|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Unik
|
Sv: Plukking av egg til rugingMani: Ein kan fint hjelpe ein kylling ut av egget, dersom det blir behov for det. ( kylling har fått hull på eggeskallet, men kjem seg ikkje lengre ) Ein må berre vera forsiktig å ta av skallet først og ikkje ta hinna.
|
|
|
#2 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Plukking av egg til ruging
Hehe, ja jeg har gjort det noen ganger og drept like mange som jeg har reddet. Vil nesten tro at prosenten hadde vært lik oom jeg hadde latt det vær. Men jeg tør påstå at jeg har begynt å bli god på det nå. Ved hjelp av våte kluter og mye tålmodighet.
|
|
|
#3 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Plukking av egg til rugingTråden skal sikkert spore av uansett, så jeg kan fortelle at vi hadde høns da jeg var liten. Min het Madonna. Det er fantastiske egg altså. Hjemmelagede.
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Plukking av egg til rugingEn venninne av meg hadde pysjamas på eggene for å huske om de var snudd eller ikke.
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Plukking av egg til rugingEgg med pyjamas! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
can-jur
|
Sist redigert av Floksa : 26-08-11 kl 13:32. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Plukking av egg til rugingVi pleide å ha både kyllinger, andunger og gåsunger på stua de første dagene/ukene når vi kjøpte dem nyklekket. De vokser (og begynner å lukte) fort, men de første dagene er de veldig søte alle sammen. Vanlige verpehøns har ikke instinktene i behold, og ruger derfor ikke mer enn noen minutter eller maks timer før de gir opp og prøver igjen neste dag. Derfor må man ha rugenmaskin evt surrogatmor. Andre raser, og særlig dvergraser, har gode rugeinstinkter og blir "klukk" høner som ruger ut egne egg.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
Vanlige verpehøns kan også ruge ut kyllinger
|
|
|
#11 |
|
Audacious
|
Sv: Plukking av egg til rugingJeg har ingen høneerfaringer, men vil gjerne bidra med å si at store andunger lager et helvetes bråk når de bor på stua. Og mye søl. Og lukt. Sånn før Mav bestemmer seg for å få seg andunger. Men de er søte når de svømmer i badekaret, da!
2001&2005 Sist redigert av Acsa : 26-08-11 kl 04:36. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Sv: Plukking av egg til rugingWikipedia:
|
|
|
#13 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Plukking av egg til rugingJeg konstaterer hoderystende og dødsimponert at på FP finnes det virkelig kunnskap om alt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Slumrende Ullteppe
|
|
|
|
#15 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Plukking av egg til rugingSiden denne tråden fortsatt lever, må jeg bare dele: i dag fikk vi vårt første egg etter fem måneder med hønsehold! Grønt og fint. Et stort øyeblikk.
|
|
|
#16 |
|
Helt vanlig
|
Jeg har barndomsminnner om det der, lekekamerater som plutselig hang der til modning under låvetaket. Det er en grunn for at jeg nekter ungene mine egne kopplam i dag.
|
|
|
#17 |
|
Unik
|
Sv: Plukking av egg til rugingKlukk høner er ikkje bare bare. Eg solgte etterkvart vekk alle våre dverghøns fordi dei la seg klukk i eit bankande kjør. Eg fekk jo aldri egg. Og dei hadde heller ikkje egg å ruge på. Så dei låg berre der. Og det å måtte avklukke dei er ikkje heilt lett det heller.
|
|
|
#18 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Klukk høner? Avklukke?? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
Søsteren min påstår at hennes dverghøner er så ivrige at de stabler seg i høyden oppå hverandre inni kassene for å ruge.
|
|
|
#20 |
|
Unik
|
Sv: Plukking av egg til rugingDei gjer faktisk det mamaria.
|
![]() |
| Emneord |
| avklukking, høne |
|
|