Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fordeler og ulemper med skinnsofa

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-11, 15:13   #21
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeler og ulemper med skinnsofa

Jeg har til gode å se en skinnsofa jeg synes er pen. Jeg synes de har et veldig hardt uttrykk. Men til gjengjeld er de nok veldig praktiske. Jeg ser for meg enkelt renhold, hvor jeg stundom bruker en halvtime på min stoffsofa.

Gammel 28-08-11, 15:18   #22
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har skin sofa og den er veldig god og myk. Vi har hatt 3+2+1 i 9 år og de er like fin enda. Et par striper her og der etter katteklør. Om vi vasker den godt med en våt klut, så ser den ganske ny ut. Klamt blir det bare om det er veldig, veldig varmt. Og det skjer kun et par dager per år her i Bergen.

Gammel 28-08-11, 17:18   #23
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Katter og skinnsofa går ikke sammen. Selv om kattene ikke bruker sofaen som klorebrett, så er katteklør spisse, og nupper og riper skinnet på en sofa :btdt:

Ja, har enkelte steder der det har skjedd, men er heldigvis ikke et utbredt problem her.

Jeg ønsket meg mikrofibersofa fram til jeg så hvordan svigers sin så ut etter få år. Den var lys beige, og etter en 3-4 år var den flekkete og fæl med tydelige matflekker og så skitten ut, tross svigermor med vaskemani og impregnering.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 17:22   #24
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Skinnsofa er uhyre praktisk når man har barn, søl og alt sånn tørkes enkelt opp.
Vi hadde skinnsofa i noen år mens minsten var liten, kjøpte i hel hud og den var like fin når vi solgte den etter 5-6 år.

MEN jeg hatet den som pesten og var overlykkelig når den var ute av huset. Jeg syns den var klam om sommeren og kald om vinteren, og uansett hvor pen en skinnsofa er syns jeg aldri det er like pent som stoff.

Kommer ALDRI til å velge skinn igjen. (Bruker store bosstaver for å rope det jeg understreker, så mye hatet jeg skinnsofaen til slutt. )

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 17:30   #25
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har både skinnsofa og stoffsofa, og det er den i stoff som står på allrommet der vi spiser. Den er i et stoff i en farge med en tekstur som flekker ikke viser på. Jeg synes det var mye mer ball å holde den svarte skinnsofaen ren, faktisk. Men jeg elsker skinnsofaen også. Den er utrolig myk og god å sitte i, oppleves ikke kald i det hele tatt. Så jatakk, begge deler.

Gammel 28-08-11, 18:07   #26
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har en dyr skinnsofa og en billig. Den billige står i Tv stua og der kan litt av hvert forekomme. Den er ikke spesielt behagelig men den er i alle høyeste grad midlertidig og kjøpt nettopp med tanke på de mest grisete småbarnsårene.

Den andre sofaen har mykt og deilig skinn, den kostet betrakelig mer, men vi regner med å ha den lenge.

Jeg håper jeg kan bytte ut den billige skinnsofaen i stoff om noen år.

Gammel 29-08-11, 13:00   #27
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det å kunne vaske en sofa uten å ta av trekket er viktig. Ikke bare mat og flekker og spy og diverse, men også at det ikke samler seg støv og div. i den. Jeg liker også skinnsofaer av utseende og stil. Har en 2+3 nå, og det blir vel det samme eller hjørnesofa i skinn neste gang også. Men nå passer det veldig inn i fargene vi har ellers da. Stoffsofa vil faktisk aldri bli et alternativ. Har vel med vane og smak å gjøre.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 13:02   #28
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har forøvrig stoffsofa både oppe på loftstua og nede.
Bortsett fra litt støvsuging og sånn, så er det utrolig sjelden den må vaskes?
Kanskje vi har ekstremt renslige barn

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 13:29   #29
sonata
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2011
sonata har et hav av muligheter foran seg
Standard

Noen stoffsofaer er flotte, kunne egentlig tenkt meg en selv om jeg hadde plass til både skinn og stoffsofa, men gud bedre så irriterende det hadde vært å sølt f.eks. kaffe eller rødvin på sofaen. Ja, for det er jammen ikke bare barn som søler alltid. Stoffsofaer med avtagbart trekk er et alternativ, men en som faktisk er FIN har jeg dessverre ennå til gode å se, og dessuten er det altfor mye ork å faktisk ta de av og vaske og sette på igjen...

sonata er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 13:40   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne har grovt, avtagbart trekk. Jeg syns den er ganske fin, men ikke like fin som Tufty Time, både i stoff og skinn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 13:44   #31
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Skinnsofa er praktisk, slitesterkt og behagelig. Det er sjølvsagt skilnadar i kvaliteten, men vår sofa er fabelaktig. Dessverre er den veldig, eh, lite moderne. Og så er den grøn. Eg har lyst på skinnsofa når me ein gong i framtida kjøper ny, men finner ingen eg likar. Dermed har me stadig sofaen vår, og den er like fin (som i ikkje slitt) etter 15 års bruk.

Mangen av dei moderne variantane med djupe seter er jo nesten komplett umogleg å sitte skikkelig i. Det er tre alternativ:
a) langt bak, altså støtte i ryggen, men med beina rett ut. Da føler eg meg virkelig som ein pygmé eller ei dokke eller eit barn. Alt etter som.
b) langt framme, med beina i golvet med knær i naturleg vinkel, men da utan støtte i ryggen
c) krølle beina under seg, men dårleg alternativ når me er mange eller når vertskapet er meir perifert bekjentskap
d) ligge

Gammel 29-08-11, 14:05   #32
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Vi har forøvrig stoffsofa både oppe på loftstua og nede.
Bortsett fra litt støvsuging og sånn, så er det utrolig sjelden den må vaskes?
Kanskje vi har ekstremt renslige barn

Samme hos oss. Vi er fire stykker her og har ofte besøk av mindre barn. Vår sofa som er mellomgrå har ingen (synlige) flekker og ser like fin ut.

Jeg tror det viktigste er å styre unna de mørkeste og lyseste fargene om man velger stoff.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.