fisk i form av pålegg.
|
|
|
#36 |
|
intro
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Til spørsmålet i overskriften: Ikke naturlig for meg, bare nitrist. Jeg syns brød er gørrkjedelig, og ville ha opplevd det som en kjempenedtur å kutte ut middagen. Hva barna spiser og ikke, er uavhengig av dette. (Hvis de ikke ville ha middag, men bare spiste brød, ville det nok blitt en del mer spicy thaimat på oss gamle.
|
|
|
|
#37 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Vi spiser knapt kokte grønnsaker. Før vi begynner å spise så setter jeg frem skåler med agurk, småtomater, mais, rå gulrot og kokt brokkoli. En ting i hver skål. (Blanding er djevelens verk!). Noen ganger er skålene tømt før vi får kommet oss til bords, andre ganger må jeg presse litt for at alle skal spise noe av det grønne som står på bordet.
|
|
|
#38 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Åh, ja, en annen ting jeg syns er veldig viktig er at vi har ett fellesmåltid der vi sitter sammen i ro og mak rundt et bord og deler et måltid. Det er en annen funksjon middagen oppfyller, men man kan selvsagt få til det uansett hva som står på bordet.
|
|
|
#39 |
|
maler
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Denne fellesmiddagen sliter vi med å få til. Det liker jeg ikke, men sånn er det. Det har med ulike behov på ettermiddagen å gjøre, fritidsaktiviteter, lekser og utelek. Ofte lander vi på brød eller tilsvarende i middagstider og så har vi et mer middagsaktig måltid på kvelden når alle er kommet hjem.
|
|
|
#40 |
|
Carpe Diem!
|
|
![]() |
|
|