Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvis du slapp å tenke pris, hvilken sofa ville du hatt da?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-11, 10:38   #21
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du slapp å tenke pris, hvilken sofa ville du hatt da?

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Jeg hadde en sånn tråd for ikke lenge siden. Vi fikk forøvrig drømmesofaen for under 1 uke siden.

Vi har denne i sort skinn, har hatt den i flere år. Det var den gangen, og er fortsatt, min drømmesofa. Så den hadde jeg valgt igjen, og jeg kan ikke komme på noen annen og evt. dyrere sofa som jeg ville hatt.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 10:42   #22
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi sliter litt med å finne en sofa vi begge sitter godt i. Jeg er 165 og mannen 187.

Samme her og jeg er 170 og mannen er 186.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 10:45   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Samme her og jeg er 170 og mannen er 186.

Jeg sitter godt i det meste, men liker å krølle meg oppi sofaen med bena i kors. Han liker å strekke seg ut og ligge dypt i sofaen. Finnes det ingen som tester sofaer for slikt?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 15:01   #24
sonata
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2011
sonata har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Åh, den var fin!

Mener dere helt seriøst at dere kunne tenkt dere å hatt denne ..sofaen, i hjemmene deres?? For meg ser den ut som den hadde passet best i barnehagen Det er ganske utrolig hvor ulik smak folk faktisk har, men de Alfabet-stolene var litt kule. Èn sånn stor i stua hadde gjort seg her

sonata er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 15:52   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig kunne jeg seriøst ha hatt den sofaen. Sånn vi bor nå har vi for mye stæsj til at det hadde vært praktisk, men i en større og mindre overfyllt stue hadde den vært flott.

Gammel 28-08-11, 16:11   #26
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drømmer ikke om sofaer.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 16:42   #27
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg drømmer ikke om sofaer.

Ikke jeg heller, egentlig.

Dessuten er det mange kule som jeg ikke kunne hatt, fordi de er for øave i ryggen og derfor ukomfortable å sitte i.

Vi har en enkel Milano fra Bolia. Den er helt ok.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 17:25   #28
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring er dessverre at Drømmesofaen sånn Designmessig ikke er gode å sitte i. Husker ei venninne hadde en råflott sofa, men den hadde alt for kort og rett rygg til at det var mulig å sitte i den på noen god måte.

Vi har endt opp med å prioritere sittenomfort framfor design. Skulle gjerne hatt en ekstra stue med plass til SofaenTM som vi ikke trengte å sitte timesvis i, men som bare var der for å ta seg ut.

Gammel 28-08-11, 17:37   #29
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Me og er på jakt etter sofa, men det som blir lagt ut her er ikkje heilt det me drømmer om. Minst mulig sofa som gjer mest mulig sitteplass.

Men denne var litt kul

Gammel 28-08-11, 18:37   #30
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Åh, har dere! Heliggriser! Hvilke moduler, og hvilket skinn? Kan jeg være så snokete og frekk at jeg spør hva den kostet, også?

Hvordan er den å rengjøre med de sprekkene? Det er det eneste ankepunktet vi har så langt, for vi lar barnet ofte spise i sofaen.

Vi har de tre modulene og det skinnet som er paa dette bildet (bildet er fra katalog, ikke fra hjemme hos oss, men vi har baade sofaen og teppet, men ellers helt annerledes):

Vi hadde den stilt opp som paa bildet i begynnelsen, men naa har vi den med de to rygglenene som armlener paa endene og puffen i midten slik at vi bare bruker den som en loungingmöbel hvor vi sitter mot hverandre med beina om du skjönner. Vi har en annen stue med en mer vanlig sofa som man kan sitte vanlig i, derfor "tok vi det helt ut" med denne og bare slanger oss i den. Herlig.

De har flere typer skinn. Et veldig mykt og ett hardt, kaldt og slitesterkt og ett "midt i mellom" med litt struktur i. Dette tok vi. Husker ikke navnet paa skinnet eller fargen.

Mener vi - etter "forhandlinger2 - betalte et sted mellom 10 og 11 tusen (euro), men har vel egentlig fortrengt det.

Fordelen med skinn fremfor stoff er at det ikke virkelig er sprekker, men heller en slags felt med mellomrom som er fylt med et skinn med smaa pustehull (du skjönner det ikke för du faar sett det uansett hvor mye jeg forklarer). Det er ikke saa mye spising i vaar sofa at det har vaert et problem enda.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 18:42   #31
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Lekker, liefje!

