Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Naboer som tar seg til rette

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-11, 21:46   #21
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Naboer som tar seg til rette

Jeg må innrømme at tanken slo meg om de pleier å leke i hagen vår mens vi er på jobb på samme måte som de går?

Har ikke problemer med barn som går igjennom her, men de kommer jo stort sett på besøk til oss.

Hun tar seg jo også tilrette hos naboen nedenfor også. Der går vi aldri i gjennom selv om veien til akebakken og skøytebanen ville blitt ca en en tidel av den offisielle veien rundt.

Gammel 15-08-11, 21:52   #22
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Høres veldig spesielt ut. Nå har vi en vledig åpen hage og bor i rekkehus så hos oss er det naturlig at folk går gjennom hagene til hverandre men gjennom hekken til en enebolig og gjennom hagen for å gå videre gjennom neste hage?? Veldig spesielt.

Gammel 15-08-11, 23:00   #23
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Ærlig talt, ja. Du må da ikke være engstelig for å si ifra om dette!! Det er din hage og der har hun ingenting å gjøre på den måten.

Gammel 15-08-11, 23:06   #24
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes ikke du er på jordet som ikke liker dette. Jeg hadde blitt veldig irritert. Sett opp en slags port foran hullet deres som er låst med en kodelås, så klarer ungene deres å komme seg ut og inn der til skoleveien, og hun må slutte med fri ferdsel der.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 23:17   #25
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke godtatt det.
Sett opp fiskesnøre i hekken, be ungene gå en annen vei en periode og la dama snuble i snørene : ond:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 23:23   #26
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Det hørtes veldig rart ut. Jeg tror jeg hadde sagt det rett ut. "unnskyld meg, men dette er vår hage, og vi vil helst ikke at du bruker den som snarvei".

Vi har også endel folk som går igjennom hagen vår, men de er alltid hyggelige og hilser, både de vi kjenner, og litt mer tilfeldige folk. I tillegg er hagen helt åpen, jeg syns det blir noe annet når den er avgrenset av en hekk.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 23:26   #27
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde ikke godtatt det nei. At hun i tillegg lar barnet hoppe på deres trampoline i deres hage, makan til frekkhet altså.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 23:38   #28
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For ei frekk dame . Vi hadde litt av samme problemet, ungdommer og skolebarn som gikk tvers igjennom hagen og ut på gangfeltet som er utenfor. Vi satte opp en port og ble kvitt mesteparten av gjennomgangen. Nå ser jo ikke vi de som evt går igjennom på dagtid, men jeg har vært sykemeldt i mange måneder nå, og har ikke sett en eneste sjel som har prøvd seg.
Vi vil ikke ha oppgådd sti over plenen, men ungene og venner av ungene får selvsagt gå der når de skal til skolen. Nå er det vel stort sett minsta og venninna hennes (samt meg, mannen og storesøster en sjelden gang) som går der, og plenen er fin og grønn. Det var den ikke i fjor .

Enten hadde jeg satt opp en port eller så hadde jeg snakket med damen altså. Og attpåtil bruke trampoline og ikke engang hilse, nei for et frekt kvinnemenneske.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 23:42   #29
Tuva Birgitte
Aktiv

Tuva Birgitte sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
Tuva Birgitte er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Enten hadde jeg satt opp en port eller så hadde jeg snakket med damen altså. Og attpåtil bruke trampoline og ikke engang hilse, nei for et frekt kvinnemenneske.

Helt enig, er helt sjokkert over hvordan noen tar seg til rette Hvis du ikke ønsker å ta dette opp med dame så kan dere sette opp en port. Gjerne en port med kodelås på i en periode, slik at dere og venner av barna kan bruke inngangen. Da bør hun ikke være i tvil lenger, man får ikke et tydeligere tegn.

Tuva Birgitte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 23:42   #30
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Det var bra frekt,gitt. Jeg hadde også villet sagt fra om at det var en privat hage og at de ikke bare kan gå rett igjennom som det passer seg,og hører de ikke,sperrer dere veien til de finner det for godt å skjønne at de ikke skal gå der. Må si det overrasket meg at folk både bruker andres hage som gjennomgang og lar barna hoppe på andres trampoline,og i tillegg uten å ville hilse,det viser jo hvor frekke folk virkelig kan være.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 23:44   #31
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville satt opp en port tror jeg. Ville følt meg invadert av dette.

Gammel 15-08-11, 23:46   #32
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Øh, det er mangel på folkeskikk å ta seg til rette på ukjentes trampoline, og å gå gjennom private hager. Det kunne ikke falt meg inn engang!

Dersom du ikke vil ta det opp med henne, steng av, eller sett opp skilt: Privat hage - ingen gjennomgang. Må da vel kunne ta hintet ganske kjapt da?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 23:55   #33
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Dette er selvsagt ikke greit Synes du bør ta det opp med henne på en fin måte.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 23:57   #34
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kan jo virke som om dama ikkje forstår at det er privat hage. Trur ho at det er ein type park/friområde? Sært. Du må uansett gi beskjed! Er ho norsk? ( Spør fordi eg har sett liknande adferd hjå enkelte polakkar her).

Gammel 16-08-11, 00:09   #35
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Port og hengelås med kode (som barna kan lære seg).

Gammel 16-08-11, 00:13   #36
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skilt med "vokt dem for rottveileren"?

Gammel 16-08-11, 08:38   #37
puselini
Aktiv

puselini sin avatar

puselini er litt kul
Standard

Høres absolutt ikke greit ut. Hadde helt klar sagt ifra neste gang hun kom labbende gjennnom hagen. Hadde og sagt at trampolinen og hagen er priivat område og at de ikke er til utlåns. Og spesielt ikke til folk som ikke sier hei engang.

Vi hadde litt av samme problemet da mest med unger som kom gjennom hekken. Vi fikk de da rett forbi terassen. Sa fint ifra at dette er vår hage og at de må gå rundt. Ungene vår og naboens unger går selvsagt til hverandre gjennom felles hekk, men jeg vil ikke ha hele byggefeltet gjennom vår hage nei.

puselini er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 08:49   #38
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Snubletråd?

Neida. Men oppførselen hennes er overhode ikke grei. Jeg hadde enten slengt med kjeften eller satt opp noen tydelige hindringer.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 08:51   #39
Bel@ni
Aktiv

Bel@ni sin avatar

Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Slettes ikke i orden, synes det er provoserende, men bryr folk seg ikke om at man sier ifra så what to do?!

Vi har en stor hage som går i en bue litt på en høyde opp fra bilveien. I starten før vi fikk satt opp gjerde gikk folk rett over plenen istedenfor og gå rundt.

Når vi fikk satt opp gjerde, ble vi kvitt problemet når det ikke er snø, men når snøen kommer så er vi der igjen. Både voksne og barn, med hunder og alt går over der som den største selvfølgelighet i verden.

Vi har også en port opp mot den ene delen av veien og ei trapp ned mot den andre delen av svingen. Vi har satt opp skilt med privat eiendom, men dette bryr ikke folk seg om, de går der likevel, like forbi inngangsdøra. Har sagt ifra mange ganger, men de bryr seg ikke.

Fryktelig irriterende!

Fatter ikke at voksne mennesker synes slikt er greit!

Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 08:51   #40
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herlighet, det er jo helt bak mål. Bruke deres trampoline??

Nei, jeg ville latt hullet være, men satt opp skilt. Så får hun bare gå rundt. Makan.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.