|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis du slapp å tenke pris, hvilken sofa ville du hatt da?
Vi har denne i sort skinn, har hatt den i flere år. Det var den gangen, og er fortsatt, min drømmesofa. Så den hadde jeg valgt igjen, og jeg kan ikke komme på noen annen og evt. dyrere sofa som jeg ville hatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Har bakt søte kaker
|
Samme her og jeg er 170 og mannen er 186.
![]() |
#23 |
Glamorøs
|
Jeg sitter godt i det meste, men liker å krølle meg oppi sofaen med bena i kors. Han liker å strekke seg ut og ligge dypt i sofaen. Finnes det ingen som tester sofaer for slikt?
![]() |
#24 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2011
![]() |
Mener dere helt seriøst at dere kunne tenkt dere å hatt denne ..sofaen, i hjemmene deres?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvis du slapp å tenke pris, hvilken sofa ville du hatt da?Selvfølgelig kunne jeg seriøst ha hatt den sofaen. Sånn vi bor nå har vi for mye stæsj til at det hadde vært praktisk, men i en større og mindre overfyllt stue hadde den vært flott.
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvis du slapp å tenke pris, hvilken sofa ville du hatt da?Jeg drømmer ikke om sofaer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hvis du slapp å tenke pris, hvilken sofa ville du hatt da?Min erfaring er dessverre at Drømmesofaen sånn Designmessig ikke er gode å sitte i.
![]() |
#29 |
Unik
|
![]() Sv: Hvis du slapp å tenke pris, hvilken sofa ville du hatt da?Me og er på jakt etter sofa, men det som blir lagt ut her er ikkje heilt det me drømmer om. Minst mulig sofa som gjer mest mulig sitteplass.
![]() |
#30 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Vi har de tre modulene og det skinnet som er paa dette bildet (bildet er fra katalog, ikke fra hjemme hos oss, men vi har baade sofaen og teppet, men ellers helt annerledes): |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvis du slapp å tenke pris, hvilken sofa ville du hatt da?Takk! Da har jeg ikke vært helt på bærtur i prisestimatene mine. Tufty time er drømmesofaen over alle, og selv om jeg prøver å se på billigere sofaer i ny og ne, så er det ingen som kan måle seg. Jeg vil helst ha en oransj, gjerne i skinn.
![]() |
#33 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2011
![]() |
![]() Sv: Hvis du slapp å tenke pris, hvilken sofa ville du hatt da?Har samme erfaringen med såkalte drømmesofaer, eller rettere sagt; overprisede designersofaer, nemlig at de holder ikke mål når det kommer til annet enn å se kule ut. Og med "kule" mener jeg egentlig ikke annet enn 'anderledes' og 'nytt' som dermed fenger folks oppmerksomhet. Designere tjener rått på alle de som er mer opptatt av å ha "noe naboen ikke har", enn noe som er komfortabelt og holder i flere tiår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvis du slapp å tenke pris, hvilken sofa ville du hatt da?Selvsagt skal en sofa være god å sitte i, men jeg kjenner meg ikke igjen i teorien din, Sonata. Det finnes sofaer med dårlig sittekomfort og holdbarhet i alle prisklasser. Jeg mener at design ikke trenger å gå på bekostning av comfort om man leter litt.
![]() |
#35 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Hvis du slapp å tenke pris, hvilken sofa ville du hatt da?Denne i rødt
![]() |
#36 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hvis du slapp å tenke pris, hvilken sofa ville du hatt da?Ja hjelpes, det er ingenting som er så vond å sitte i som den IKEA-sidæn ungene har oppe på loftstuen.
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis du slapp å tenke pris, hvilken sofa ville du hatt da?Vet egentlig ikke, men en litt tøff modull sofa hadde det nok blitt
![]() |
#39 |
Musk
![]() Sv: Hvis du slapp å tenke pris, hvilken sofa ville du hatt da?Apropos design og kvalitet: Tufty time sofaen er ganske ny, men vi har en annen designersofa (minotti) som er 15 år gammel og fortsatt som ny når det gjelder sittecomfort. Den må renses av og til men holder så bra som jeg aldri har opplevd for en sofa. Jeg kjenner meg mao ikke igjen i det som sies over her. I tillegg kan jeg si at vintage design møbler selges kjempedyrt noe som også taler for at kvaliteten holder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Musk
Oransje er superkult, men jeg hadde nok ikke kjöpt den i oransj til den prisen, heller kjöpt bare en puff i oransje, og resten mer nöytralt, eller bestilt en oransje diiiiger skinnpute til den eller noe i den duren. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|