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 18:43   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Takk! Da har jeg ikke vært helt på bærtur i prisestimatene mine. Tufty time er drømmesofaen over alle, og selv om jeg prøver å se på billigere sofaer i ny og ne, så er det ingen som kan måle seg. Jeg vil helst ha en oransj, gjerne i skinn.

Gammel 28-08-11, 18:45   #33
sonata
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2011
sonata har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har samme erfaringen med såkalte drømmesofaer, eller rettere sagt; overprisede designersofaer, nemlig at de holder ikke mål når det kommer til annet enn å se kule ut. Og med "kule" mener jeg egentlig ikke annet enn 'anderledes' og 'nytt' som dermed fenger folks oppmerksomhet. Designere tjener rått på alle de som er mer opptatt av å ha "noe naboen ikke har", enn noe som er komfortabelt og holder i flere tiår.

Kvalitetsmessig er min erfaring at de duger ikke til det som faktisk er oppgaven, nemlig at man skal kunne sitte og ligge komfortabelt en god laang stund. Sovne på dem til og med, uten å våkne opp med kink i både rygg og nakke. Ikke bare sitte pent og høflig i selskap med andre. Svoger/svigerinne har en som absolutt ser flott og moderne ut, med dype seteputer og lav (altfor lav!) rygg, og man kan jo søren ikke sitte i den uten å få vondt i ryggen. Selv oppstablet med puter er den vond å sitte i. Idiotisk, synes nå jeg.

sonata er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 18:50   #34
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Selvsagt skal en sofa være god å sitte i, men jeg kjenner meg ikke igjen i teorien din, Sonata. Det finnes sofaer med dårlig sittekomfort og holdbarhet i alle prisklasser. Jeg mener at design ikke trenger å gå på bekostning av comfort om man leter litt.

Og selvsagt er jeg opptatt av å ikke ha det naboen har, det ville jo vært utrolig kjedelig.

Gammel 28-08-11, 18:55   #35
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Denne i rødt

...og vi har den. :fornøyd:

Gammel 28-08-11, 19:10   #36
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja hjelpes, det er ingenting som er så vond å sitte i som den IKEA-sidæn ungene har oppe på loftstuen. og vi har te dyre sofaer, forsåvidt, alle tre koster rundt 40- 50 000 (men to av dem harvi kjøpt til km kjøpa ris - eller innkjøpspris - hva er det med stavekontrollen til iPhone? ).

Men de skikkelig kule, de som jeg drømmer om, de er ikke gode å sitte eller ligge i.

Gammel 28-08-11, 19:13   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ja, det var iphonen sin det.

Gammel 28-08-11, 19:16   #38
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Vet egentlig ikke, men en litt tøff modull sofa hadde det nok blitt

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 19:25   #39
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Apropos design og kvalitet: Tufty time sofaen er ganske ny, men vi har en annen designersofa (minotti) som er 15 år gammel og fortsatt som ny når det gjelder sittecomfort. Den må renses av og til men holder så bra som jeg aldri har opplevd for en sofa. Jeg kjenner meg mao ikke igjen i det som sies over her. I tillegg kan jeg si at vintage design møbler selges kjempedyrt noe som også taler for at kvaliteten holder.

Gammel 28-08-11, 19:28   #40
liefje
Musk

liefje sin avatar

Standard

Takk! Da har jeg ikke vært helt på bærtur i prisestimatene mine. Tufty time er drømmesofaen over alle, og selv om jeg prøver å se på billigere sofaer i ny og ne, så er det ingen som kan måle seg. Jeg vil helst ha en oransj, gjerne i skinn.

Oransje er superkult, men jeg hadde nok ikke kjöpt den i oransj til den prisen, heller kjöpt bare en puff i oransje, og resten mer nöytralt, eller bestilt en oransje diiiiger skinnpute til den eller noe i den duren.

I tillegg vil jeg si at jeg synes den er mer nr. 2 sofa, siden den virkelig heller er et lounging möbel enn en vanlig sofa. Svigers ville ikke kunnet sitte i den, f.eks., fordi den er lavere enn "tradisjonelle" sofaer.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21.