|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"
Man kan vel ikke helt sammenligne det å gjøre ting for seg selv om det å skulle ta seg av et barn. Et barn er prisgitt foreldrenes avgjøreser, mens ingen tjukke mennesker faktisk ØNSKER å være tjukke. Er nok litt mer komplekst enn som så. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
weird
Jeg tror veldig mange ikke tar med i beregningen at veldig mange foreldre som har barn med ADHD og lignende opplever å føle utbrenthet på kroppen. Er man utslitt kan selv de enkleste og mest nyttige endringene virke uoverkommelige. Noen ganger kan kraftløsheten, motløsheten og resignasjonen være så tilstede at man nesten ikke makter det man allerede gjør.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#3 |
|
29 år
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Så bra!! Jeg jobbet jo i Life i 5 år, og fikk FANTASTISKE tilbakemeldinger på både EyeQ og Efalex i forhold til dette med ADHD, og også lese- og skrivevansker. Ofte er dette symptomer på fettsyremangler, noe mange ikke er klar over, og det kan fort rettes opp med de riktige tilskuddene (i store nok doser). |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Jeg har en venninne med en sønn som har autisme,ganske tung sådan
|
|
|
#7 |
|
Dramaqueen
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"Unnskyld min dårlige sammenligning. Men dere skjønte hva jeg mente, eller skal jeg uttrykke meg på en annen måte? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ser lyst på livet
|
Iset hvorfor kan det ikke sammenlignes? Fordi at i Sitrons tilfelle er det foreldrene som ikke kan ta seg av barna på det de fleste mener er en optimal måte, mens i ingrid-lille sitt tilfelle så er det en voksen som ikke kan ta vare špå seg selv? *venter oppriktig på en diskusjon omkring dette* |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så godt å høre at det går så bra |
|
|
|
|
|
#10 |
|
re:designer
Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"Jeg er helt enig med deg jeg Sitron. Mannen var for en stund siden på jobb hos en "kamerat", og han klaget på at sønnen i huset ikke ville legge seg. Klokka var da nesten elleve, og gutten stod på kjøkkenet og lagde seg 3 brødskiver med nugatti, og et stort glass med o-boy til.. Mannen min hadde sagt at vi ga ungene kveldsmat i åtte-tiden, og at vi ikke hadde verket o-boy eller nugatti. Han ble litt fornærmet, men de trenger da å høre det spør du meg.
|
|
|
#13 |
|
Administrator
|
5 åringen her i huset, som ikke har ADHD, blir VELDIG vanskelig å ha med å gjøre etter en slik frokost. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Shake it out!
|
Og jeg har en 7 åring som heller ikke har noen bokstav-diagnose, men hun reagerer veldig sterkt på sukker likevel, det går rett i blodet!
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja,kjøpes på helsekost forretning |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ustabil
|
Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"Ja, du er skikkelig slem. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ustabil
|
Jeg skjønner du er skeptisk. Men vår opplevelse av barnet, og barnehagens opplevelse også, er at hvis h*n enten blir veldig sulten (lang tid mellom måltidene eller spiser for lite), eller får for lite ... tja, raske karbohydrater, kanskje, rett og slett blir veldig matt, og dermed utrolig grinete. Nesten som om blodsukkersvingningene tar ut siste rest av krefter, og barnet blir sliten, men greier ikke å slappe av, og da har vi hatt noen seanser. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"Men har barnet blodsukkerproblemer så bør han jo spise langsomme karber på sikt, og ikke bare vedlikeholde problemet med å gi ham mat som opprettholder det? Det høres jo ut som om han er i faresonen for, eller har fått diabetes (men dette hadde vel legen funnet ut av da), og da vil det jo bare bli verre på sikt om man tilfører kroppen mye skadelig mat, som sukker og andre raske karber. Syns det høres helt ulogisk ut, egentlig, men nå er jeg ikke lege. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ustabil
|
Det er ingenting som tyder på at barnet har diabetes. Men h*n kan nok stå i fare for å utvikle det. Jeg vet ikke nok om hvordan kroppen fungerer i forhold til blodsukker og de tingene, men som nevnt tidligere så har barnet mange ADHD-lignende symptomer, og vi merker at symptomene forverres av for lite karbohydrater. |
|
|
|
![]() |
|
|