Sv: Stue: Antall sitteplasser i sofaområdet?
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Vi har en gigantiske loungesofa hvor det egentlig er umulig å definere inn antall sitteplasser. Den har hjørne og består av 4 moduler.
Det som er sikkert er at alle 4 familiemedlemmer, og gjerne en liten kompis, av ungene kan LIGGE i sofaen samtidig. Åh, jeg elsker sofaen vår.
(I parantes bemerkes at samtlige besøkende over 50 sier at det er umulig å sitte i sofaen vår. Vi er heldigvis et godt stykke unna 50.)
Jeg kan bare signere denne.
Vi har modulsofa fra IKEA (Vaxholm), med 2 sengedeler, 1 sjeselong, 1 en-seter, 1 to-seter og en puff. Det betyr at vi har alle delene i serien minus bordene (som vi jo sikler på), og at hele familien med 3 lange slamper, 2 foreldre og en miniputt kan ligge og se på film. Samtidig. Gjerne etter julefeiringen. 
Når det gjelder sitteplasser testet jeg det i forgårs med jobbavdelingen på besøk. Det går fint an å sitte 15 stk, og om man takler litt mer intimitet, kanskje det dobbelte. (Men da kan ikke noen ligge og kline i hjørnet!)
Men - det blir ikke en hel gruppe med så mange. Dersom det er mer enn 6, brytes gruppa i 2/3/4 - for man hører ikke.
|